Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Premier Reticles
#1
Der findes måske nogle på forummet med kendskab til kikkertmærket Premier Reticles.
Jeg kan ikke længer finde deres hjemmeside. Har de skiftet navn? Eller knækkede de nakken på at gå ”all in” i leverancen til de amerikanske forsvar, som Schmidt & Bender løb af med.
Mvh JM
Svar
#2
Måske lidt her:
http://forum.snipershide.info/showthread.php?t=232262

mvh

Michael
Svar
#3
Tak for linket, så er der jo ingen grund til at lede efter den hjemmeside længere.

Mvh JM
Svar
#4
Optronics (Minox) overtog konkursboet og designet. Thangent Theta har ihvertfald osse noget arvemateriale fra Premier, omend linserne vidst fås et andet sted end S&B.

Premier kan opstøves hvis man er lidt vedholden. Selv fik jeg en spritny 3-15x50 Tactical ind af døren i starten af det nye år. Lækre sager.[8D][Image: 15658191_10211693316947519_1693854162_o-2.jpg]

Odense.
Odense.
Svar
#5
Jeg har efterforsket sagen videre, og kan forstå at Tyske Optronika producerede Heritage seriern for Premier Reticles. Premier Reticles satsede stort på leverance til det amerikanske forsvar, men et eller andet må være gået galt siden firmatet ikke eksisterer mere, måske noget i den retning som jeg nævner i min indledning. Optronika er i dag en del af Minox, og den nye tactical MinoxZP serie minder meget om Premier Heritage serien. Det er den tidligere Schmidt & Bender chef Hans Bender der står bag Optronika. Jeg kan god lide designet på Heritage serien, syntes ikke Minox er sluppet helt så godt fra deres design, men der er selvfølgelig lidt at spare i forhold til Schmidt & Bender og Steiner Military. Tror dog ikke de 10-15% besparelse kan lokke mig væk fra Schmidt & Bender.

Mvh JM
Svar
#6
Ellers, hvis du har dukaterne, så kik nærmere på Thangent Theta.
Dyrt, eksotisk, ihvertfald ikke noget man ser på hvert gadehjørne herhjemme.

Odense.
Odense.
Svar
#7
Hej 6mm

Prøv at kigge på gunman63.minisite.dk han forhandler Premier reticles

Hilsen H.S.Jensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)