Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Molly" jagtforbi
#1
Dagen idag begynde med fin drivjagt, blå himmel med fuld sol og minus 3 grader perfekt jagtvejr, gravhunden Molly fik drev meget hurtigt, og alle er forventningsfulde på sine poster da det kommer over jagtradioen " Molly driver en ræv 200m ude på isen og meget hurtigt derefter gik mine bange anelser desværre i opfyldelse da det igen kommer over radion "Molly og ræven er gået igennem isen, skynd jer, skynd jer, vi løber tilbage til bilerne og kører som idioter for at komme rundt om søen og se om vi kan redde den fine lille hund, men inden vi når til den anden side er hun forsvunden ind under isen og vi alle forsamlede jagtkammerater står der med en dårlig smag i munden, og kan intet gøre, en forfærdelig situation for os alle men selvfølge mest for vores jagtkammerat som skal hjem og fortælle hustrun og datter at Molly ikke kommer med hjem, meget tunge skrid tilbage til bilen hvor vi over en kop kaffe og brød kunne mindes alle de mange glade jagtminder som denne lille modige hund gav os alle igennem årene.
Og selvfølgelig kommer jagthunde i himmelen hvor jeg håber at hun får jage videre.
Ære være hendes minde.
Svar
#2
På ha, enhver hundeejers mareridt. Jeg føler med hundens ejer og jer som var vidne til ulykken.
Men det er en risiko vi løber når vi tager hunden med på jagt. Jeg håber osse at Molly jager videre et andet sted i hundehimlen.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Mange tak M@x, jeg ved at andre hundeejere forstår..
Svar
#4
der er risiko ved alt, men det er en grum måde at miste en god jagtkammerat på
RIP

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
En frygtelig måde at miste sin gode hund på.
Når det så er sagt, så tror jeg at Molly gjorde det den aller helst ville, nemlig at gå på jagt.

Som hundemand føler jeg med dig Marison.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#6
@JCK det var precis også mine trøstende ord til ejeren af Molly at hun døde en værdig død på jagt ind i det sidste..
Svar
#7
Øv. Jeg oplevede min lab springe i vandet i januar måned i fralandsvind og jagte svaner. Heldigvis kunne jeg råbe ham op, men man er magtesløs.

Det er hårdt, føler med hundeejeren og jer der oplevede situationen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)