Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DJ i dialog om bandepakke
#1
Bandepakke

Hmmmm, jeg ville have været mere tryg hvis de blandede sig udenom[B)]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Inden vi nu kaster os ud i en ny hetz mod alle lovlydige civile våbenejere, det være sig jægere eller skytter, kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide, hvor mange gange et stjålet, tidligere, lovligt våben er blevet brugt til den form for kriminalitet.

Eller sagt på en anden måde:

Er det "vores" jagtvåben der har interesse for dem?

Det er absolut ikke mit indtryk!

Venlig hilsen

JCK
Svar
#3
Heller ikke mit indtryk. Bortset fra en uheldig situation med et skytteforeningsvåben for nyligt, så er min opfattelse at det typisk er våben fra Østblokken der bruges.

Syge mennesker bruger hvad de nu kan få fat i, inkl jagt/skytteforeningsvåben - kriminelle herunder bander bruger de store mængder ulovlige våben der flyder rundt i bandemiljøet.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Jeg søgte netop aktindsigt i Rigspolitiets analyser om emnet, fordi en ledende medarbejder ved NEC havde udtalt til Politiken den 16. december 2016 at " vore analyser er, at langt størstedelen er stjålne våben. Det kan være fra private hjem eller skytteforeninger".

Som svar på min anmodning svarede Rigspolitiet, at de ikke har sådanne analyser, og at medarbejderen var fejlciteret (hvilket er forkert), de udtalelser lederen afgav var udtryk for hans personlige vurdering, og ikke baseret på analyser foretaget af Rigspolitiet.

Alligevel ser vi nu, at politiet kører videre i den agenda. De vil have strammet reglerne selvom intet tyder på, at private våben er en betydende del af problemet. Selvfølgelig kan DJ ikke afvise at være med til en oplysningskampagne, det er klart. men de burde stille spørgsmålstegn ved de analyser RP lægger til grund for "indsatsen". De findes nemlig ikke.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Altså de påstår at der stjæles 250 skydevåben om året i Danmark fra jægere og skytter. Hvordan er de stjålet? Fra våbenskab, bil eller lignende, eller ligger våbene og flyder rundt under sengen?
Svar
#6
Hvilke oplysninger har SKV om forsvundne foreningsvåben ? Jeg er ikke betænkelig ved oplysningskampagnen, den skal de da bare køre af. Det er mere denneher jeg er loren ved:
Citat:quote:

Videre fremgår det, at der ”nedsættes en arbejdsgruppe med deltagelse af myndigheder og organisationer, som hurtigst muligt skal komme med forslag til, hvordan det yderligere sikres, at privates våben ikke ender i kriminelle miljøer.”

Det kan nemt ende med at blive dyrt for os, uden at det får nogen som helst betydning for bandekriminaliteten.

Og politiet er så allerede kommet igennem med deres agenda, fordi det allerede nu er besluttet at der skal gennemføres yderligere stramninger uden at nogen har stillet spørgsmålstegn ved grundlaget for den beslutning.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Lasse; Selvom jeg godt ved det ikke er din opgave og at DJ har folk der får en fyrstelig hyre for at lave noget, giver du så disse oplysninger videre til DJ?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
Jeg hørte fra den anden dag fra en kilde der er direkte involveret i den kontakt med JM, at der i fremtiden arbejdes med at give politiet samme adgangsbetingelser til at kontrollere private våbenopbevaringer, som det der gælder for krudtoplag.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Lasse; Selvom jeg godt ved det ikke er din opgave og at DJ har folk der får en fyrstelig hyre for at lave noget, giver du så disse oplysninger videre til DJ?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Det gør jeg helt sikkert. God idé.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
@n a:

Det vil kræve en lovændring, idet der så skal gives adgang uden dommerkendelse.

Det er utroligt at det IGEN, IGEN, IGEN skal gå ud over ejerne af lovligt registrerede våben...

Det kan blive dyrt hvis RP og JM ender med at beslutte at vi alle skal til at have større sikrings-niveau på vores våbenopbevaring.

Det ville være mere passende om den "arbejdsgruppe" tog et kig på statistikkerne, og fik afklaret OM der rent faktisk er et "problem" med at lovligt registrerede og opbevarede våben der bliver stjålet, udgør andet end en ubetydelig del af de illegale våben der findes i rocker og bande-miljøerne.
Haglvåben kan måske være en lille del, men jagtrifler er næppe noget problem overhovedet ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@n a:

Det vil kræve en lovændring, idet der så skal gives adgang uden dommerkendelse. Hvilken forskel er der lovgivningsmæssigt imellem våbenopbevaring, og krudtopbevaring. For ved krudtoplag, findes der allerede basis for kontrol uden dommerkendelse

Det er utroligt at det IGEN, IGEN, IGEN skal gå ud over ejerne af lovligt registrerede våben...

Det kan blive dyrt hvis RP og JM ender med at beslutte at vi alle skal til at have større sikrings-niveau på vores våbenopbevaring.

Det ville være mere passende om den "arbejdsgruppe" tog et kig på statistikkerne, og fik afklaret OM der rent faktisk er et "problem" med at lovligt registrerede og opbevarede våben der bliver stjålet, udgør andet end en ubetydelig del af de illegale våben der findes i rocker og bande-miljøerne.
Haglvåben kan måske være en lille del, men jagtrifler er næppe noget problem overhovedet ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#12
Jeg mener at have læst at det i Sverige drejer sig om 1-2 promille af privatejede våben som stjæles og bruges kriminelt altså er vi der nede hvor det er næsten umuligt at gøre bedre,,,
og helt rigtigt hvorfor bliver de med at gå efter de private våben når fornuftige mennesker godt ved at det stort set altid drejer sig om ulovligt indførte "SORTE" våben, jo det gør man fordi at dem ved man hvor er og kan så sige til befolkningen, "se hvor dygtige vi er til at beskytte jer" med denne nye lov... Min bare r#v....[xx(]
Svar
#13
@ n a:

Citat:quote:

Våbenloven:
§ 3. Justitsministeren kan, såfremt han finder det påkrævet, påbyde, at enhver, der er i besiddelse af genstande, der omfattes af forbuddet i § 1, skal gøre anmeldelse derom efter nærmere af justitsministeren fastsatte regler.
Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte sådanne bestemmelser vedrørende opbevaringen af og rådigheden over de i § 1 nævnte genstande og stoffer, som er påkrævet af hensyn til sikkerheden.
Stk. 3. Justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, har, hvis det skønnes nødvendigt, til enhver tid mod behørig legitimation uden retskendelse adgang til kontrol af:
1) Våbensamlinger,
2) våbenlagre og våbenbøger hos våbenhandlere,
3) våbenbøger hos rederier,
4) krudtoplag hos personer og foreninger, der har tilladelse til at erhverve og besidde sortkrudt, fænghætter m.v.,
5) krudtoplag, arbejdslokaler og udstyr hos personer, der har tilladelse til genopladning af ammunition,
6) lokaler, hvor de i lovens § 9, stk. 2, nævnte skytteforeninger opbevarer våben.


Det vil altså kræve i det mindste et tillæg (=lovændring[Wink]) til denne paragraf i våbenloven.

Grundloven er ret klar i mælet omkring det her:

Citat:quote:

§ 72
Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelse, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse, alene ske efter en retskendelse.


Så -- jo det kræver en lovændring .. det kan man ikke ændre med "alternative Fakta"[:I][Wink]

-- Længere er den ikke .. [^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Dravis har ret i, at det kræver en lovændring. Men det er heller ikke ret svært. Hvis regeringen har flertal i Folketinget for bandepakken, kommer der bare en enkelt lov som gennemfører ændringer i alle de love der er berørt. Desværre er § 72 den mest skampulede af alle Grundlovens paragraffer, så det skal de nok komme igennem med [xx(].

Tag den, rockere og terrorister, så kan I lære det! Nu bliver det nok ikke så nemt at drive jeres ondskab her i hyggelige Danmark.....eller noget [:0][B)][xx(].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Tag den, rockere og terrorister, så kan I lære det! Nu bliver det nok ikke så nemt at drive jeres ondskab her i hyggelige Danmark.....eller noget [:0][B)][xx(].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.



Nu er jeg en af dem der har det en anelse svært med ordet "rocker"[xx(], hvormange kan egentlig definere hvem der er rockere og hvem der bare gerne vil vise tilknytning til et sammenhold [?]
Vores justitsministerium er selvfølgelig dygtige og giver i nedenstående betænkning temmelig vide rammer for definitionen[xx(]

"Betænkning 1562 “Betænkning om indsatsen over for rockerborge mv.”.

Betænkningen skal danne rammerne for den kommende lov vedr. “rockerborge”. Man skriver således i Betænkning 1562, kap. 3 – stk. 2.1 på side 30.

“Det er ikke i rockerloven defineret, hvad der skal forstås ved en ”rocker” eller en ”rockerborg”. Forståelsen af disse udtryk er imidlertid berørt i Justitsministeriets besvarelse af spørgsmål nr. 36 og 37 fra Folketingets Retsudvalget vedrørende forslaget til loven (lovforslag nr. L 22 fremsat den 3. oktober 1996).

Det fremgår af besvarelsen af spørgsmål nr. 36, at der med udtrykket ”rocker” i lovforslagets bemærkninger sigtes til den almindelige opfattelse af, hvad en rocker er. Som nogle typiske kendetegn ved en rocker nævnes, at der er tale om en mand, der hører til en gruppe af personer, som har motorcykler, hvor der gælder et særligt samhørighedsforhold med egne normer, og hvor tilhørsforholdet til gruppen bl.a. tilkendegives gennem påklædning, mærker og lignende.”

Det betyder grundlæggende, at alle mandlige medlemmer af en MC klub med rygmærke i Danmark kan defineres som “rocker”, uanset om man er kriminel eller ej. Man kan i den forbindelse stille spørgsmålet: Hvad er “et særligt samhørighedsforhold med egne normer” ?

Men man begrænser sig ikke til kun at gå efter medlemmerne, da man fortsætter således.

“Endvidere fremgår det, at en helt præcis og entydig definition af udtrykket ”rocker” ikke er afgørende for rockerlovens anvendelse. Den person, der nedlægges forbud over for, skal således ikke nødvendigvis tilhøre den rockergruppe, hvis tilholdssted forbuddet vedrører. Det er tilstrækkeligt, at den pågældende har tilknytning til gruppen, jf. nærmere afsnit 2.2.1 nedenfor. “

Denne del i pkt. 2.1 inkluderer alle der i princippet kun har en perifer tilknytning til MC miljøet, at blive berørt af rockerlovens anvendelse uden begrænsninger. Inklusiv familie, venner, arbejdskolleger mv."

Egentlig betyder rocker buerne i et rygmærke[^]

"Colors identify the rank of members within clubs from new members, from "prospects" to full members known as "patch-holders", and usually consist of a top and bottom circumferential badge called a rocker, due to the curved shape,[7] with the top rocker stating the club name, the bottom rocker stating the location or territory, and a central logo of the club's insignia, with a fourth, smaller badge carrying the initials "MC" standing for "Motorcycle Club"."

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#16
Sendt til DJ:

Kære medlemmer af DJ våbenhøringsudvalg

Pas på når "Politiet vurderer, at en stor del af de våben, som findes i rocker- og bandemiljøet, er stjålne, og at over 1.000 skydevåben er blevet stjålet fra private hjem i perioden 2012-2016".

Det er rent spin. Vores eneste chance som lovlydige våbenejere er at holde os til fakta og ikke lade os overvælde af Politiets "vurderinger" og populistiske strømninger hos vore folkevalgte.
Spørg ind til kriminalstatistikken i stedet.
- hvor mange skydevåben er der blevet stjålet fra danske jægere og sportsskytter i perioden 2012-2016?
- hvor mange skydevåben stjålet fra danske jægere og skytter har været indblandet i skudepisoder og lignende bandekriminalitet i perioden 2012-2016?
- hvor mange skydevåben stjålet fra danske jægere og skytter er efterfølgende blevet beslaglagt hos kriminelle bander i perioden 2012-2016? Med andre ord: Er vores lovlige skydevåben også de kriminelle banders foretrukne våben?
- hvor mange jægere og skytter har fået stjålet skydevåben under indbrud i perioden 2012-2016 set i forhold til det samlede antal indbrud og det samlede antal våbenejere?
Med andre ord: kan statistikken sandsynliggøre, at kriminelle "går efter" våbenejerne, når de begår indbrud?
- i hvor mange tilfælde har Politiet rejst tiltale eller udskrevet bøder på grund af ulovlig våbenopbevaring hos danske jægere og skytter i perioden 2012-2016? Med andre ord: har vi et problem med våbenopbevaring?
- hvor mange skydevåben beslaglagt hos kriminelle bander med flere i perioden 2012-2016 er kommet illegalt ind i landet fx fra Østeuropa eller Mellemøsten? Med andre ord: Kommer de kriminelle banders våben fra andre steder end de danske jægere og skytter?

Mvh
Lars M. L.

Medlem af Asgaard Jagtforening

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#17
@Lars M. L.

Hvis du får svar, håber jeg at du deler med os andre.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#18
Tjaa, jeg tror jeg kender svaret, eller også bliver der svaret udenom...desværre.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@Lars M. L.

Hvis du får svar, håber jeg at du deler med os andre.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Jeg fik svar i dag med cc til formanden:

"Kære Lars

Tak for din mail med mange relevante spørgsmål til denne sag.

Vi er meget opmærksomme på, at vi ikke vil acceptere symbolpolitiske tiltag. Foreløbig har vi som skrevet i nyheden god dialog med Justitsministeriet om sagen og især jægernes opbevaring af våben, men vi har jo tidligere i forbindelse med f.eks. knivloven vist, at vi kan gøre indtryk på politikerne, hvis det kommer dertil.

Dbh

Morten

Med venlig hilsen

Morten Sinding-Jensen
Politisk konsulent"

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#20
Kan ingen da fatte hvad der sker her !
Igen skal en uonsket udenlandsdansker forklare det igen igen. For det forste har i ingen rettigheder som vabenejere, men overlever blot pa myndighedernes nade. En vabentilladelse tildelses ikke automatisk fordi man er jager/sportsskytte, men afhanger af "de" har lyst og tide til at give tilladelsen, alt efter landsdelen og behovet.

Dette altsa ikke en rettighed men tilfaldighedernes spil. Og disse tilladelser kan altid tilbagekaldes efter for godtbefindende. Bade myndigheder og vi ved godt tilladelses indehavere ikke er problemet. Befolkningen raber op om mere sikkerhed. Myndighederne indskarper reglerne for vabeneje med nye begransninger. Den generelle befolkning ved intet om vabentilladelses reglerne, og syntes det er godt man endeligt got noget ved sagen.

Det er romantisk at vare rocker. Jynke blev en folkehelt i 90'erne med hans bog. En sternepsykopat accepteret af samfundet. En medieperson som lovliggore alt hvad der burde vare moralsk forkert. Samfundet accepterer ogsa en muslimsk kultur som ikke...og aldrig vil passe ind i det danske samfund. Disse kulturer har tilsammen andret den danske vabenlovgivning uden ende. OG HVORFOR...fordi de i sig selv er problemet i det danske samfund.

Nu er EU samt FN ogsa efter jer. Alligevel kan ingen sta sammen. Det er pracist det samme pis og retorik som for 30 ar siden. Uretfardigheder omtales pa diverse vabenwebsider. Ingen star sammen. Tiden gar og det glemmes med tiden, indtil individdet foler sig lidt truet igen indenfor sit eget interesseomrade.

Kriminaliteten vil stige. Sa lange man tillader rockerbander og ukontrolleret indvanding af muslimer, sa vil denne vabendebat blive ved. Man valger simpelthen ikke at forsta arsagen til kriminalitet, og tager denne nemme udvej og giver jer skylden for jeres interesser. Hvad er det man ikke kan...eller valger ikke forsta ved dette.

Se pa programmer som "debatten" og "krimi 5". 90% af disse problemer er selvforskyldte, alligevel skal i lide under de begransninger der affodes ved stramninger pa vabenomradet. Den almindelige borger kan jo ikke se forskellen pa en lovligt eget jagtriffel, og gas, knive. koller og ulovlige vaben. Derfor gar det som nu. Og ja flere begransninger er pa vej.

Jess Christensen
Master Pistolsmith

/Modereret af Pete1234
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)