Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Told deklaration
#1
Hej alle.

Bestilte den 6.2.17. et decapping sæt (Redding) ved Brownells.
Den 9.2.17. ankomst til DK.
Den 10.2.17. er det i Customs Clearance, ... Og har ligget der siden.
Er det normalt arbejdstempo?

Mvh. Mons

Ps. har i mellemtiden købt RCBS i DK. Redding havde bare den detalje, at kunne decappe 6 PPC og 6,5X47L
Svar
#2
hej
har lige fået en rem hjem og den lå i 6 dage
inden jeg hørte fra den og skulle betale importmoms inden den blev sendt videre 34 kr +160 kr i ekspeditionsgebyr
men så blev den også leveret næste dag [Smile]

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#3
Hej prm.

Hvor mange % udgør importmoms, ca.
Eller, hvad kostede din rem?.

Vh. Mons
Svar
#4
mons,

Normal er det ikke 30 dage. Det sker at en forsendelse "bliver væk", det er typisk når det er genladning og våbendele dvs. når der skal tænkes tanker.

Normalt betales 25% moms (også af transport/forsendelse) og dertil kan der evt. komme import skat, oven i hatten 160 kr. uanset værdien af varen.

Når vi så tager US's navlebeskuende, overdrevne og udifferencerede angst for terror med et export maximum på 100$ på våbendele, så er der ikke meget at komme efter[V][V][V]

F.eks. køb for 100 US$ + 30 US$ i transport + 25% moms + 160 gebyr = 1,136 Dkr.

Derfor bruger jeg en dansk forretning/importør, med et royalt fornavn, til ladegrej selv om der kan være lang leveringstid[Smile]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Enig med Thorlak, når jeg en gang i mellem føler mig nødsaget til at købe et die sæt i US, så er det nødvendigt med en dyb indånding for det bliver som regel urimeligt dyrt på den måde.
Svar
#6
hej mons
jeg gav 851 kr for rem ink fragt
kan se de har skrevet faktura værdi til 20 us dollar og toldværdi til 139kr
toldsats er sat til 00%
afgifter til 0
og så kommer importmoms til 34 og ekspeditiongebyr inkl moms 160

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#7
Tak alle sammen.

Har nu fået mine Redding decapper. Det blev ikke mega dyrt, meennn...
heller ikke særligt billigt, at handle i USA.
Vel ca. lidt over 200,00 kr. mere end i Danmark, men når man nu ikke kan vente til en forhandler får dem hjem.
Næset gang vil jeg hellere støtte de danske forhandlere end PestDanmark (PostNord) og vores afgift system. Ved ikke hvem der skal have skillingerne.
Og til sidst skal det retfærdighedsmæssigt siges, at der var en lille midtjysk forretning (G&P)der havde på lager. Så det først senere.
Svar
#8
Man må gerne nævne Rex og Guns&Powder i dette forum. Det er kun vort søsterforum der får røde knopper af navnet [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)