Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moses ved det Røde Hav
#41
376Steyr og Dravis - bærer i jeres rifler med piben opad eller nedad.. ser ud til at man kan gøre begge dele, men hvad funger bedst [?] Det sikkert et spørgsmål om, hvad man synes fungerer bedst for een selv, men er I stødt på nogen "AHA-oplevelser" i den forbindelse.

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#42
Prøv lige at se nedenstående link:

http://pw2.netcom.com/~chingesh/

Her findes der adsillige links til hvordan systemet er tænkt anvendt.Jeg har tidligere leget med systemet og det VIRKER!
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Citat:quote:

Originally posted by rex93

Hmmm - Tackleberry - har du da aldrig set min originale SA80'er rem som jeg fik foræret af en flink englænder under en stor øvelse i tyskland for år tilbage - den er dælme simpel af gøre efter og det er gjort af rigtig mange omgange til kammerater i forsvaret.....

Rex93



Øøøbøøøhh...hmmm original SA80'er rem... det må blive "Negativ" til den forespørgsel. (Altså den har jeg ikke set) Hvorfor har du aldrig fortalt noget om den [Wink]
Kan den også bæres på ryggen som en rygsæk, eller er den af den type, så riflen kan "hænges" ned langs den ene side eller hvordan funger den lige - umiddelbart står computen øverst på skuldrene fuldstændig stille [8D] Ingen brugbare billeder eller lign. popper frem.....Den er nok ramt af virus [Wink]

@376Steyr - okay. Skulle bare lige have det udpenslet. Takker.

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



SA80'er rem, den er original på flere måder - forstået på den måde, at stort set alle elite styrker i hele verden bruger det princip nu...

Principet er : bruges den alm. som overhængt foran, men tæt på kroppen - så kan den ved "quick-release" hives ud i komfortabel skydestilling. og ved alm. "Stabstjeneste" kan den bare hives ud som to remme a la en lille fjeldrævs rygsæk - og vupti så sidder den ganske ubemærket på ryggen...

Rex93
Jagt, gamle våben
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by rex93

Principet er : bruges den alm. som overhængt foran, men tæt på kroppen - så kan den ved "quick-release" hives ud i komfortabel skydestilling.
Rex93



Det "Quick-release" er det selve remmen som holder riflen, eller sidder der et spænde, hægte eller lign, som fastholder riflen ??

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Citat:quote:

Originally posted by rex93

Principet er : bruges den alm. som overhængt foran, men tæt på kroppen - så kan den ved "quick-release" hives ud i komfortabel skydestilling.
Rex93



Det "Quick-release" er det selve remmen som holder riflen, eller sidder der et spænde, hægte eller lign, som fastholder riflen ??

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



??? jamen - så kom da selv og se den...!
Jagt, gamle våben
Svar
#46
Så er det sket...beslutningen er taget og valget endegyldigt [Sad]
"vinderen" af min lille konkurrance blev: (trutte-trutte-lut-trut aka lyden af en fanfare)

STEYR SCOUT kal. .308

Har lige været nede og hente den idag hos Michaels i Svendborg. Ligger klar på bordet til "nærmere undersøgelse" [:p][Big Grin][8D][Smile]

Scout'en vandt over bl.a. LTR'en på udførsel, kvaliteten på skæftet (ikke så følsom overfor ridser osv.), en væsentlig bedre balance, samt et uhyre meget bedre aftræk...

Jeg takker alle tålmodige sjæle, som med stor venlighed har bistået og rådgivet i min svære situation [Wink]

Mvh

Takleberry

PS: Hvorfor hulen var det nu lige, at jeg ikke fik købt det satans digtale kammera, så jeg kunne poste nogle billeder af min nye "Sweet-heart"...

PSS: hmmmmm...gad vide om ikke Rex ligger inde med noget optik og montage..hvordan var det nu...w w w . g u n s a n d p o w d e r . d k..

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#47
Tilykke med scouten, jeg kan næsten ikke vente med at komme til at prøve den [Wink]

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#48
Hej Takelberry-tillykke med kanonen,du siger bare til hvis jeg skal komme forbi og agere kanonfotograf..... Jeg tror ikke vi bor langt fra hinanden[Wink] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#49
Tillykke. Godt fornuften sejrede[Big Grin] Hvis du skal have montager til den, så kig efter Leupold QRW..

Held og lykke med den[Wink][:p][Big Grin]

.376 steyr
Svar
#50
Takker, takker [Big Grin] Hun er dælme dejlig... konen har siddet og sendt lange skulende blikke, mens jeg "udforskede"....[:p]

@ LANI: Ja, ja jeg tænkte sgu nok du ville melde dig som frivillig prøveklud på hende [Wink] Nu skal vi lige ha' organiseret noget optik, så jeg kan få prøvet, hvad hun egentlig kan[8D]

@UGL: Øhhhh jeg ved hvor jeg bor, men pas mht. dig ?? udover fyn ?

@376Steyr: Ja på et eller andet tidspunkt i livet må fornuften vel vinde [:0] Nu håber jeg så blot det var den her gang [Wink]

Kender i forresten det der med, at man lister rundt i forretningen, mens man ihærdigt forsøger at ingorere de lokkende toner fra et bestemt sted... Efter have befølt adskillige andre potentielle emner må man simpelthen overgive sig og lade sig lokke. Straks man har fået hende i hænderne ved man bare "Det her er rigtigt" og alle andre - ellers meget fine rifler - blegner fuldstændig...uhhhhh ha da da.. kan slet ikke vente til der kommer "glas" på...

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Kender i forresten det der med, at man lister rundt i forretningen, mens man ihærdigt forsøger at ingorere de lokkende toner fra et bestemt sted... Efter have befølt adskillige andre potentielle emner må man simpelthen overgive sig og lade sig lokke. Straks man har fået hende i hænderne ved man bare "Det her er rigtigt" og alle andre - ellers meget fine rifler - blegner fuldstændig...uhhhhh ha da da..

Ja, da, det er da derfor vi har bekendt os som værende riffelautister [:I][:I][:I]

Det hedder: -Love at first sight [:p][:p][:p]

Og det stopper ikke her, Armas numeralis er svær at kurere, og skal heller ikke ...

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Ja, da, det er da derfor vi har bekendt os som værende riffelautister [:I][:I][:I]

Det hedder: -Love at first sight [:p][:p][:p]

Og det stopper ikke her, Armas numeralis er svær at kurere, og skal heller ikke ...



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est



Ja av min arm...troede bare det var en virus..men da jeg stod i forretningen og fik hedeture, tunnelsyn, hjertebanken, vejrtrækningsproblemer og blev svimmel, vidste jeg det var noget alvorligt [:0]

Hmmmm... på min police m. livsforsikringen står der " Ved svær og uhelbredelig sygdom, udbetales 10 % af forsikringssummen straks efter anmeldelsen"... Mon ikke man skulle prøve at sende den ind. Altså Armas Numeralis er jo både en svær og uhelbredelig sygdom. Faktisk så er jeg helt sikker på at 10 % af forsikringssummen helt klart ville kunne lindre i så svær en situation [8D][Big Grin][Wink] Nå ja våbenskabet får forstoppelse, men det er jo et problem, der er til at kurrere [:p]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#53
Citat:quote:

Ja av min arm...troede bare det var en virus..men da jeg stod i forretningen og fik hedeture, tunnelsyn, hjertebanken, vejrtrækningsproblemer og blev svimmel, vidste jeg det var noget alvorligt

Jeg har lige haft et lignende anfald. Problemet er midlertidig løst,
ikke ved lægens hjælp, men det hjalp da banken trådte til.[8D]
De folk der mener at fugleinfluenza er et problem, lider af proportionsforvrængning, og kender ikke det virklige liv.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#54
Folk, der tror at de har problemer med fugleinfluenza, tyfus eller kolera, ved ikke hvad det vil sige at have det svært [:0][Wink]

Vi må oprette en fond under "Dansk patientforening for Armas Numeralis-ramte" Denne fond skal så søge div. fonde, velgørende orginasationer om bidrag, som skal anvendes til at medlemmer af DPAN lejlighedsvis kan sendes på kortvarige "kurophold" på relevante steder i DK, hvor de selvfølgelig også skal have hjælp til at lindre deres svære sygdom [8D][Big Grin][Wink]

Eneste krav til medlemmerne må være, at de i terapeutiske fora (som dette) fortæller om udbyttet af deres "kurophold", så vi alle kan hjælpe og bistå i den svære situation.

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#55
Citat:quote:

Vi må oprette en fond under "Dansk patientforening for Armas Numeralis-ramte" Denne fond skal så søge div. fonde, velgørende orginasationer om bidrag, som skal anvendes til at medlemmer af DPAN lejlighedsvis kan sendes på kortvarige "kurophold" på relevante steder i DK, hvor de selvfølgelig også skal have hjælp til at lindre deres svære sygdom


Enig

Jeg mener DANMARK også skal give tilskud !

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#56
Så har Rex været kontaktet [Big Grin] (hvorfor hulen skulle han også tage på den messe i Odense - han sælger jo alt for meget af sit varelager til alle mulig uinteressante mennesker [8D][Wink])

Kikkert og montage bestilt: Ankomst ca. 8-10 dage... Arrrrrhhh mand, hvordan skal jeg holde ventetiden ud.....hmmmmmm gad vide om sådan et "Ghost-sight" rent faktisk kan bruges til at skyde med [?]

Kikkerten blev:

[Image: VX-II_3-9x40_XL.jpg]

Leupold 3-9x40 (En "polle" - selvfølgelig [Wink])

Montagen blev:

[Image: PRW_Mounts.gif]

Ja gæt engang: Leupold PRW.. Det skal lige nævnes her, at Rex tager 395,- for dem, mens en kendt jagtforretning i Svendborg forlanger 1400,- for dem ( efter "prutning", forhandling osv. endte vi på et endegyldigt 1000,-.... ikke godt nok [}Smile])

Nu skal ventetiden bare fordrives med et eller andet..... hmmm har nok noget navlefnuller jeg kan lege med [xx(]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#57
Stakkels dig, boede du lidt nærmere, så skruede jeg gerne en af mine kikkerter af, for at låne dig den ...[Wink]

Det er trist at du ikke kan få prøvet grejet, rigtige autister tænder på knaldet [:I]

Til gengæld er det du har bestilt, værd at vente på[:p][:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#58
Hey Tackle!!

Allerførst tillykke med valget! Problemet med en Steyr Scout er at den har en grim tendens til altid at være den der kommer ud af skabet, stort set uanset hvad man skal ud at jage[:p]
Alle de andre fine skydere står der og keder sig[Sad]

Det første du gør er naturligvis at købe dig en kassefuld .308 øvelsesammo... og så går du på skydebanen og indskyder dine "ghostring" sigter (De er jo din "Backup" hvis kikkerten "går i udu")
Du vil opdage at hvis man lærer sig at bruge "ghostring" sigtet på Scout'en så er det et hurtigt og ganske præcist sigtemiddel!
det er intet problem at stå frit og vælte mælkekartoner på 60 -80 m med Ghostring sigtet på en Scout.

Så det er bare med at komme ud og skyde!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#59
Så er det afgjort - jeg må afsted.. hmmmmm hvor mon jeg kan komme til at brænde en kasse ammo af uden naboerne går amok [Big Grin][8D]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)