Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moses ved det Røde Hav
#21
Hej Tackleberry

Nu kender jeg ikke så meget til de Remington modeller du nævner. Det er sikkert lækre våben[:p] - men alligevel, synes jeg, du skal tage et kik på scouten igen..[Wink] Den har et genialt rem system, med mange muligheder. Jeg har selv lavet et system til min, hvor jeg kan bære den over 2 skuldre under transport, med et snuptag er den som en alm. rem og et snuptag mere - så har jeg en drivjagts rem, med riflen hængende ned langs min højre side[Big Grin][Big Grin]

Derudover er der jo 2 magasiner ved hånden[:p] og støtteben[Big Grin]. Den har gode muligheder for fleksibel kikkertmontering med f.eks Leupold QRW montager(de er iøvrigt billigt at få i USA)..

Bare lidt input fra en scout ejer[^]

.376 steyr
Svar
#22
376 Steyr - du har fået en PM

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#23
køb evt noget med mulighed for kaliberskift, mit forslag er en SHR 970 alpin(Neuhausen), en riffel med alu låsestol og bundstykke der låser i piben, som iøvrigt er fluted. Den vejer lige knap 2,9 kg og koster 7-9 af de store.
Svar
#24
her er årsagen til at jeg mener remmen er for dyr herhjemme...

http://www.snipercentral.com/m700p.htm

riflen er god, men du får ikke valuta for pengene, hvis du skal give 12-14.000 dkr for den...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

her er årsagen til at jeg mener remmen er for dyr herhjemme...

http://www.snipercentral.com/m700p.htm

riflen er god, men du får ikke valuta for pengene, hvis du skal give 12-14.000 dkr for den...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Hvor har den gode Dr. den pris fra ? jeg ved faktisk ikke, hvad LTR sælges til pt. men min bestilling hedder 9.995,- ( altså riffel alene ) Hvis de forsøger at "opgrade" den pris til 12-14K så takker jeg godt nok nej tak til den og vælger Scout'en... Men summa summarum så har jeg "bud" inde på begge rifler, så de rent faktisk koster næsten det samme - vi er altså helt og holdent ude i, hvad der er "bedst" ( ja det er subjektivt [Big Grin])

@UNR: Jeg har tidligere overvejet netop SHR'en, men sprang fra af den símple årsag, at deres forskæfte var for blødt. Selv når riflen var uden kikkert stødte piben på skæftet v. brug af bipods. Altså ingen SHR til mig [:0]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

LTR: 9.995,-
Scout: 12.995,-

Scout'en har jeg så fået et lidt andet tilbud på, så de lander inden for samme pris, altså lige knap 10.000,-



prisen har jeg herfra... (godt at vide, at jeg altid kan få job på dansk blindeinstitut) [Big Grin]

min pointe er, at du får mere for pengene, hvis du vælger steyr'en...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#27
@ Dr.... Mener du dermed, at Steyr'eren er af bedre kvalitet, eller at "den kan mere" - altså har flere "dingenoter" som man måske kan få brug for i felten [?]

Men jeg er glad for at jeg ikke er den eneste, som nogengange har lidt svært ved at se det der lige er foran næsen [Wink] hmmmmmm gad vide om det har noget med næsen at gøre [Big Grin]

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#28
det jeg mener er, at du får mere riffel for pengene... remington'en skal jo importeres og folk står i kø for at tjene penge på den... importør, forhandler, osv...

det er kvalitet contra produktions pris jeg tænker på...

selv ku' jeg ikke drømme om at købe en steyr scout...

iøvrigt mener jeg at der sagtens kunne skæres 2-3 kg af prisen på steyr'en...

til slut:

er det en ultra præcis skydemaskine du søger, så er det remington'en... slid lidt på piben og få den skiftet til en skåren og spændingsfri...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#29
Undskyld, men jeg vidste ikke at Steyer var lavet i Danmark jeg troede at den skulle importeres fra Østrig [?][?][8D][8D]
så hvis der ikke er en importør eller forhandler som skal tjene på den så må den jo være billig.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#30
?

osv dækker også det der hedder moms og afgifter fra et ikke EU land, samt transport fra et land der ligger lidt længere væk end steyrland...
desuden er jeg sikker på, at lønningerne er lidt lavere i Remingtonland...[8D]

jeg kan nu en gang ikke skære alt ud i pap... nogen gange må fornuften råde...[8D]

og skulle jeg ha' skrevet at steyr er lavet i DK, så er det fordi min staveplade er kortsluttet... [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#31
Steyr Scout....

Slut!

Skyder ligeså godt som de andre rifler, holder til det mest utrolige, er let og MEGET handy...

Har lige fumlet rundt med en der har skudt over 6000 skud... den skyder stadig 15 -20 mm grupper med Norma Match-ammo OG 20 mm Med Norma Alaska (of ALL things)

Ching-Sling systemet med en ekstra rembøjle lige foran magasinet er tæt på at være genialt. (Jeg har selv fremstillet en "Ching-Sling" af nylon-gjord og plast-spænder (samlet pris 40 kr!!) dog med en ekstra rem, så riflen kan bæres på ryggen.

I skæftet er der plads til ekstra magasin OG rensegrej i håndgrebet
(Otis eller "Boresnake" kan anbefales)
Kolbe/aftrækslængde kan ændres 2x1 cm med et snuptag (og en passende rund genstand) hvis nu man har tykt tøj på.

Der står brugte Scout's hos forhandlere rundt omkring, til rimelige penge... og medmindre der er meget mishandlede så er det bare med at købe!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Steyr Scout....

Slut!

Skyder ligeså godt som de andre rifler, holder til det mest utrolige, er let og MEGET handy...

Har lige fumlet rundt med en der har skudt over 6000 skud... den skyder stadig 15 -20 mm grupper med Norma Match-ammo OG 20 mm Med Norma Alaska (of ALL things)

Ching-Sling systemet med en ekstra rembøjle lige foran magasinet er tæt på at være genialt. (Jeg har selv fremstillet en "Ching-Sling" af nylon-gjord og plast-spænder (samlet pris 40 kr!!) dog med en ekstra rem, så riflen kan bæres på ryggen.

I skæftet er der plads til ekstra magasin OG rensegrej i håndgrebet
(Otis eller "Boresnake" kan anbefales)
Kolbe/aftrækslængde kan ændres 2x1 cm med et snuptag (og en passende rund genstand) hvis nu man har tykt tøj på.

Der står brugte Scout's hos forhandlere rundt omkring, til rimelige penge... og medmindre der er meget mishandlede så er det bare med at købe!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr



Udemærket Dravis... Det var sørme et svar der var til at føle på - Tak for det...
376Steyr er ved at banke lidt fornuft ind i skallen på mig mht. remsystem ( Han forsøger ihvertfald ihærdigt [Wink]). Hvis du ligger inde med nogle billeder eller lign. vil jeg meget gerne se dem. Der er jo ingen grund til at opfinde hjulet een gang til [Big Grin]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#33
....Og ikke noget med PM med de billeder. Vi er andre der meget gerne vil lære af de erfaringer der er gjort m.h.t. et bærevenligt remsystem. Så frem med billederne, tegninger og beskrivelser.

PS. jeg har haft en scout i fem år, og det eneste problem er, at det er ved at være lidt kedeligt. Bortset fra remsystemet er der ikke rigtig noget man kan forbedre på den riffel.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#34
Ja, det lykkedes ikke med Pm. Så jeg prøver med billederne her.. Så er der måske også andre der kan få glæde af rem systemet.

Lige en lille forklaring. Scouten bruger Millet ringe. De kan tages ud, ved at trykke dem ind og dreje dem en kvart omgang. Lydløst. Der er 5 huller til ringene på riflen. 2 bagerst - en på hver side af kolben, 2 på midten ved magasinet og en forrest under forskæftet. Der medfølger 3 ringe til riflen. Håber du kan se resten ud af billederne. Ellers må du lige give lyd. Den ene halvdel af remmen er monteret med Millet ring i den ene ende og quick lås i den anden. Den bliver kun brugt under transport. Den anden halvdel af remmen kan længde justeres. Lang til drivjagt og kort til alm. anvendelse. I "drivjagts mode" flyttes den forreste Millet ring til bage på midten af riflen.. Det lyder måske indviklet, men er meget simpelt. Det skal lige siges, at min kammerat har et lidt anderledes rem system. Det virker også fint - eneste forskel er egentligt, at der kun bliver brugt 2 millet ringe. Han har så dobbelt rem over skulderen, når remmen bliver brugt normalt. Hans quicklås er så monteret ca. 30 cm nede ad remmen, så han kan nå den foran på brystet, når riflen bæres... Kik på billederne.. Jeg er selv forvirret nu..
[Image: 111-1149_IMG.jpg]
[Image: 111-1148_IMG.jpg]
[Image: 111-1147_IMG.jpg]
[Image: 111-1146_IMG.jpg]
[Image: 111-1144_IMG.jpg]
[Image: 111-1143_IMG.jpg]
Svar
#35
Jamen det er jo smukt det der - simpelt, enkelt og genialt [8D][Big Grin][Smile][:p]

Når riflen så bæres på ryggen via "dobbelt-remmene", ligger den så med siden fladt mod ryggen, eller ligger den som hvis man brugte en alm. rem og havde den "overhængt" - altså så remmen ligger fra fx. venstre skulder, ned over brystet og til hofteområdet... ?? ???

Hmmmmmm hvordan var det nu lige jeg kopierer sådan nogen "putter"-billeder [?] De skal helt sikkert over i mappen "VERY good things to know" [:0]

Takker for nogle rigtig gode billeder... Hvis der er andre som ligger inde med brugbare billeder, skitser, ideer eller andet af samme skuffe, hører jeg meget gerne om det/dem [:p]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#36
Når riflen bæres over 2 skuldre, hænger den som en rygsæk. Meget behageligt - og den glider ikke af[Smile]Riflen står nærmest på dens underside. På min kammerats system, hænger den mere på siden, da der kun benyttes en Millet ring bagerst.
Svar
#37
Hmmm - Tackleberry - har du da aldrig set min originale SA80'er rem som jeg fik foræret af en flink englænder under en stor øvelse i tyskland for år tilbage - den er dælme simpel af gøre efter og det er gjort af rigtig mange omgange til kammerater i forsvaret.....

Rex93
Jagt, gamle våben
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by .376 Steyr

Når riflen bæres over 2 skuldre, hænger den som en rygsæk. Meget behageligt - og den glider ikke af[Smile]


Smart system!

Har selv brugt et lignende da jeg var i Irland på sikajagt. Supersmart, når man skal vandre i bjerge og har brug for at have hænderne fri, når man f.eks. skal forcere klipper og bruge sin vandrestav bl.a. som stangspringsstang ved dybe vandløb.

Nu ved jeg godt, at mit eksempel ikke vil være aktuelt for de øvrige ærede formænd på dette forum, men jeg havde et uheld, hvor det ikke var særlig godt, at jeg bar riflen som rygsæk: Vi var kommet godt op i de irske højder, og som bekendt er Irland særdeles grønt. Årsagen mærkede jeg på egen krop - selv de dage, hvor solen skinnede, regnede det ...

Kombinationen med våde klipper og mudder under støvlerne resulterede i, at jeg gled 10-15 meter ned af de regnvåde klipper. Ovenpå riflen, og dermed også kikkerten.[:o)] Havde ligesom ikke lyst til at tage hovedspring, da jeg mistede balancen.

Heldigvis var montagerne gode (optilock), og træfpunktet blev ikke ændret - men man har ikke lyst til kontrolskud, når man befinder sig på de grønne jagtmarker tæt på det ønskede trofæ efter flere km's hård vandring.

Kikkerten fik nogle voldsomme skrammer men havde ingen funktionsfejl. Lige indtil næste tur, hvor den blev ved med at dugge (Swarovski). Det blev lavet af fabrikken uden beregning. [^], på trods af skrammerne.

Og undertegnede skød sin drømmehøjlandssikahjort [Big Grin]

Så systemet er smart. Lige indtil man begynder at bruge riflen som kælk ...

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by rex93

Hmmm - Tackleberry - har du da aldrig set min originale SA80'er rem som jeg fik foræret af en flink englænder under en stor øvelse i tyskland for år tilbage - den er dælme simpel af gøre efter og det er gjort af rigtig mange omgange til kammerater i forsvaret.....

Rex93



Øøøbøøøhh...hmmm original SA80'er rem... det må blive "Negativ" til den forespørgsel. (Altså den har jeg ikke set) Hvorfor har du aldrig fortalt noget om den [Wink]
Kan den også bæres på ryggen som en rygsæk, eller er den af den type, så riflen kan "hænges" ned langs den ene side eller hvordan funger den lige - umiddelbart står computen øverst på skuldrene fuldstændig stille [8D] Ingen brugbare billeder eller lign. popper frem.....Den er nok ramt af virus [Wink]

@376Steyr - okay. Skulle bare lige have det udpenslet. Takker.

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#40
Den flot fotograferede rem ligner meget min prototype, bortset fra at jeg har lavet den ene rem som en "Ching Sling", altså med en kort rem der er fastgjort i rembøjlen ved magasinet, og som kan glide til et stop på den lange rem, dermed kan man "låse" albuen fast ved stående og knælende skydestilling... uden at skulle bøvle med at "vikle" med remmen for at få den strammet op.

Billeder kommer!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)