Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montager
#1
Hvis nu man drømmer sig til de gode gamle dage hvor man på sin herlige Blaser kunne skifte imellem sin aimpoint micro og almindelige kikkert uden at skulle bekymre sig om indskydning, men ikke længere har en Blaser [8D].
Findes der lignende systemer man kan flytte rundt på, på samme vis som med Blasers saddelmontage. Der sidder, for nuværende, en picatinnyrail på min motorbøsse.
Jeg ved der findes producenter, der har "pralet" med at kunne levere, men jeg har aldrig hørt efter idet jeg jo tidligere havde det perfekte system i form af Blasers egen saddelmontage.
Venligst
Klokker

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#2
Jeg bruger Stanag rail på mine Tikkaer og Leupold Mark 4 ringe.
Spænder dem i samme rækkefølge og bruger en momentnøgle. Det virker for mig. Har endnu ikke klikket en eneste gang.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Det M@x siger.

Læg mærke til, at der står Stanag-rail. Det betyder at den overholder specifikke mål og tolerancer så du netop får en høj grad af gentagelighed ved af- og påsætning af udstyret.

Der findes ældre picatinnyrails der ikke overholder standarden og især Weaver rails er lavet uden smålig skelen til den slags selvom montagerne ofte passer på dem også, så når du køber, får du det bedste resultat med Stanag rails.

Jeg har brugt rail og Leupold QRW montager i 17 år. Min oplevelse er, at når jeg udfordrer systemet ved f.eks. at af- og påmontere kikkerten 10 gange med et skud hver gang, så får jeg samme skudgruppe som ved 10 skud uden af- og påmontering. Det borger for kvaliteten.

Men der skal af mange grunde næsten altid flyttes et klik eller to når jeg er på skydebanen, så jeg vil alligevel helst skyde et par kontrolskud kort før jeg tager på jagt. Jeg kan dog sagtens gøre det uden, jeg skyder sjældent vild på afstande hvor et-to klik gør en betydende forskel.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Ja Leupold QRW, det fungerer også godt for mig. Warne er også et produkt som er med, fælleds for dem er at de fås i mindst 3 forskellige højder og i 1" + 30mm og Warne også i 34mm. Priserne er steget noget her på det sidste, men jeg mener stadig at de matcher mange af de andre aftagelige montager både i pris og kvalitet.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#5
Qrw og recknagel skinne. Om hans skinner overholder stanag, aner jeg ikke.
Men det fungerer upåklageligt. Veksler mellem 1-4x24 og 3-12x50 uden træfpunktsændring.

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar
#6
Tak for svarene gutter, det gav mig noget at gå efter.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#7
HG Firearms skinner er fræst efter STANAG standarden.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
HG 10moa på hhv. Tikka, SL og Sauer STR. Leup QRW på alle kikkerter. Jeg plejer at tjekke indskydning, men har ikke fundet dette nødvendigt ifm jagt. Meget tilfreds med det setup - især fleksibiliteten.

Hvis man har problemer med fx præcision, kan man nemt tjekke med anden kikkert, og få be eller afkræftet om problemet relaterer til kikkert/montage.

Du kan også sætte banekikkerten, med den store forstørrelse, på jagtriflen ifm. udvikling af hjemmeladninger.

Jeg har en backup kikkert i QRW ringe i skabet, klar til indsats på de to jagtrifler, men indskudt til en af vekselpiberne på SL'n.

Og så kan man bytte rundt på kikkerterne for at prøve noget nyt [Big Grin] - billigere end at købe nyt til adspredelse, dette argument vinder dog ikke altid...[:p]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)