Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til Montage 34 mm
#1
Hej forum, jeg mangler lidt hjælp til at finde den rigtige montage til en ny/brugt riffel og kikkert. På riflen sidder der fra fabrikken en picatinny skinne med 20 moa hældning, kikkerten er en Kahles med 34 mm rør og 50 mm objektiv. Med butler creek er diameteren 62 mm. Hvis jeg deler det med 2 og trækker 14 mm fra ( afstand til piben når jeg forlænger skinnen)får jeg 17 mm. Vil det være rimeligt at lægge 3 mm til for afstand mellem pibe og objektiv eller skal der mere til ?
Når jeg kigger på Spuhrs montager er det laveste jeg kan finde de løse ringe med en højde på 25,4 mm, det vil så give en frihøjde på ca 8mm...eller hva ?

Ideer til montage modtages gerne, også brugt.

/Torben
Svar
#2
Det er rigtigt at Spuhrs montager er temmelig høje. Det skyldes at de mest er beregnet til "flat top" receivere, hvor man ikke får plads forærende af at låsen er højere end kammeret der smalner ind til pibediameteren før udvidelsen fra mellemrør til objektiv på kikkerten.

Alligevel ville jeg til enhver tid vælge Spuhr hvis jeg kunne afse pengene. De er lidt smådyre, men har man været der vil man aldrig tilbage. Der er dog en del andre montager der også laver 34 mm løsninger. Jeg hører meget godt om Near Mfg, men har ikke prøvet dem selv.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jeg har en spuhr montage til en kikkert med 34 mm mellemrør. Den er også monteret på en picatinny rail. Det er kram!![:p][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Hej belsebub.
Jeg har Warne montage på min 34mm kikkert, virker ligesom Leupold QRW og så fås de i 3 forskellige højder.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)