Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mellemlanding med våben.
#1
Jeg er ved at booke en flybillet til Skotland i efteråret. Jeg har tidligere fløjet direkte fra Billund, men der er ikke længere en rute. Efterfølgende har jeg fløjet over Amsterdam nogle gange - det har hver gang resulteret i forsinkede våben.
Jeg er så begyndt at flyve fra Kastrup, men det er efterhånden ved at være ret dyrt enten med parkering eller togbillet - så jeg kigger igen på afgange med mellemlandinger fra Billund.

Når jeg søger kommer der biletter frem med mellemlandinger i Frankfurt og München, jeg har været i begge lufthavne tidligere. Kun den ene gang var med våben og der skulle jeg videre til Singapore og det er efterhånden en del år siden.

Så mit spørgsmål er nu, hvad er jeres erfaring med mellemlandinger i München og Frankfurt hvor i har egne jagtvåben med?

Eller har i bedre forslag til en god flybillet mellem Billund og Edinburgh eller Glasgow?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
@Boryx
Kan du flyve fra Esbjerg, så er der en billig mulighed.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Er der mulighed for at flyve over Norge? Hvad er billigt?
Svar
#4
Esbjerg - Aberdeen er ikke en mulighed, desværre.

Norge har været i mine tanker, ville bare gerne høre om nogen har praktiske erfaringer.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Hvad med Norwegian fra Aalborg?
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
@Boryx
Synd du ikke kan flyve fra Esbjerg, da der flyves fra Esbjerg til Aberdeen hver dag dog ikke lørdag.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@Boryx
Synd du ikke kan flyve fra Esbjerg, da der flyves fra Esbjerg til Aberdeen hver dag dog ikke lørdag.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Jeg kunne godt flyve fra Esbjerg til Aberdeen - men det giver mig bare en køretur i Skotland der er længere end der er til Kastrup lufthavn herhjemme. Om jeg skal køre i 3-4 timer i DK eller Skotland.

@lars M. L. jeg kan kun finde flyvninger mellem Aalborg og Edinburgh som inkluderer mellemlandinger i Amsterdam.. Desværre..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#8
Det er en smukkere køretur i Skotland end den hen over Danmark [Wink]
Og utroligt dejligt at flyve fra Esbjerg. Dér er rimeligt god plads i dén lufthavn. [Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Vi har fløjet Edinburgh over Oslo til Billund for 2 år siden
Svar
#10
Hvis det er et sted du kommer fast, kunne du overveje en låneriffel på stedet. Der er jo snart fri jagttid på våbenejere året rundt[xx(].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hvis det er et sted du kommer fast, kunne du overveje en låneriffel på stedet. Der er jo snart fri jagttid på våbenejere året rundt[xx(].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.



Hej Lasse - jeg tager heller ikke på badeferie uden badebukser[Wink] - men du har ret, det ville være nemmere..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Det er en smukkere køretur i Skotland end den hen over Danmark [Wink]
Og utroligt dejligt at flyve fra Esbjerg. Dér er rimeligt god plads i dén lufthavn. [Smile]

Hilsen Ulrik



Enig!! - men hvis jeg lander i Edinburgh vil min kammerat hente mig[Wink] og jeg slipper for at leje en bil[^]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
Jeg ville satse over Norge. De er ikke så våbenforskrækkede
Svar
#14
Det er selvfølgeligt et fornuftigt argument [Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Hej Bo
Jeg har mellemlandet i Frankfurt 1 gang med våben undervejs til SA.
Riflerne kom sammen med mig. Kufferten med bundstykke ig forskæfte blev et par dage i Frankfurt [Sad]
Har været i Skotland 2 gange fra Esbjerg til Aberdeen. No problem. Har ikke engang betalt for overvægt.
Vh Leo
Svar
#16
@Boryx

Når vi har rejst til SA, planlægger jeg altid mindst 2 timer i mellemlanding ved flyskifte, så har de tid til at flytte våbenkufferten uden problemer.

Angående dyr parkering så kig til fly fra Karup til KBH eller fra Ålborg (gratis parkering) Billund er ved at være så dyr at jeg selv overvejer at flyve fra Ålborg selv om vi bor i Ikast[Sad]

Ellers tager vi bare toget til KBH og overnatter ved sønnen og så holder de øje med bilen til vi kommer retur igen[Big Grin] Det koster godt nok kassen i parkering, men de kan ikke lade være med at bruge den og så bliver p afgiften ikke så høj[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#17
Evt spørg Korsholm hvordan de vil anbefale at få transporteret dig derover hvis du køber en rejse af dem.
Svar
#18
Der er lidt papirarbejde ved at transitte I Amsterdam men det er 100% overkommeligt.
Har fløjet den tur nogle gange og har aldrig haft "forsinkede våben".

Selv har jeg taget konsekvensen og smidt en rustfri Tikka T3 af der ovre MEN det er for at spare våbengebyrerne da det beløber sig til op imod 1000kr hver gang og da jeg er der ovre 2-3 gange om året er det ikke helt uden betydning.

Alternativt så lån en skyder[Wink]
Du kan evt. tå et FAC på min og hente den I Inverness......

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Så kan han lige så godt lande i aberdeen.
Svar
#20
Det kommer jo så an på hvor han specifikt skal hen.......

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)