Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Askestøvsuger
#1
Hej
Jeg mangler en askestøvsuger til at rengøre mit stokerfyr med men hvilken model skal jeg købe. Priserne er variere jo fra 250kr til over 3000kr. Er der nogen der kan anbefale en model?
Lrs2
Svar
#2
Hej LRS2.
Jeg købte en af de billigere askestøvsugere fra Harald skrald, og de er 100% værdiløse.... Med lidt held kan du tømme ca. en fjerdedel af en typisk askeskuffe, så skal støvsugeren skilles ad og der skal bankes filter... [xx(] (...og ja, jeg støvsuger askeskuffen tom da det bare er meget nemmere... [Wink] )
Jeg købte herefter en stor ældre industristøvsuger med stålspand (Jupiter 504). Den tømmer uden problemer en hel skuffefuld aske, og lyder aldrig besværet, dertil kommer at den kan klare gulvet i værkstedet. Disse gamle støvsugere kan af og til fåes for 500-1000kr på dba.dk mv.
Jeg har en kollega der har monteret en cyklon sammen med en almindelig støvsuger. Det fungerer tilsyneladende også udemærket, omend det er lidt mere omstændigt at finde frem.
Toppen af poppen er nok en moderne industristøvsuger med "filter-banke-funktion", men her skal du nok være klar til at hoste op med 4-5000dkk hvis den skal kunne holde i mange år. Jeg var selv lun på at købe en "Nilfisk Attix 40-01 PC INOX støvsuger/vådsuger", men med en pris på ca. 5-6000Dkk, faldt valget dog på den brugte i stedet!
Håber det er en hjælp! [Smile]

SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...
SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...

Svar
#3
sådan en her til 995, en cyclon som tager asken og drives af en almindelig støvsuger.
http://pillestoker.dk/askesuger/virvelvi...iters.html
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)