Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Biograf-ladninger m Trail Boss ?
#1
Nu har vi jo fået en skydebiograf også på djævleøen, så nye udfordringer melder sig: hvad skal man skubbe gennem skyderne? Ifgl Hodgdon's hjemmeside er Trail Boss nærmest som skabt til biografladninger. Kører man det gennem QL ser det også fornuftigt ud med max hastigheder mellem 500-550 m/s ved ca 100% fyldning (jeg er ikke ude efter subsonisk) Men før jeg forsøger ku jeg godt tænke mig at høre om erfaringer: fungere det, kan man stole på Hodgdon/QL (jeg skal bruge begge hænder også bagefter [Wink]), får man mindre slid på piben i de ikke så slidstærke kalibre (har en 7 mm RM enkeltskud som jeg gerne vil slippe for at ompibe)? Osv [:I]
Har tidligere forsøgt H&N forkobrede .30 blykugler over VV110. Det gav nærmest ikke eksisterende præcision med dårlig fyldning af hylsteret som hovedmistænkt, så det droppede jeg. Desuden vanskeligt at omplante til 7mm RM, NKT og den slags, så jeg tænker at bruge en billig kappeklædt kugle.

9,3*57
9,3*57
Svar
#2
Trail Boss er fin til biografladninger.
Selv bruger jeg N110. Med den krudt er fyldningen ikke så god og magnum gænghætter et must. Ellers får man slow start af forbrændingen hvis man holder piben nedad så krudtet rutcher frem i hylsteret....

Hold trykket over 1700-1800 bar for at hylsteret kan tætne mod kammervæggen.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg har haft ladt reducerede ladninger med N32C, N350 og D032 i .308w og .300BO Det har været med H&N kugler, da jeg ikke er interesseret i at have stuck bullets og selv efter 10 skud har piben ikke været mere end håndlun, hvad jeg ser som den helt store fordel.
De bedste resultater har jeg haft med N32C, i .308w er 110-125gr for lette til at N110 brænder rent og N32C giver en væsentlig bedre fyldningsgrad så det giver også mindre risiko for at smide en dobbelt-ladning i. Trailboss og N32C er ikke så langt fra hinanden.

Omkring de 560m/s har jeg haft rigtig pæne resultater med 165gr H&N TC og N110.

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Svar
#4
Vær opmærksom på at Tinstar (Vv) og TrailBoss (IMR) har samme energi og brændhastighed men fylden er forskellig.
en 70% TrailBoss svarer i vægt til en 47% Tinstar (start) ladning.
En 100% Tinstar giver ca 2 gange trykket af en 100% TrailBoss.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)