Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remstøtte
#1
er der en Dansk kyndig person der kan fortælle hvad står der her?

Rem. Bærerem må anvendes. Remmen må gerne være dobbelt så armen kan stikkes igennem. Herved kan remstøtte anlægges med den bagerste del af remmen slap. Remmen skal være fastgjort til skæftet med begge ender. Der må ikke være stive partier, der kan støtte mod jord eller krop. Remstøtte må anvendes i alle klasser.

SKAL remmen være slap på en bagerste del eller ej.

Jeg tror godt jeg ved hvad der menes men hvad står der i teksten.
Bo du holder din mund[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Måske og nej.[Big Grin]
Svar
#3
Nej, remmen må være slap på den bagerste del, men den skal ikke være det.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Læg mærke til at der står at remmen KAN være slap i den bageste del. Det betyder at den må osse være stram.
Reglerne er tilpasset Norsk skytterem, hvor der er et loop på den forreste del. Her kan den lægges rundt om albuel og skabe støtte til fremhånden. Og så KAN den bageste del være slap (eller stram).

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Nå, det er sku da rart den må være slap.

Jeg har aldrig været helt tryg ved de typer der får rejsning af skydevåben [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Læg mærke til at der står at remmen KAN være slap i den bageste del. Det betyder at den må osse være stram.
Reglerne er tilpasset Norsk skytterem, hvor der er et loop på den forreste del. Her kan den lægges rundt om albuel og skabe støtte til fremhånden. Og så KAN den bageste del være slap (eller stram).

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0



Nemlig ja! I modsaetning til en "normal" skytterem som anvendes af DGI skytter. Den er kun fastgjort i forskaeftet og i den anden ende med en loekke rundt om overarmen, Den er ikke fundet relevant til jagtskydning hvor man typisk vil vaere i stand til at baere riflen i remmen over skulderen. Det kan man ikke med en DGI skytterem.

@ Lasse: er der nogen af de-herre formaend som ikke faar en halvhaard paa ved omgang med skydevaaben??[:I][:I]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Læg mærke til at der står at remmen KAN være slap i den bageste del. Det betyder at den må osse være stram.
Reglerne er tilpasset Norsk skytterem, hvor der er et loop på den forreste del. Her kan den lægges rundt om albuel og skabe støtte til fremhånden. Og så KAN den bageste del være slap (eller stram).

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0



M@x hvorhenne står der at remmen KAN være slap? Ordret så står der at der KAN anlægges remstøtte.

Hvis man tager ordret hvad der står, så står der vel egentlig at når man bruger remstøtte skal bagerste del af remmen være slap......
Jeg er med på det ikke er det de mener - men det er ikke det der står...

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#8
Overgiv dig Bo, du har tabt[Big Grin][Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Læg mærke til at der står at remmen KAN være slap i den bageste del. Det betyder at den må osse være stram.
Reglerne er tilpasset Norsk skytterem, hvor der er et loop på den forreste del. Her kan den lægges rundt om albuel og skabe støtte til fremhånden. Og så KAN den bageste del være slap (eller stram).

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0



M@x hvorhenne står der at remmen KAN være slap? Ordret så står der at der KAN anlægges remstøtte.

Hvis man tager ordret hvad der står, så står der vel egentlig at når man bruger remstøtte skal bagerste del af remmen være slap......
Jeg er med på det ikke er det de mener - men det er ikke det der står...

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Jeg synes det samme som Jakob... [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Sako

Bo, du holder din mund[Big Grin]

Mvh. Jakob



mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Lars, vi er ovre i dansk retskrivning. Det står i en hel sætning uden komma. Så opfattes sætningen som at du kan både det ene og det andet. Det er frivilligt.

Havde der været et komma som her: Herved kan(skal) remstøtte anlægges, med den bagerste del af remmen slap.

Så skal remmen være slap

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
@Lars - du trykker bare det tætte våde bjergfyr til efteråret!!

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#12
Jeg siger TAK M@x og Lars... [Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#13
Der står, oversat, at remstøtte KAN(ikke SKAL) anlægges, med SLAP bagrem.
Men den kan også anlægges, med stram bagrem, men dette nævnes ikke, da det åbenbart er en fordel, at bagremmen er slap.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#14
En "almindelig" dobbeltrem hvor riflen bæres som en rygsæk, kan faktisk vikles omkring omkring hver sin arm og give yderligere støtte.

Men hvor almindelig er en dobbeltrem?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)