Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blyfri
#1
Hejsa
Jeg skal på jagt i Tyskland til efteråret og skal bruge blyfri. Valget faldt på Nosler E-Tip 168 grains til min 30.06. GT er lidt min guru og det var hans varme følelser for netop E-Tip der gjorde udslaget.
Første testskydning var meget positiv med fine grupper.
Efter et besøg hos n-a for at få monteret lyddæmper var jeg spændt på hvordan det så ville se ud. Spurgte n-a hvad hans erfaring sagde, og det var at riflen sandsynligvis ville skyde lavere.
[Image: DSC04998.jpg][/URL]
Det viste sig at være lige modsat (måske Finnerne er kommet til at vende piben på hovedet)
Startede ca 70mm for højt men efter få klik passede pengene.
Serien er skudt med riflen på sandsæk, næste step er at få målt farten.
[Smile]
Svar
#2
Nu skal du høre efter når de voksne snakker [Wink][B)]
Det jeg sagde var at riflen sandsynligvis ville skyde lavere med dæmper, i forhold til hvis man tager dæmperen af.
Så prøv nu og gør som den gamle siger.
Indskyd med dæmper. og slut så af med at skyde et par skud på samme skive uden dæmper. Så kan du se den reelle forskel [Wink]

Du kan jo næppe regne med at en gammel Sako, fyldt med spændskiver og mellem læg, skyder samme sted, når den har været skilt ad [Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by n a

Nu skal du høre efter når de voksne snakker [Wink][B)]
Det jeg sagde var at riflen sandsynligvis ville skyde lavere med dæmper, i forhold til hvis man tager dæmperen af.
Så prøv nu og gør som den gamle siger.
Indskyd med dæmper. og slut så af med at skyde et par skud på samme skive uden dæmper. Så kan du se den reelle forskel [Wink]

Du kan jo næppe regne med at en gammel Sako, fyldt med spændskiver og mellem læg, skyder samme sted, når den har været skilt ad [Smile]
Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed [/red]


Hej n-a og tak for sidst.
Nå det var sådan det var ment. Nej selvfølgelig skyder riflen ikke ens efter den har været skilt ad og herefter samlet igen det er klart. Med hensyn til spændeskiver og mellemlæg så gik det så stærkt med at samle riflen så jeg nåede ikke at se om du placerede dem hvor de sad (det er måske her grunden til højere træfpunkt ligger) [Big Grin] Er i øvrigt rigtig tilfreds med mit besøg hos dig. [Big Grin][Big Grin] SAKONEZER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)