Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piber til Sauer
#1
Jeg har i en tid gået og tænkt lidt på om ikke jeg skulle skifte pibe på min sauer 202, men damn jeg synes vekselpiber er dyre. jeg gider ikke give den onde pris forhandlerne i dk vil have. (liste pris 4895 for en 6.5*55) og faktisk alle forhandlere jeg har talt med sælger den kun til vejl. pris. De er hverken til at hugge eller stikke i. Der til kommmer magasin til 499.
Kender nogen et sted de kan importeres eller en evt. et sted man kan få uorig. piber, som lever op til samme krav og standard, til en fornuftig pris.

Ulrik

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#2
Jeg havde en samtale per telefon med Jørgen Bernt Nielsen fra S&L, da jeg brokkede mig over prisen på hans piber. Men set i lyset af hvad Sauer og andre tager, må jeg nok give Jørgen ret i at hans piber er billige (ca. 3700) Du kan ikke umiddelbart få uoriginale piber, men mon ikke N.P.Nielsen kan hjælpe?? Han er i hvert fald fair rent prismæssigt, og kendt for fremstilling af piber til lidt af hvert.

http://www.npnielsen.dk/

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Jeg spurgte engang den bedste skytte i Norden hvad en god riffel var? Hertil fik jeg svaret at det helt sikkert ikke var en Sauer, men en Otterup! Dog mener jeg ikke at det vil give praktiske problemer at få en S&L-pibe til en Sauer. Desuden har jeg hørt at det er muligt at få tyske Heym-piber dertil. Prøv at spørge i en skytteforening, de har normalt tjek på den slags, da deres forbrug af piber jo er noget større end de flestes.

Venlig hilsen Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#4
Det er nu ikke så ligetil det med piber til en Sauer 202...

Riflen er jo opbygget så den låser direkte i piben, som derfor skal være opbygget med låseknaster inde i kammerenden, det kan sikkert laves ved at skrue en "normal" pibe i et forlængerstykke, men det bliver nok ikke billigere end at købe en "original"
En Shilen Select Match koster jo i sig selv nær de 3000,- eller mere, så det er nok en dyr vej at gå.

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)