Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan gevind i pipe ødelægge noget?
#1
Jeg er den heldige ejer af en S&L Pipe som har været oppe ved våbensmia til min 200 STR. Pipen skyder rigtigt godt, men de rigtige ladninger.

[Image: e4a9efbf0e975d4825088f07f9c0ed31.png]

her 4 skud hul i hul på 100 meter.

Men nu kommer spørgsmålet så, jeg bruger skyderen både til feltskydning og langdistance og derfor overvejer jeg kraftigt at få lavet gevind og monteret en dæmper. Men jeg har en bekendt, der syntes det er dumt at gøre noget ved pipen da den skyder så godt. Nogle der har nogle erfaringer med at præcisionen på pipen bliver dårligere efter der er lavet gevind?
Svar
#2
Ingen erfaring med at det bliver dårligere - MEN, det bliver ikke meget bedre end den kombination af ammo og våben du har der. Jeg ville ikke pille ved noget der virkede så fint, når det så er sagt, så vil et gevind i piben ikke skade noget som helst (udover pengepungen), så su kan jo altid forsøge og se om dæmper gør andet end at dæmpe lyden Smile)

Med venlig hilsen
Frederik
Med venlig hilsen
Frederik
Svar
#3
jeg ville heller ikke turde pille ved en pibe der samler så godt

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Jeg ville ikke være nervøs overhovedet ved at lave gevind. Har kun oplevet at grupper bliver bedre med dæmper.

Hvis du ikke vil tage chancer beder du bare om at beholde den nuværende kroning og så få lavet et godt 18x1 gevind.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Så længe du ikke piller ved pibe længden så har jeg svært ved at se hvordan et gevind vil påvirke negativt. Dermed ikke sagt at en kortere pibe skyder dårligere (snarere tværtimod). Men hvis du korter ned så er det ikke givet at den skyder lige så godt med netop den ladning du bruger nu, men så skal du bare finde en anden ladning.. Jeg har selv fået tilføjet gevind på en riffel der skød fremragende. Den skyder fortsat fremragende, dog er træfpunktet flyttet lidt ift før. Jeg kortede lidt ned og har ikke længere samskydning med to ladninger som før. Men få endelig der gevind, du bliver super glad for lyddæmpere!
Svar
#6
Puhhhh nej, sådan noget gevind er ikke godt for en pibe.....

Tænk bare hvor elendigt AI og Sako TRG skyder med gevind i piben...

Det ville jeg ikke turde[:o)]

Med mindre det selvfølgelig var lavet mellem pinoler[Big Grin][Big Grin][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Jeg fornemmer lidt ironi Gammeltoft, men nu har jeg allerede bestilt en ASE Ultra SL5i ved dig afventer bare serienummer så tilladelsen kan blive afsendt [8D] Men man er altid lidt forsigtig når man skal prøve noget nyt jo.
Svar
#8
Huha nej det der med at lave rynker i en STR pibe uden at korte den af, ja det er roden til alt ondt, da man havner lige midt i det forbandede skruehul der er 8mm fra mundingen. Det ødelægger helt sikkert, både gevindplatte, og efterlader helt sikkert blivende rystelser i mundingen, så du i fremtiden ikke kan holde riflen stille, med mindre du bruger en Viper Flex [8D]

Og det der ham gammelnok truer dig med, at lave det mellem pinoler, ja det gør da bare ondt meget værre, da denne hersens dimmelimmer, kan trykke bommene op til 3,278 mm. indad i piben, så du får lokal indsnævring og stigningsfejl på dette sidste stykke


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Koldt vand på.
Hvis man husker at sige den hemmelige remse som man bruger når en ny pibe skydes ind (mindst tre gange), så er der ingen fare.

Med venlig hilsen
Frederik
Med venlig hilsen
Frederik
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Ffr

Koldt vand på.
Hvis man husker at sige den hemmelige remse som man bruger når en ny pibe skydes ind (mindst tre gange), så er der ingen fare.

Med venlig hilsen
Frederik


Du mener den der med" hvorfor hulan ramte jeg overhovedet ikke skiven"
[Wink][8D]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)