Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rensning af Lyddæmper - Sonic 45
#9
Jeg renser kroningen med Break Free olie og meget fint ståluld. Det kan sidde rigtig godt fast.

Med hensyn til dæmperen havde jeg besluttet ikke at rense overhovedet. Det har jeg så lige måtte erfare at den går ikke i min Ase Utra SL5. Jeg har fornylig købt en ny riffel og kunne slet ikke få den til at skyde fornuftige grupper. Der blev prøvet mange forskellige ting og forskellige typer ammunition, lige lidt hjalp det. Indtil jeg tilfældigt kom til at kigge gennem dæmperen og kunne se at hullet var beskidt og "flosset" og ved at prøve at sætte en kugle i hullet fandt jeg ud af at kuglen ikke kunne komme gennem. Jeg behøver vel ikke sige at riflen skyder godt efter at dæmperen er renset ud....
Jeg skrev til Ase Utra for at høre deres anbefalinger til rensning, og de anbefaler ultralysdsrensning og en messing børste. Og i ekstreme tilfælde kan man bruge et bor der passer til original diameter på hullet.
Min SL5 har nok skudt ca. 3000 skud og vejede fra start 403 gram og vejer nu 440 gram så der bliver altså aflejret en del skidt derinde.
Mvh. Jakob

Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Rensning af Lyddæmper - Sonic 45 - af Santo - 09-02-2018, 12:02 AM
RE: Rensning af Lyddæmper - Sonic 45 - af n a - 12-02-2018, 05:18 PM
RE: Rensning af Lyddæmper - Sonic 45 - af Sako - 13-02-2018, 10:46 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)