Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aktive høreværn
#1
Hej alle

Nogen der har erfaring med Phonak Serenity DP+ Audio In til 3,5 jackstik sammen med Icom jagtradio.

Jeg er lidt træt af de gamle peltor aktive høreværn, og overvejer at købe nye.

Nogen der har erfaring med overstående eller lign

K&B bobby
Svar
#2
(07-05-2018, 02:22 PM)bobby Skrev: Hej alle

Nogen der har erfaring med Phonak Serenity DP+ Audio In til 3,5 jackstik sammen med Icom jagtradio.

Jeg er lidt træt af de gamle peltor aktive høreværn, og overvejer at købe nye.

Nogen der har erfaring med overstående eller lign

K&B bobby

Ja jeg købte DP+ med jack til Icom lige da det kom frem for nogen år siden (var faktisk i snak med DK repræsentant lige omkring da det skulle lanceres, så nok en af de aller første der købte sådant sæt) = kun brugt dem én gang til jagt = duer ikke til det jeg ville bruge..total fejlinvestering

Er tilbage og bruge aktive Peltor 'kopper' til alt - også når det er varmt. Fx på fjeld har dem oppe i kasketten som svenskerne og tager dem først ned/på når hunden står

så hvad er der galt med DP+:
1) hardwired kabel ud med stik til radio, er ufleksiblet..da jeg havde en øresnegl og stik til peltor løsning til Icom, der var fin via et mellemstik (sådan lille 2benet 'pilot hjem' stik). Jeg loddede kablet ud af DP+ og satte et sådant hunstik på DP+ som svarende til det stik der er i Peltor 'koppen', så kunne samme kabel hurtigt skiftes fra det ene til det andet. (men bøvet at skulle gøre og bøvlet at finde frem til stik = en eller anden aviation supply butik i UK)

2) De hårde propper (3D print?) er megt ubehagelige at have på i lang tid (ideen var at have komfort når det var varmt og ikke bære så meget vægt på hovedet - og ikke få så meget tryk på brillestængerne hen over
øret). Det ER mere behagelig at have Peltor kopper på - med briller vil jeg faktisk også hellere dette - end have DP+ hårde propper i, i længere tid

3) De hårde propper er ufleksible.. der kan nemt komme lidt falsk lyd ('akustisk feedback') som et lidt summen/hylen hele tiden = pisse irriterende og maskerer for svage lyde/retnings-afstands fronemmelse

4) DP+ mikrofoner/opsætning/lydprocessor er ikke nær så god som Peltors implementering
- bedre stereo / dybde/lokalisations fornemmelse med Peltor i normalt brug (dvs anstand har jeg skruet fuldt op for at kunne få varsel om bevægelse i krat/skov)

- ved høje lyde (der hvor høreværnet skal blokke)..der slår DP+ hårdt fra og for tidligt 100% til igen. Fx på en flugtskydningsbane .. skuddet blokkes, men DP+ åbner lynhurtig så man får hele ekkodalen fra voldene smidt i hovedet istedet = pisse forvirrende..det maskerer totalt retningsfornemmelse fra alt andet i flere sekunder. Peltor har en mere graciøs 'opvågning' efter have blokket et skudet
- og man føler man bibeholder retnings/afstandes fornemmelse til andre lyde og kan hurtiger lokalisere nye lyde

havde tænkt at skrive længre smørre til Phonak om mine dårlige erfaringer for nogen år siden (men den Phonak er gemt/glemt så langt væk ... at jeg har glemt det helt) .. nå nu kommer ud her i stedet

bare det at få en blød prop (i silikone, støbt eller lign) kunne afhjælpe de fysiske komfort problemer og hjælpe på at eliminere 'falsk luft' det giver det lidt hylen/summen .. så ville de måske kunne bruges (men akustisk skal de ændre i deres SW/processor for at hamle op med Peltor - men om de indvendige mikrofoner nogensinde kan give same retnings/afstands fornemmelser som Peltors udvendige, ved jeg ikke)

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
sjovt så forskelligt vi opfatter ting: jeg bruger gerne phonak´n med formstøbte propper 4 dage i streg på drivjagt eller på almindelig haglbøssejagt. jeg bruger ikke comradio så måske det har indflydelse ?.
jeg er glad for de ekstra decibel lyd der giver mig lidt længere tid til at reagere

på skydebanen synes jeg ikke der er dæmpning nok, så det er stadig gule propper og aktive kopper med silikonering
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Bruger osse Phonak og er glad for dem. Har ikke testet interface med jagtradio endnu.

Fordelen frem for andre formstøbte ørepropper er at man lige kan tage dem ud og lade dem hænge i ledningen. Ikke noget med at proppe dem ned i en lommme og glemme dem.

Og lang batteritid over de typer med høreapparat batterier,
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
(07-05-2018, 02:22 PM)bobby Skrev: Hej alle

Nogen der har erfaring med Phonak Serenity DP+ Audio In til 3,5 jackstik sammen med Icom jagtradio.

Jeg er lidt træt af de gamle peltor aktive høreværn, og overvejer at købe nye.

Nogen der har erfaring med overstående eller lign

K&B bobby

Har brugt dem i ca et par år. Som høreværn alene fungerer de fint til jagt men supplerer med kopper på skydebanen hvis våbnet ikke har dæmper. Er nødt til at give ørerne lidt luft efter 3-4 timer. Ledningen til icom radioen er jævnthen p....irriterende når man ikke bruger radioen. Med radioen er funktionen både god og dårlig. Det fungerer virkelig godt at have radioen i øret; men alligevel er det samlede billede so-so fordi funktionen der skruer op og ned når der er radiotrafik fungerer ad h til og skruer op og ned uden årsag hvis der er uvedkommende radiotrafik. Og det er der sindssygt meget af på en svensk elgjagt. Skulle jeg købe igen ville jeg vælge versionen uden stik til icom. Og nej jeg har ikke spurgt phonak om det bare er en bug der skal fixes  Rolleyes
9,3*57
Svar
#6
Hej alle

tak for jeres mening, jeg vil forsøge om ikke jeg kan låne et sæt et par dage for at teste

K&B derude

bobby
Svar
#7
det vil du nok ikke få så meget ud af : de virker først optimalt med de formstøbte propper
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)