Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
45-120
#1
Hej er der nogen som har erfaring med at få tilladelse til at anvende sortkrudt våben med hylser til jagt

og kan jeg få tillades til at genlade disse hylster fordi jeg er brændt varm på en replica fra perdersoli af en sharps model med 34" løb i cal 45-120[Big Grin]
den er brugt og billig næsten billig
det er virkelig en stor "kanon"

fuck jilas
siger at deres kunder kun bruger12% af hjernen
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
Jeg kan ikke se at det skulle være et problem!

Riflen SKAL ikke absolut skyde med sortkrudt, men det kan nok give nogen problemer at få den til at skyde fornuftigt med røgsvagt.
(for stor hylstervolumen o.m.a.)

se eventuelt her:

http://www.reloadersnest.com/frontpage.a...iberID=197

der er tale om en yderst potent gammel herre... 500 grains kugler med op til 1800 -1900 fps... blev oprindeligt brugt til at vælte bisoner på langt hold!

Du skal så vidt jeg ved have en speciel tilladelse til at hjemmelade med sortkrudt, men den er vist kun en formalitet, hvis du allerede har en ladetilladelse.

Hvis du kan få våbnet på en jagttilladelse, ja så må du gå på jagt med det!

get down under , Quigley[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg kan ikke se at det skulle være et problem!

Riflen SKAL ikke absolut skyde med sortkrudt, men det kan nok give nogen problemer at få den til at skyde fornuftigt med røgsvagt.
(for stor hylstervolumen o.m.a.)

se eventuelt her:

http://www.reloadersnest.com/frontpage.a...iberID=197

der er tale om en yderst potent gammel herre... 500 grains kugler med op til 1800 -1900 fps... blev oprindeligt brugt til at vælte bisoner på langt hold!

Du skal så vidt jeg ved have en speciel tilladelse til at hjemmelade med sortkrudt, men den er vist kun en formalitet, hvis du allerede har en ladetilladelse.
Hvis du kan få våbnet på en jagttilladelse, ja så må du gå på jagt med det!get down under , Quigley[Big Grin]
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr



Jeg skyder en del sortkrudt så vel som røgsvagt, og det er ret nemt at skyde røgsvagt i hylstre med stor volume med et våben som måske ikke er tryk prøvet til de høje tryk. Fyld hylstret op med dakron fibre(uld).
Jeg har selv skudt en del med pedersoli "sharps" og jeg syntes at man får "goodvalue" for pengene.
Den originale 45-110 (2 7/8) Sharps gik dog kun 1300 1400 Ft/sec med en 550 grainkugle, hvilket er MERE end rigligt.
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)