Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvilken håndkikkert skal jeg vælge?
#7
jo med 22år og normalt seende vil du kunne udnytte 56mm til at se dybt ind i skumring..og sikkert stærk nok at trækkes med vægten/størrelsen

Men igen, størrelsen betyder noget ved skumring hvor coating og glas (HD etc) = 'tyskere' (jo mht dagslys er der også lidt ekstra skarphed ved store objektiver da mikrofejl i slibniger etc mere 'middles ud' end på en mindre overflade på et mindre objektiv)

Så vil du have skumrings duelig så er det tyskere mht glas da det er det de eksellerer i (eller andre der får gode test i tysktalende områder = tyske/østriske jagtmagaziner etc).. har du det på plads kan du se om du har råd til 56mm istedet for fx 42 el 50mm. DDoptics var for nogen rå siden 'hot' som prisbakser sv ydelse i det tyske.. ved ikke hvordan de ser på det nu

prioriter brug (skumring ja/nej: 'tysker' vs 'amerikaner' etc) først = glas type/coating først .. derefter objektiv størrelser (der kan dog sagtens være specifikke størrelser i forskellig fabikater/produkt serier der rammer et 'sweet spot' mht pris/ydelse)

PS husk mht skumring at gå efter max åbning på ca 7mm+ (det største normale pupille åbning for normalt seende ung menneske), dvs objektiv/forstørrelse, fx 56mm/8 = ca 8mm

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: hvilken håndkikkert skal jeg vælge? - af CP - 07-05-2018, 04:39 PM
RE: hvilken håndkikkert skal jeg vælge? - af wolf_skate - 07-05-2018, 07:24 PM
RE: hvilken håndkikkert skal jeg vælge? - af CP - 07-05-2018, 08:05 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)