Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Låseknaster, bæreflader, præcision, Tikka mm
#23
(20-06-2018, 03:57 PM)hogmeister Skrev: Jeg skal ikke gøre mig klog paa det, men da jeg i sin tid fik custom lavet min Varmint riffel af Holland Gunsmithing, var noget af det første han gjorde, at 'square the lugs' saaledes at der var (er) fuld kontakt over hele overfladen af laaseknasterne naar bundstykket bliver lukket. Det blev hverken lavet med smærgellærred, graphite pulver eller en fil. Det blev gjort i en 'milling' maskine (jeg ved ikke hvad den hedder paa Dansk, M@X hjælp mig) og saa blev headspace justeret derefter. Saadan. Saa kan det ihvertfald udelukkes hvis præcisionen svigter.
H

På en fræsemaskine  Smile

Hvis man borer hullet til bundstykket lige og fræser anlægsfladerne i samme opspænding, så er de 2 ting i vinkel.

Hvis man så rundsliber bundstykket og bagsiden af lukkeknasterne i samme opspænding, så er de osse i vinkel.

Hvis ellers at der ikke er for meget slup imellem boring og bundstykke, således at aftrækkets vippero's  pres på bundstykkets slagstykke forårsager et opadgående tryk, ja så er der ikke behov for at lappe.

Og selv om aftrækket er skyld i et vist opadgående pres, så forsvinder det før at gastrykket flytter kræfterne ned på lukkeknasterne. 

På en Remington er det et faktum at de bærer kun på den nederste lukkeknast indtil skuddet går. Så svirper bundstykket i midterstilling og starter en vibration der forplanter sig ud i piben. Derfor tager mange Amerikanske mirakelmagere 0,01-0,02mm af den nederste lukkeknast så denne affyring af en skadelig vibration dæmpes eller forsvinder.

Om det virker har jeg aldrig prøvet da mit liv er for kort til at arbejde på en Re'ming'ton  (når man udtaler der med sammenknebne øjne i en stavelse ad gangen , lyder det sgu Kinesisk)
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Låseknaster, bæreflader, præcision, Tikka mm - af M@X 2.1 - 20-06-2018, 08:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)