Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9 mm glatløbet???
#1
På et andet forum er der en 9 mm glatløbet "riffel"(?) til salg. Er der nogen der ved hvad det er for en sjover og hvad man bruger den til??

(Danmark-Sverige 2-2. Godt man ikke er på ferie i Italien[Big Grin][Big Grin][Big Grin])

-------------
Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#2
Det er en fin lille haglbøsse til f. eks rotter og andet småkravl. Max. effektiv skudafstand er 10 meter med hagl (9mm Flobert = 130 hagl str.9 der vejer 116 grains) og ca. 35 meter med 9mm kuglepatron (spherical, der vejer 58 grains). Patronerne er randtændt og produceres primært af Dynamit Nobel.

Ved brug af kuglepatron bør man være opmærksom på at den rent lov teknisk bliver en buckbrennecke kugle!

Hilsen
Anders T.[8D]
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#3
Er patronerne til sådan en fyr ikke ulovlige?
Jeg har selv en enkeltskuds 9 mm glatløbet J.G Anschütz stående i våbenskabet, men jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af at skyde med den da jeg faktisk troede ammonitionen var ulovlig.
Det er et sjovt våben synes jeg. Fuldstændigt udført som en salonriffel bare uden riffelgangen i løbet.
Jeg tror forresten den rigtige betegnelse for sådan et våben er " salonbøsse" det er der i hvert fald en gammel gut der har fortalt mig da jeg fik min.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Er patronerne til sådan en fyr ikke ulovlige?

Jo hvis dine patroner indeholder bly og du ikke har tilladelse/dispentation til dem så er de i princippet ulovlige. Men os der lader selv har jo skiftet indholdet ud med Bismut eller stål for længe siden. [Wink]

Hilsen
Anders T.[8D]
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)