Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
8000 krondyr skydes af professionelle
#1
8.000 krondyr
skal skydes i Skotland

At Skotland er rig på kronvildt, kan næppe være nogen overraskelse for de fleste danske jægere.

Men at der er blevet så mange dyr, at professionelle jægere er blevet ansat for at skyde alt, hvad de er i stand til - betalt af skatteyderne - er nyt.

Deer Commission for Scotland, DCS, det statslige organ for kronvildt, har ifølge avisen The Mail on Sunday iværksat såkaldt culling – nedslagtning – af store mængder krondyr.

Til formålet har man ”leaset” seks af den engelske dronnings egne, meget erfarne stalkere fra en af kongehusets ejendomme, Balmoral.

Det er området benævnt som ”The Eastern Grampians” – beliggende mellem Braemar i nord og Kirrimuir i syd – der er i fokus.

Da området er udnævnt som et ”Natura 2000 område” under EU, har Skotland en forpligtigelse til at beskytte flora og fauna.

Der bliver jævnligt set rudler på over 1.000 krondyr, og der er logisk, at så stort et antal dyr er en hård belastning for plantevæksten, lige som bjerg- og bakkesiderne eroderer.

I øjeblikket er dronningens stalkere på fuldtids arbejde, og skyder alt, hvad de kan overkomme. Det forventes fra DCS, at de seks mand hver kan skyde cirka 10 krondyr om dagen. Hertil kommer yderligere stalkere, der sættes ind andre steder. Helikoptere bruges til transport ud og ind af svært tilgængelige egne.

De skotske skatteydere kommer til at betale cirka 200.000 pund for operationen.
Steinar

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by kima

De skotske skatteydere kommer til at betale cirka 200.000 pund for operationen.
Steinar



Jeg er ret sikker på, at en delegation på 100 formænd fra DRALF gerne påtog sig opgaven mod en flybillet, kost og logi i 14 dage det ville tage at nedlægge de 8000 stk. vildt, når nu helikoptere skal transportere vildtet ud...

En meget fin mulighed for at afprøve forskellige ladninger![Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Ja,jeg ville også godt spare de engelske skatteydere for en del af de pund.....
Hilsen Ulrik
Svar
#4
HVis skal skyde 10 om dagen hver, så bliver der jo også et par dage i overskud, hvor vi pudse nødder [Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
[Big Grin][:p][:p][Wink][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ULG

[Big Grin][:p][:p][Wink][Big Grin]



Ja, for jeg havde da regnet med, at de bevæbnede terrorrister fra den anden tråd skulle med - hvem skulle ellers pudse skyderen efter endt jagt? (De havde jo tilsyneladende rigeligt med olie [Big Grin])

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Du har helt ret,ran-efter endt jagt,og når vildtet er nedlagt,kan "skyderen" godt blive noget fedtet......[Big Grin] og så skal den naturligvis "vedligeholdes"....[Big Grin][Big Grin]
Undskyld,off topic-men jeg forsøger i øjeblikket at "nedkæmpe" en truende forkølelse med rigeligt rødvin-det virker desværre ikke,men det gør det sjovere[^][^]
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)