Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7X57R dies
#1
Jeg har llige købt mig en BBF i kaliber 7X57R (BRNO ZH 304) [:p]. Da jeg snart skal til ladekursus, og allerede har købt alt det andet ladegrej, vil jeg også gerne have dies til BBFén klar. Er det bare diesættet til 7X57 mauser der skal bruges?
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Ja, og så skal du have shellholder #4

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
jeps--- shellholder no.4, ellers bliver hylstrene så bøvlede at få ind og ud af shellholderen[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Bruger 7x57R samme diesæt som 7x57 Mauser, dvs. Det er kun randen der er forskel.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Nej- det skiller både i längde og diameter. Du kan bruge 7X57 men så skal du slibe 4/100 af shelholderen. Köb helst et verktöj til 7X57R- det er lidt dyrere men det er bedre hvis det kun er den kaliber du skal have den til.
Svar
#6
Så kom anden halvdel af skyderen hjem. Det krævede både ingenør og maskinmesteruddannelse at samle den [Sad!], men det lykkedes (med held).
Så må man jo lige prøveskyde, og jeg blev positivt overrasket. Over korn og kærv, siddende med fast ryglæn og trebenet skydestok sad tredie gruppe sådan her:

[Image: 2006_0307BRNO_Skydning0001.JPG-for-web-NORMAL.jpg]

Med Sellier & Bellot soft point 170 g fabriksammunition (fulgte med).
Det kan da godt gå hen og blive helt godt [Smile]. (Mønten er en femkrone)
Jeg havde egentlig tænkt mig at slutte af med at give skiven et skud firere, men kugleskuddene sad så fint at jeg ikke nænnede det [Wink].

Uffe

P.S. Jeg tror at jeg køber dies i kal 7X57 mauser. De er libt venligere, rent økonomisk, og der ser ud som om de virker.

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Ja gu virker det og 4/100mm i længden er mindre end kammertolerancerne.

Knæk og bræk med BBF'en, jeg har en magen til og den skyder osse fint selvom jeg lader med det "forkerte" die-set.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)