Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedste optiker til skydebriller, Jyll/Fyn
#3
(09-12-2018, 12:58 AM)wolf_skate Skrev: Har brugt Nyt-syn i Auning til 2-3 forskellige skydebriller. (efter anbefaling fra andre jægere/skytter)
https://www.nytsyn.dk/optiker/nyt-syn-auning
De har en optiker med der har personlig skytteerfaring (Mogens Henriksen). Han er der vist kun deltids nu om dage. Han ved hvor fokus punktet skal lægges i glasset (dvs i 'udskæringen') alt efter om det er til hagl eller riffel

Ene par skydebrikller, brugte jeg det der moderne Zeiss udstyr der  scanner hele nethinden og udregner dioptri/bygnigsfejl ud fra  det. Det blev meget skarpt , men en cirkel kom til at se lidt ægformig ud for mig

SÅ sidste par briller filk jeg lavet på gammeldags metode med 'flip'-flap' for hver øje hvor optiker prøver forskellige cylindre af mht dioptri og bygningsfejl. Dem er jeg gladere for (well mit syn havde også ændert sig 1 dioptri så de gamle var ikke så skarpe anyhow længere) - en cirkel ser ud som en cirkel -og der er så skarpt jeg synes det kan være - og passer fint til min skuldring med haglgevær

Det lyder som noget der skal prøves, jeg menerat have styr på det til pistol men skal prøve noget andet til haglskydning, tak for tipset.
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Bedste optiker til skydebriller, Jyll/Fyn - af Marion Morrison - 09-12-2018, 07:00 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)