Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tanker vedr. jagtleje ...
#1
Ærede formænd, what to do?

Jeg synes det rykker nærmere [xx(]

Det jeg funderer over, er, hvad der vil ske, hvis/når fugleinfluenzaen kommer.

Ikke fordi jeg er sortseer, men hvad hvis nu ...[?]

Det vil være surt hvis man betaler jagtleje i dyre domme og så ikke har mulighed for at udøve jagten.

Blev tilbudt en part i en ny jagt, men kan ikke rigtig overskue det.

Er her andre der har gjort sig nogle tanker på det område [?][?] [B)]

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Hej Clax,

jeg kan godt se problematikken.

Måske flere vil droppe lejejagt og vende blikket mod andre lande.
Nu bliver afrika o.l. nok dobbelt så dyrt.....[xx(][xx(]

Jeg har en kammerat der allerede sidste år begyndte at udleje nogle ret attraktive fasanjagter i andre jagtlande, så mon ikke der er flere udbydere der følger trop???
Min kammerat har tidligere "lavet" en del fasaner, men har pga situationen valgt at droppe dette totalt.

Èen ting er ihvertfald helt sikkert. Dem der allerede har betalt jagtlejen resikerer at have betalt for noget de ikke får, og hvad sker der så med jagt, jagtleje, vildt fremover???

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Jeg tror muligvis at udsætningen kommer i fare - om ikke andet, så fordi det bliver sølet ind i alt muligt bøvl omkring indendørsopdræt osv. hvilket jo er svært med fasanopdræt.

Jeg tror ikke på et generelt jagtforbud pga fugleinfluenza, men jeg ville nok tænke mig om en ekstra gang inden jeg betalte skyhøj jagtleje for en jagt, der primært er baseret på fuglejagt, hvadenten det så er gåse-, ande- eller fasanjagt.

Men der kan vel forhåbentlig stadig jages pelsdyr? At jægere ved jagten får fuglene på vingerne spreder ikke smitten mere end ellers. Fugle flyver jo nu en gang rundt, så en enkelte tur på vingerne fra eller til betyder næppe noget.

Jeg ville ikke sætte min lid til udlandet - og da slet ikke fuglejagt...der har de jo meget mere fugleinfluenza end her..[Wink]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Hmm - ja jeg skal sq ikke nyde noget med gåsejagten i år hvis der går influenza i kræene... Jeg har ikke overblik over hvordan man kan forestille sig smittespredniningen - men det er spørgsmål om formentlig kort tid før vi har det i DK.

Og hvis det sker så kan jeg vanskeligt forestille mig at stille på gåsejagt den 1. september med flere tusinde fugle flyvende hen over hovedet hvis de da ikke er døde inden.....- næe så satser jeg på bukke+elgjagt i stedet.
http://www.ssi.dk/sw25412.asp
[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Set på verdensplan er der en 120-140 mennesker der er omkommet ved denne nye plage. Det er selvfølgelig ikke særligt rart for dem men i den samme periode er der omkommet mange tusinde pga den alm influenza faktisk har jeg læst et sted at i den samme periode er der omkommet 800 mennesker som følge af lynnedslag.
Måden man kan blive smittet er meget tæt kontakt til fjerkræ hvor man faktisk skal nedsvælge ret store portioner virus for at udvikle smitten. Smitten kan overføres fra eskrementer og slim fra fuglen.
Nu har fakta selvfølgelig aldrig haft den store effekt på dansk lovgivning imens hysteri og overtro altid har været en stabil faktor. Alligevel må man håbe at bare en smule fornuft er ladt tilbage i christiansborg så vi selv må bære risikoen ved at gå på jagt.
Bukkejagt tja.. hvorfor skulle bukken ikke have ædt græs på en eng der fik besøg af en svane?
Svar
#6
Nu skal der jo kun et heldigt viruspartikel til at smitte.. [Wink]

Samtidig er det jo dem, der har været ikontakt med smittede fugle, der har fået sygdommen. Jeg forstår sq godt, hvis man er tilbageholdende med fuglejagt ved en fugleinflueza epidemi.

Men lad os nu se. Den slags går jo i sig selv igen. Rent smittemæssigt, er det det heldigste tidspunkt at få det i fuglebestanden, hvis det kom til DK. Der er nemlig en chance for at den kan nå at "rase af" på fuglene inden næste jagtsæson, hvis vi er heldige....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
På Rügen er der nu fundet en død kat, der er påvist død af fugleinfluenza - Det vil sige at det har muteret til en ny form der kan gå på pattedyr, gad vide hvad det ender med ? [xx(]

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=424...100300462/

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#8
Den har ikke nødvendigvis muteret man har nemlig i før fundet katte med fugleinfluenza i de fattigere lande. og den nævnte virus hedder stadig H5N1 hvis den muterer får den en anden kombination af H og N mener jeg min bioligi lærer sagde. og jeg mener ikke hunden kan blive smittet af det (endnu)

Mvh
Lars
Mvh
Sneppen
Svar
#9
H5N1 blev konstateret i Sverige i går. To dödfundne havlitter ved a-kraftvärket i Oscarshamn bar på viruset. Der er nu ingen panikstemning af den grund

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Gent's

Den jagt jeg er med i er mest baseret på fugle.

Vi, jeg eller konsortiet er blevet enig om at fortsætte som intet er hændt – indtil der bliver trukket i det røde håndtag.

Vi skal pr. kontrakt udsætte 800 stk. fasaner og er på første år af en fornyet 5 års kontrakt. Hvis udsætningen bliver forbudt skrider hele grundlaget for kontrakten og så skal den genforhandles af ren og skær nød.

Det vil være ærgerligt hvis den kommende sæson bliver normal og der ikke er fugle i skoven. Naivt, måske – men hvis alt lukker er det ens for alle og jagtlejen bliver derefter.

Det der bekymre mig mest er, hvis jeg skal til at dele råvildtet med betydelig flere end nu[V].

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)