Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VARME hylstre
#1
Jeg sad igår og klargjorde nogle hylstre,og havde fået vasket dem i citronsyre.Derefter skulle de jo tørres,og jeg lagde dem derfor i nogle alu-bakker,og derefter op på brændeovnen,som kun var godt og vel håndvarm.Jeg satte mig derefter for at se landskamp,den var jo desværre meget kedelig,så jeg faldt i søvn....! Da jeg vågnede igen,var brændeovnen blevet MEGET varm,og det var mine hylstre desværre også.Fra normal kobberfarve er de nu skiftet til rød-turkis-brun og andre "spændende" farver[V][V] Så derfor spørger jeg om de stadig kan bruges,eller skal de smides ud?
[Image: P1060025.JPG]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Der er sikkert ødelagt. Ud med dem, det er ikke risikoen værd
Svar
#3
Hej ULG

Kender du ikke et sted, hvor de kan måle hårdhed? Microvickers vil kunne afsløre om de har taget skade.

Mål på et eller flere i hver ende af farveskalaen.

Hårdheden der er krævet, kan evt. aflæses i Normas ladebog.

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#4
har du ikke kontrol over hvor meget varme de har fået, så er det ud med dem...

en gaslækage er ikke til at spøge med...

du kan sikkert få kontrolleret om de er gode nok eller ej, men på den tid det tager, der kunne du lave en hel del friske, som ihvertilfælde virker...

da hylsteret virker som en pakning og er meget tæt på dit ansigt når de affyres, ville jeg ikke tage chancen... hylstrerne er erstattelige... det er synet ikke...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Tak for jeres indputs-de hylstre ryger en tur i skraldespanden-surt[V] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Hej Ulg

Næste gang, så stil dem "på halsen" i æggebakker og ind i varmluftovnen med dem, ved max 50°C

Har du ikke en så forstående frue som jeg, så gør det når hun ikke er hjemme [Wink]

/Clax
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Men de er dekorative....[Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Hej ULG

Hylstre udglødes ved ca. 80 grader, så vandet med citronsyre må helst ikke koge, når hylstrene dyppes. Jeg ville også kassere hylstrene.

Inden jeg købte en hylstervibrator havde jeg et par træstykker med en række søm. Hylstrene blev placeret ned ovenpå sømmene, og træstykkerne blev sat på en radiator natten over. Det gav 100% tørre hylstre, uden overophedning.

Mvh. Ole ( http://www.okhansen.dk )
Svar
#9
Er der nogen som ved hvilken temperatur som messing intager forskellige farver ved? Ligesom man kan se på stål omtrent hvilken temperatur det har når man anlöber det efter härdning. Jeg lavede samme "blunder" en gang på kaminen- men det er ikke sikkert de har väret varmere en når man anlöber halsen med flamme, for det ändrer også farven på hylstrene.
Det så ikke ud til at väre nogle kostbare hylstre på billedet- det kan du da väre glad for ( mine rög forresten også ud- det var kun 6,5ere)

Den som har mest legetöj når han dör vinder.
Svar
#10
Hej Dansken,nej de var heldigvis ikke kostbare-det var 120 stk. Norma .308'ere,men det er jo stadig træls at dumme sig[Sad][Wink]
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)