Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gode tilbud
#1
Hej Forum

I har sikkert set flytte-/ophørsudsalgsannoncerne fra Jagtimport lageret i Kvistgård ved Helsingør. Nogle af jer, har sikkert været deroppe og tjekke forretningen og deres tilbud.

Jeg vil gerne være lidt forberedt, inden jeg møder op i forretningen, men jeg kan ikke rigtigt gennemskue de forskellige tilbud.

Derfor spørger jeg jer, om jagtimportlageret har et rigtig godt tilbud på en ny lidt tung 3006´er med en god kikkert.

Prisniveauet ligger ikke helt fast, men jeg forestiller mig niveauet 20 - 30 tkr.

På forhånd tak.

Lars_
Svar
#2
Hej Lars

Du er nød til at være rigtig godt forberedt - Deres listepriser er helt i skoven og det skal man lige have med selvom om det er sat mange procent ned.

Du skal vide hvad du vil købe og hvad du vil give (det koster andre steder). Så kan du til gengæld godt lave en rigtig god handel.....

Mvh.

Jørgen
Svar
#3
Hej Lars, Der et en speciel oplevelse at komme i den butik. Ud fra deres stort opslåede annoncer og hjemmeside skulle man jo tro at det er en stor butik....men... det er en lille mørk lade hvor jeg vil tro at 50% af våbnene er noget gammelt l...
Mht priser. Så synes jeg faktisk ikke han er noget særligt. De gange jeg har rettet henvendelse på specifikke varer er der kommet priser pænt under vejl udsalgspris... men ikke bedre end mange andre jagtbutikker giver hvis du er lidt fræk med et smil på læben[Wink]
Men hvis du ved præcis hvad du går efter, og ved hvad det koster andre steder kan du vel godt handle der....

mvh Jimmy
Svar
#4
Hej Lars
du skal vide lige præcist hvad du vil have og om det er ordentlig kvalitet og prisen er god.. ellers tørrer de dig.

Jeg købte som nyjæger min første (brugte) haglgevær fra en 'super sælger' hos JILAS, kun 2000kr for en S/S Brno kan vel ikke gå helt galt? .. så bare for at prøve om det var noget .. men det holdt kun par måneder (der kom lynhurtigt alt for meget slør + slag stiften hang så meget/trægt at der var risiko for at skuddet ville gå når løbet blevet slået i !! -> skulle laves omgående = de 2000kr holdt ikke for noget der kunne bruges) -> Måtte ud og investere i et 'nyt brugt' hos regulær våbenhandler/bøssemager (var godt nok oppe i 5000kr for en brugt Miroku, men fik skæfte tilpasning med i prisen og har bare været super tilfreds med den )

Hvis du ikke selv har alt 'balasten' og krejler evnerne til at gennemskue hvad der kan svare sig der ude = hold dig LANGT fra dem

/Patrick

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Folkene bag og i JILAS forretninger har altid været anløbne.

I hornslet afdelingen(den er død for længe siden) spurgte jeg på en beretta de havde annonceret..............ja i kender svaret de var pga den gode pris allerede udsolgt.

en beretta pistol kunne jeg får en brugt S&W 586 med i handlen for i alt 10 k. Jeg fik siden hen et andet sted begge dele nyt for 9 K

Har i øvrigt hørt de kun flytter.

Min point er hold dig langt fra dem.

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Jeg var også et smut forbi forretningen, efter at ha' set deres fine annonce i Jæger... Sikke da en sk.. butik.. Det tog mig præcis et split sekund at se de sørgelige rester igennem i den ekstremt sørgelige "butik". Og efter at ha' overhørt en samtale mellem en kunde og en sælger ang. rekyl i en salon riffel, kunne jeg kun ryste på hovedet, starte bilen og skynde mig væk igen.

Min allerførste haglsprøjte blev iøvrigt købt i kvistgård.. Det der skulle ha' været en ny Baikal, viste sig at være en godt brugt en af slagsen med initialerne fra den tidligere ejer ridset indvendigt i forskæftet[xx(][xx(][xx(]

Find et andet sted at handle - bare min mening.
Svar
#7
Angående den hedengangne butik i Hornslet:

En af mine bekendte manglede ammo til prøveskydning af en riffel han måske ville købe.. Frejdigt går han og ejeren ned til "Jagtimporten" og spørger efter jagtammo i .243..

Expedienten finder et par kasser frem, men det er .223 OK, heldigvis var ejeren af riflen med og siger så med et måske lidt anstrengt smil.. de der de er alt for små! Det skal være .243 ikke .223
Hvortil expedienten blot siger : dem kan jeg ikke finde, det der er de eneste jeg har! Vil i ha dem eller hvad?

Behøver jeg fortællle at 2 personer skyndsomst forlod butikken?[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Ang. Jagtimportlagret.

Du skal vide hvad tingene koster andre steder, og iøvrigt vide hvad du vil have, inden du går igang. Derudover er det en god ide at sætte din egen makspris hjemmefra.
Regn iøvrigt ikke med at du får nogen væsentlig besparelse i forhold til hvad du ellers kan kreile dig frem til.
Ps: Deres shr rifler går ud af produktion og bliver derfor svære at få dimser til.

HSH
Svar
#9
Hej igen.

Dette er ikke en reklame, men prøv Lyngs jagtvåben i Gilleleje, der er altid god service, og han er til at handle med.

HSH
Svar
#10
Hvis der er nogen der påtænker at gøre nogle køb i butikken, så husk lige at deres rifler af mærket Swiss Arms er gået ud af produktion. Det gør givetvis, at det bliver en del vanskeligere at skaffe reservedele til et våben. En væsentlig fordel ved swiss arms var at man kunne få billige nye løb i andre kalibre til riflerne. Den fordel er ikke meget værd når de ikke producerer mere.

Jeg har selv købt en riffel i butikken og meget kan man sige om dem, men serviceorienteret, det er de godt nok ikke.

Anden
Svar
#11
Hvor har I fra at SHR går ud af produktion?

Man kan stadig se den på producentens hjemmeside http://www.swissarms.ch
Og jeg mener at der for nylig kom nye modeller.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Lars_

Hej Forum

I har sikkert set flytte-/ophørsudsalgsannoncerne fra Jagtimport lageret i Kvistgård ved Helsingør. Nogle af jer, har sikkert været deroppe og tjekke forretningen og deres tilbud.

Jeg vil gerne være lidt forberedt, inden jeg møder op i forretningen, men jeg kan ikke rigtigt gennemskue de forskellige tilbud.

Derfor spørger jeg jer, om jagtimportlageret har et rigtig godt tilbud på en ny lidt tung 3006´er med en god kikkert.

Prisniveauet ligger ikke helt fast, men jeg forestiller mig niveauet 20 - 30 tkr.

På forhånd tak.

Lars_



Glem Jagtimportlageret.
Jeg har været i kontakt med dem et par gange. De er direkte useriøse.
Det kan godt være man kan gøre en god handel hvis man kender priserne andre steder og samtidig vifter med et bundt matador penge....men tænk nu på, at de måske er lige så useriøse den dag du har en seriøs reklamation på en dyr riffel.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Anden

Hvis der er nogen der påtænker at gøre nogle køb i butikken, så husk lige at deres rifler af mærket Swiss Arms er gået ud af produktion. Det gør givetvis, at det bliver en del vanskeligere at skaffe reservedele til et våben. En væsentlig fordel ved swiss arms var at man kunne få billige nye løb i andre kalibre til riflerne. Den fordel er ikke meget værd når de ikke producerer mere.

Jeg har selv købt en riffel i butikken og meget kan man sige om dem, men serviceorienteret, det er de godt nok ikke.

Anden



Øj. Det var da spændende og relevant information - ikke mindst i lyset af, at jeg hentede min nye SHR 970 Alpine hos nævnte forhandler i mandags!
Pibeskift og den modulære opbygning var da én af parametrene for valget - havde netop fravalgt mig en ældre, men god jagtriffel til fordel for det mere fremtidssikrede.
Hmm. Kære And - kan du supplere med mere om produktionsstoppet? Den officielle hjemmeside vidner ikke om dette (http://swissarms2.ath.cx/index.php?id=67&lang=en).

I øvrigt skylder Jagtimportlageret mig fortsat det tilhørende 308 Win magasin, idet denne størrelse var ribbet fra butikken - det var angiveligt på vej ind med posten. Jeg har allerede set 308-magasinet på restordre hos en tysk forhandler, så jeg bliver naturligt lidt urolig ved hele setup'et da biksen i Kvistgård lukker jo ned i kommende uge på ubestemt tid. Et par opkald over ugen har endnu ikke afsløret nye leveringer fra Swiss Arms.
Nå - til trods for den megen skepsis vedr. stedet flere steder på dette forum, så har jeg hidtil fået en fair og imødekommende behandling af en medarbejder ved navn Bo. På eget initiativ har jeg dog måtte bede om en brugerhåndbog/manual og adskilleværktøj (stjerneskruetrækker) til efterlevering med magasinet - riflen blev blot stukket i hånden med en lille pudseklud og pamflet til sigtekikkerten.

Fortsat glad og fortrøstningsfuld hilsen (med vidt åbne ører),
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#14
En opringning til Swiss Arms' marketingafd. har nu bekræftet Andens udmelding om produktionsstop på SHR 970. Det var ikke muligt at få den nærmere forklaring - det forlød, at det var en bestyrelsesbeslutning for et-to måneder siden.
Man var p.t. leveringsdygtig fra lager, såvel rifler som reservedele - der var fortsat en del, men på sigt ville det naturligt tynde ud.

Det var så det. Jeg er stadig glad for min splinternye riffel; men havde nu følt mig lidt anderledes tilpas, såfremt jeg havde kendt til udfasningen i forbindelse med min købsbeslutning. Swiss Arms ser heller ikke ud til at bringe information om stoppet på deres website - selv under pressemeddelser, hvor SHR 970 har eget afsnit, er der tomt.

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#15
Det viser da bare hvad for en behandling man får ved Kvistgård... enhver ærlig forhandler med respekt for sig selv og kunderne, ville da have oplyst om produktionsstoppet.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#16
Jamen den lille historie bekræfter jo bare hvad nogen (for få åbenbart[xx(]) har vidst i årevis!

Hvis Carl S og hans kumpaner havde været brugtvognsforhandlere, ville i så ikke for længst have advaret venner og bekendte??

sååå nu lukker de biksen? Good riddance i say!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Nå jo, men tror du ikke nissen flytter med til deres nye lokaler?[xx(]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
Én ting er en relativt mindre forhandler aktuelt opererende fra en lade - en helt anden er en stor våbenproducent, som i mine øjne fastholder (foreholder kunderne) facaden af en kurant riffel via deres website.
Ret beset er Jagtimportlageret næppe værre end Swiss Arms - og Carl S blev næppe taget med på råd af bestyrelsen i sagen. Man har som forhandler/distributør givet handlet på helt samme (eller netop mangel på) grundlag som os slutbrugere.

Bortset fra dét, så havde det klædt forhandleren at informere kunden om mest muligt. Jeg må dog tilstå at jeg - bl.a. pga. af den megen negative omtale af Carl og co. her på forumet - netop ikke gav mulighed for særlig dialog under mine to indkøbsbesøg(!). Det var nærmest 'hit and run'. Som anbefalet traf jeg mine valg baseret på søgning her samt på nettet i øvrigt. Derfor har jeg såmænd heller ikke fortrudt mit indkøb.

Stor tak til Anden for en relevant advarsel her på forum, som tilfældigvis lige akkurat nåede mig for sent.
Jeg er i øvrigt fortsat 'akademisk interesse' for hvorledes, Anden fik fat i oplysningerne. Min første tanke var, at det blot var et rygte iværksat af en konkurrerende forhandler. Men nej altså (desværre).

Mange hilsner,
HCS

PS Skal der hamstres reservedele - evt. på nettet i Tyskland - hvad skal da på indkøbslisten? Et ekstra magasin? Andet?
Mange hilsner,
HCS
Svar
#19
DET VAR DA SOM IND I HELVEDE [Sad!]

Også jeg købte en SHR med præcist det formål at kunne skifte moduler efterhånden som behov måtte opstå. (visse behov kan være svære at holde nede). Så det er da med nogen ærgelse at erfarer at produktionen indstilles...........

Men når det så er sagt, så er SHR'en på grund af produktionsstoppet jo ikke blevet en ringere riffel. Den er stadig super lækker og meget velskydende. og såfremt kvaliteten på 970'erne, er som på andre produkter den forlader SIG's fabrikker, så bliver reservedels snakken forhåbentlig ikke noget stort problem.

For jeg selv, HCS og andre SHR ejere, Vi kan jo bare håbe på at riflererne om mange år går hen og bliver collectors item, og at vi derfor ikke længere behøver at købe lotto kuponer for at få råd til at købe vores eget oliefelt [Big Grin]

jeg må så i fremtiden, ved ønsker om kaliber skift, købe hele skydere, og et nyt skab i stedet for bare at købe nye piber, mm. og det er da egentlig ikke så tosset enda...... eller det kunne da være, værre.

slutteligt til HSC, tillykke med den nye skyder, dem skal du nok bliver rigtig tilfreds med.

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#20
Tak til Lauge - ja, riflen i selv selv fejler jo altså intet. Det er en Alpine med træskæfte og fluted 308 Win. pibe. Hvad fik du, Lauge?
Aktuelt er jeg ved at skyde den ind; p.g.a. omstændighederne desværre ude på 200m, men jeg er nu skudt fint ind på skiven. Det tegner godt.
Det er min første jagtriffel, så jeg skal til riffelprøve i april.

For nylig besøgte jeg Aage Larsen hos Karlslunde Sport (rensegrej) og fik her en snak om Swiss Arms beslutning om bortrationalisering af dele af produktionen, som angiveligt også ville ramme sportsskytter og andre jagtkunder. Dels den kendte 9mm Neuhausen m.fl. pistoler (SIG - har selv haft én som reserveofficer, hvilket nok også spillede lidt ind mht. SHR 970), dels - hold nu helt fast - Sauer- og Blaser-kunder. Tilbage i Swiss Arms koncernen ville alene stå deres militære kundesegment! Jagt og sport skulle nedlægges. Jeg vælger at tolke det som et "Til salg"-skilt på dele af virksomheden; i det mindste varemærkerne vil jo nok leve videre i vist omfang - men i hvilken form mon?

Egoistisk har jeg kun kontaktet Swiss Arms' markering vedr. SHR (før besøget hos Aage Larsen); men måske andre får lyst til at tage fat i andre dele af koncernen for en afklaring på informationen fra Karlslunde(?). Eller er informationen allerede ude - Anden var jo i alle fald samlet fint op.

Håber ikke at have ødelagt sidste del af weekenden for nogen?! Jeg har valgt ikke at håbe ny tråd om emnet. Var det for alvor en voldsom nyhed/rygte at få debat om, ville det mest hensigtsmæssige være at starte med at ringe til Sauer og/el. Blaser for at få facts på sagen som det første.

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)