Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test af blyfri ammunition i JÆGER 4/2020
#1
Som mange allerede har hørt/læst er der kommet en test af blyfri ammunition i JÆGER 4/2020. Testen blev udført sidste år og er på visse områder ikke helt opdateret.
RWS Evolution Green er nu kommet i 9 gram, så den overholder lovkravet til kronvildt m.m. https://rws-ammunition.com/en/products/centerfire-rifle-cartridges/rws-308-win-evo-green-9-0g?tx_twruag_ammolist%5BfilterForm%5D%5Bfilter%5D%5Bfamily%5D=85&cHash=70d21a7a0ff5ad478a673ac9e98f8b5e   

Efter læsning af testen har jeg fået lyst til at støve en æske Sonic Hunt projektiler af og lave en god ladning. Bemærk hastigheden på fabriksammunitionen 934 m/s Big Grin
Federal Power Chok Copper virker også interessant til bevægelsesjagt fx i Tyskland. Har nogen testet dette projektil på jagt?


Jeg synes, at det er tankevækkende, at Barnes TTSX sælges både som Sako Powerhead II, RWS HIT og VOR-TX EURO med noget forskellige priser. På mange måder er TTSX blevet "guldstandarden", som de øvrige projektiler sammenlignes med.

De roser GMX for bedre ekspansion end TTSX på 300 meter. Har I praktiske erfaringer desangående?  

God påske
vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Beskeder i denne tråd
Test af blyfri ammunition i JÆGER 4/2020 - af Lars M. L. - 05-04-2020, 05:55 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)