Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ORYX vs PARTITION
#1
Har købt en ny riffel kal. 308W.
Den skal primært bruges til elgjagt. har købt et par æsker NORMA ORYX, men har senere tænkt på om NOSLER PARTITION måske er et bedre valg til elg.
Har nogen her erfaring med de 2 kugler?
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
Jeg har skudt elge med begge to med godt resultat (ikke for elgen)
Oryxen er blevet en stor hit her i Sverige på grund af sin enorme expansion i elgkroppen og sin höje restvägt. Når du skal jage elg så mistänker jeg at du har noget på gang i Sverige? Den Svenske jagtkultur er lidt anderledes end den danske- mange elgjägere ude i lagene er "ködjägere" af den gamle stamme som värdsätter så lidt "köttförstöring" som muligt- äldre jägere i mit jagtlag bliver lyriske når nogen kommer med en 9;3X57 eller noget andet som går langsomt og "stempler" et hul i elgen- helst mellem 2 ribben!?!? ha-ha- Oryxen er en premium kugle til standard kugle pris- kör du bare med den!! Den forreste del af Noslern kan godt splintre i kroppen og giver mere blodudträkninger (det kan oryxen naturligtvis også, det kommer an på mange forskellige ting, men jeg er Oryx frelst)- pröv dem i våde telefonböger og döm selv!!!!
Når Högh har lärt mig at at införe billeder til indläget skal jeg indföje en fin Oryx-

Den som har mest legetöj når han dör vinder.
Svar
#3
Hej Knerik

Prøv at se denne tråd http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...s=accubond

Den er ganske vist om Nosler Accubond, men der er også indsat nogle fotos af Norma Oryx.

mvh.
Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)