Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import fra US
#1
Hej

Nu er jeg jo for det meste et meget ærligt menneske, men desværre også lidt af en fattiglus [Sad]. Al den snak om import fra US, hvad kan man egentligt som privatperson importere ?????? Det hænder jo at det er egentlige våbendele der står på ønskelisten. Hvad hvis man køber en komplet brugt riffel derovre ????

Det skal lige tilføjes, at jeg endnu ikke er straffet for nogen forbrydelse ....... [Wink]

Per
Svar
#2
Gå til politiet og få en importtilladelse - blanketten hedder P704-03 og kan downloades på nedenstående link.

http://www.politi.dk/Blanketter/P_704-03...nition.pdf

Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#3
Import fra US [Big Grin]

Kontakt eventuelt World Wide Sports Network
http://www.worldwidesportsnetwork.com

De lever af at fikse eksport fra US. Jeg har selv brugt dem 2 gange til import af Freedom Arms revolvere (desværre ikke i 454 Casull, men kun i 357 Mag...[V])
De ordner alt papirarbejdet i US.

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Øhh - dravis - export fra US er altså ikke det samme som import til Dk!!!!
Du SKAL have en dansk importtilladelse som du selv skal søge (og underskrive)derudover SKAL du selv underskrive en DSP83 (exporttilladelse/slutbrugerbekræftelse fra US).
Mvh.


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#5
Øhhh Michael....

Jeg skrev: Det ordner alt papirarbejdet I USA... selvfølgelig skal man selv sørge for det danske parpirnusseri...

Jeg bestilte 2 stk Freedom Arms Model 97 (i 1997!!) http://www.freedomarms.com ....der må gerne savles....[:p]

World Wide Sports network sørgede for at fremsende og checkke alle de amerikanske papirer og sørgede for forsendelsen fra US, men naturligvis ikke gratis, de tog dengang 50 USD for papirarbejdet og håndteringen. Forsendelsen kostede omkring det samme.
Såvidt jeg har forstået er der nu et gebyr at betale i USA, så priserne er nok steget en del.

Hvis jeg sammenligner priserne på en Feedom arms m97 hos F.eks Frankonia og lægger lidt til + told og moms, så kan det stadig betale sig at skaffe en FA hjem direkte fra USA. Det samme vil sikkert gælde andre specielle våben.

Hilsner

Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Jeg fik det her svar - ikke ligefrem det jeg håbede på ....
måske du har en e-mail add. på en der er mere samarbejdsvillig ?

"Dear Sir,

Thank you for the inquiry.
However, we only sell to licensed firearms dealers or importers.

Rifles/barrels cannot be shipped from the U.S. without an export license.
The costs for exporting 1 barrel or 1 firearm would be over $200.00
which makes it too expensive for individuals
to import directly.

Best regards,
H. Hancq
Worldwide Sports"
Svar
#7
Nå... noget tyder på at Worldwide Sports network ikke længere gider beskæftige sig med "individuals" ,jeg har også lige fået et tilsvarende negativt svar tilbage angående import af endnu en Freedom Arms m97 i .22Lr...

Det var faktisk den samme mr. Harry Hancq der var min kontakt, og han var vældig flink dengang.....

Suuuurt.... de var ellers ret effektive sidst.[Sad!]

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)