Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP
#14
Nå de herrer.... Inden det her stikker af, så vil jeg selv lige svare på kommentaren. Smile At mine skydefærdigheder bliver anfægtet kan jeg godt tage Big Grin . Tilligemed kan man betragte min tone i indlægget på en sådan vis, at den ret beset ligefrem kan opfordre til morsomheder. Formedentligt har Hogmeister måske endda tildels ret, og det kan nok være fuldstændigt ligegyldigt med mængden af klik i min kikkert. MEN det her site er for alle.. også, og måske især, nørder, der jagter de sidste mm i skudgrupperne, og grejet skal spille upåagtet den praktiske nødvendighed deraf, måske ikke er til stede. I MANGES tilfælde vil træningen i rekyloptag, skydestillinger, aftrækstræning, åndedrætstræning og lignende være langt mere produktivt end at diskutere ensartethed i hylstervægt og annealing samt kikkertforstørrelser og lignende. Ikke desto mindre er det her site et våbenteknisk forum, der har nogen MEGET engagerede, kompetente skytter og instruktører bag tasterne så spørgsmål af mere eller mindre nørdede karakter vil forekomme og forøvrigt være MEGET velkomne. Jeg er, som jeg beskrev, helt med på at min beskrivelse af problemet i det oprindelige indlæg var en anelse upræcis (meget måske endda) og det reelle problem vil faktisk for de flestes tilfælde ikke være eksisterende, men ikke desto mindre syntes jeg debatten er ok og svarene dertil er, som I alle kan læse, overvejende meget kompetente og velovervejede. TAK FOR DET jeg fik faktisk svar på at min kikkert ikke indeholder den "ønskede" justeringsmulighed og det var hvad jeg efterspurgte. Cool I forhold til generaliseringen af de danske skydebaner og danskernes arsenal af skydevåben, der fordrer mange klik i kikkerten, så er det faktisk sådan, at netop med min kaliber (260rem), så er det en fordel med mange klik til rådighed hvis jeg vil skyde langt. I mine øjne er 1000 m meget langt og til næste år er planen at prøve kræfter med skydning på 1000+ meter. og ja der findes muligheder derfor i DK. ikke mange, men jo de findes Borris lægger ofte navn til 2000meters skydninger Wink Jeg betragter din kommentar som et humoristisk indslag Hogmeister. Det er sgu fint nok Cool . Med din omfattende viden og erfaring udi long-range skydning og praktisk langdistancejagt så KUNNE du have budt ind på problematikken i stedet. Lad det være det sidste ord i denne her retning. TUSIND tak for morsomme, gode og konstruktive indlæg. Det er dejligt at se der stadig er lidt ild i nogen af jer på dette her lidt stille forum Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Beskeder i denne tråd
Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af klokker - 31-10-2020, 05:17 PM
RE: Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af CP - 01-11-2020, 01:02 AM
RE: Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af TSX - 01-11-2020, 03:23 PM
RE: Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af WSM - 02-11-2020, 06:28 PM
RE: Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af klokker - 02-11-2020, 10:42 PM
RE: Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af TSX - 02-11-2020, 11:00 PM
RE: Vortex viper PST gen.II. 5-25x50 FFP - af CP - 04-11-2020, 12:29 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)