Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hane BBF i kaliber16-70 / 6,5x58R
#1
hej alle
Er der nogle der har erfaring med riffelkaliber 6,5x58R? Er projektildiamereren svarende til ,257? Andre erfaringer med denne tybe BBF høres gerne.[Wink]

claus_e_n
claus_e_n
Svar
#2
Hej Claus_e_n og velkommen til[Wink]

Det er et oldgammelt kailber, og desværre er der to forskellige kalibre der hedder dette. Mit Bud er, da det er til en bbf at kalibret korrekt hedder 6,5x58R Sauer. Fortæl lidt mere om skyderen. Hvis ikke det er en sådan, er det et dansk skiveskydningskaliber udviklet på 8x58R krag Jørgensen. Den korrekte betegnelse vil så være 6,5x58R Krag Jørgensen, og er muligvis brugt til Husquarna kombivåben. Mht kuglediameter, syntes jeg at du for en sikkerheds skyld skulle slugge piben. Slugge er at slå en overstørrelse blykugle igennem, for derefter at måle diameteren da datidens måleværktøj ikke altid levede op til vores krav. Hvis det er sidst nævnte kaliber er jeg gerne behjælpelig med at genlade til den, da en kammerat har et diesæt liggende.

Ps. Er du helt sikker på at det er en bochbuchsflinte, jeg ville ellers mene at det er en buchsflinte (Side by side)

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Hej igen
Det er en gammel Tysk Hane BBF og riffelpatronen skulle ligne en mindre udgave af 9,3x72R har jeg hørt.jeg har ligeledes fået fortalt at projektildiamerteren skulle svare ti .260, men den er da svær at finde i div salgskataloger[:I]
Hilsen

claus_e_n
claus_e_n
Svar
#4
Det er 6,5x58R Sauer du har, og den er megasvær at finde herhjemme. Men jeg kiggede lidt hos min guru for mystiske antikke kalibre, hvis du klikker på nedenstående links kan du se hvad jeg fandt. Kuglediameteren er jeg stadig usikker på, men hvis det er 260 ville jeg bruge sizede blykugler.

http://www.buffaloarms.com/browse.cfm/4,747.html
http://www.neihandtools.com/catalog/index.html

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#5
Så er der nyt i sagen...

En kammerat har et nyt Diesæt til salg i 6,5x58R Sauer..Var det noget??

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Hej Lars
tak for mailen, men jeg har ikke købt BBF'en endnu fordi jeg vil vide lidt mere om kuglemulighedderne først. Hvis jeg køber den, er jeg måske interesseret i genladningsudstyr til kaliberet.

claus_e_n
claus_e_n
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)