Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
358 Win
#1
Hej

Er der nogen der har erfaring med 358 Win ?

Jeg har en Winchester M70 i cal. 243 Win, som jeg overvejer at få ompibet til 358 Win.

Mvh
Thomas
Svar
#2
[?]

358... hvor er du stødt på den...?

hvad ville din begrundelse være for at pibe om?

jeg har ikke nogen praktisk erfaring med kaliberen... og får det heller ikke...[Wink]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Citat:quote:

358... hvor er du stødt på den...?

hvad ville din begrundelse være for at pibe om?

jeg har ikke nogen praktisk erfaring med kaliberen... og får det heller ikke...



hej dokter
er du sikker på at du har en konkret viden om dette[Wink]

jbn
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

[?]

358... hvor er du stødt på den...?


[Image: 96456.jpg]

Den er sg'u da nuttet[Wink]

/Clax
K&B Claxel Wink




Svar
#5
TFR - husk

358 er en randpatron der oprindeligt er bygget til winchesters model 94 AE. Hylsterdimensionen er den samme som 307 win. som også er til 94 AE.

Jeg tror du vil stå bedre ved at pibe om til 8mm-308 eller evt. den nye 338 Federal. de bygger begge på 308 hylstret ligesom din 243.
Så passer din lås også.
Svar
#6
Der er flere årsager til at blikket er faldet på 358 Win.

1) Piben på 243’eren er udskudt.

2)Jeg har i forvejen en 222 Rem og 6,5x55, derfor kunne jeg godt tænke mig en kraftigere riffel.

3) Max. patronlængde er begrænset til 72 mm pga. magasinet.

358 Win skulle ydelsesmæssigt være på linie med 9,3x57.

heb: Jeg tror du forveksler 356 og 358 Win. 358 Win er et udvidet 308 win hylster.

Mvh
TFR
Svar
#7
I sverige ompibes masser af rifler til 358 Win. Det er den perfekte hundeförer og grisekaliber. Den passer i en kort lås, gör sig godt i en kort pibe og kan lades til at tangere .35 whelen/9,3x62.

Bössemager Håkan Spuhr - som kommer her på forumet af og til - har lavet mange af disse ompibninger for jägere fra det sydlige Sverige.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by heb

358 er en randpatron der oprindeligt er bygget til winchesters model 94 AE. Hylsterdimensionen er den samme som 307 win. som også er til 94 AE.



358 win er ikke en randpatron... så mmeget ved jeg og 358 er ikke at finde kamret i winchester 94 riflerne... det er derimod 356 winch...(som er med rand)

Min viden er kun, hvad jeg har læst mig til gennem diverse gun digest, guns&ammo, rifle shooter, handloaders digest osv... flere berettede, at det var en patron der var/er svær at få til at skyde præcist... men det er Jeg klar over, at man skal tage med et gran salt...

Egentlig spurgte jeg af ren nysgerighed... [Wink]

Jeg vil mene at 358 er på linie med 9,3x57... Den er stor uden at være decideret kraftig... Men den er garanteret en effektiv skovpatron, Ingen tvivl om det... hvordan ligger det med tilgængelighed med ammo, hvis man ikke lader? På et tidspunkt var det kun Winchester der lavede ammo'en... måske de tider er forbi?

Selv ville jeg nok (helt sikkert) vælge en anden riffel i et større kaliber, f.eks 35Wheelen eller 9,3x62... og nøjes med at kamre den udslidte ud til en 308 eller en 7mm-08...

Men lad mig endnu en gang understrege, at jeg ikke har egen praktisk erfaring med 358 Winchesteren...

og heller ikke får det...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#9
22-250/ 243/ 308/ 358 er alle baseret paa samme hylster og er IKKE som heb skriver det er derimod rigtigt at der blev fremstillet en variant med rand til brug i lever rifler, men den kan vi vist godt glemme i dette sammenhang,
jeg er ikke sikker men har laest at 358Win er taget af programmet af de fleste fabrikker men det goer jo ikke saa meget hvis man er hjemmeruller.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

22-250/ 243/ 308/ 358 er alle baseret paa samme hylster og er IKKE som heb skriver det er derimod rigtigt at der blev fremstillet en variant med rand til brug i lever rifler, men den kan vi vist godt glemme i dette sammenhang,
jeg er ikke sikker men har laest at 358Win er taget af programmet af de fleste fabrikker men det goer jo ikke saa meget hvis man er hjemmeruller.

The Shootist



hej shootist...

ingen ordkløveri her, men 22-250 er ikke fra 308, men sin helt egen... nemlig kal 250-3000 Savage , som betyder kaliber 25 og de 3000 står for hastigheden...og det var med en 87 grains kugle... og hvilket var en høj hastighed dengang den kom frem...

men ellers har du helt ret...[Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
Øhh,er du sikker på det med 308/22-250...? Ja der er du jo nok når du skriver det[:o)]men jeg har da også altid troet at udgangspunktet for 22-250 var en go'gammeldaws 308'er....[?] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
Hej ULG...

jeg er villig til at sætte en chokokage på højkant... [Big Grin]

og newton var vist også involveret i denne savage patron, men det er en anden snak...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Sorry Doc-jeg har lige google spørgsmålet.....Man skal ikke stille spørgsmål ved lægevidenskaben,DU HAR RET[^]
Hilsen Ulrik
Svar
#14
er der chokokage på vej?[Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#15
Ja,så må jeg jo medbringe er bradepandefuld brownies til vores(forhåbentligt inden RET længe) VTF skydning.....[Smile]Det er hermed en aftale.....[Wink]
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)