Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mauser 03
#1
Jeg var til jagt/våben messe i odense og blev helt vildt forelsket i mauser 03[8D]
Jeg har altid godt kunne li` den "gamle" M98 èr, men jeg syntes at mauser her har kommet frem med en flot/genial riffel som sagtens kan
være deres gamle renome` værd. Deres mellem liggende modeller(med undtagen af M66)har jo ikke været det bedste.
Jeg fik en time lang "mausersnak" med Alexander Diehl som er Mausers salgsrep(int`l) og jo....han var en dygtig sælger...men det er vel ikke svært at være en dygtig sælger, hvis produktet osse er "topgun". Deres nye riffel blev bla afprøvet i -60 grader Cel hvor den havde været oversprinklet med vand over en periode...den kunne stadig afskire/sikre skyde og repetere. Den har været igennem en deskruktiv afprøvning hvor man af helt fint afrikansk sand i lås
og låsestol..den skød og fungerede. jeg må indrømme at riflen hjemsøger min hjerne endnu.....så måske en dag? Who knows?

Er der andre der har erfaringer med Mausers M03?
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#2
prøv noget så simpelt som et lille vådt stykke papir på forreste skråning af en af de fræste flader på bundstykket.
En lignende test for et par år siden på IWA kostede et hjørne af mit visitkort og en ikke helt venlig besked om at jeg nok var mere ønsket andetsteds[:I]

Ellere er det da en mindst lige så fin riffel som andre gode rifler i samme prisklasse.

Men ingen træer gror ind i himmelen, og alt kan få fejlfunktion, dem som påstår andet er ikke troværdige

jbn
Svar
#3
Og - selv om det absolut ingen relevans har i teknisk henseende - så er Mauser idag blot et handelsnavn, der intet har til fälles med det forlängst hedengangne Mauserwerke. Navnet ejes af koncernen bag Blaser og model 03 er udviklet og produceres af Das Riffelwerke.

Blot lidt baggrundsinformation. [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

prøv noget så simpelt som et lille vådt stykke papir på forreste skråning af en af de fræste flader på bundstykket.
En lignende test for et par år siden på IWA kostede et hjørne af mit visitkort og en ikke helt venlig besked om at jeg nok var mere ønsket andetsteds[:I]
Ellere er det da en mindst lige så fin riffel som andre gode rifler i samme prisklasse.
Men ingen træer gror ind i himmelen, og alt kan få fejlfunktion, dem som påstår andet er ikke troværdige jbn



JO..et eller andet sted har du ret[Smile]

Jeg syntes bare at Mauser for en gangs skyld havde oppet sig lidt
med et godt koncept med nogle geniale "features"(syntes jeg)og brudt
med deres M98, som ellers er "næsten perfekte"(igen...syntes jeg)
Jeg vil ikke ligge skjul på at jeg er "Mauserglad" men jeg ved osse godt at fordi jeg syntes Mauser er verdens bedste[Smile], må jeg jo leve med resten af verden og deres meninger[Sad][Big Grin]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#5
Hej Tikka93x62!

Netop!

Hvad alle rigtige riffelautister elsker!

376Steyr: Den perfekte løsning på et ikke eksisterende problem!!

9,3x62 = gammel og kedelig, ultralmindelig, og særdeles velfungerende løsning på et lige så "ikke eksisternede problem"![Big Grin]

Forskellen på de to er vel noget i retning af 0,2 mm i kuglediameter, og stort set intet andet[Big Grin]

Jeg lod lige mit "ladeprogram" regne lidt på det

.376Steyr 250 grains Barnes-X kugle med 2400 fps fra en 20" pibe (nogenlunde M@X-ballistik for begge kalibre)
9,3x62 250 grains kugle med 2400 fps fra en 20" pibe
[Big Grin] De to kalibres kuglebaner følges ad indenfor mindre end 1 cm ud til 300 m

og så er den ged nok barberet[Wink]

Lige bortset fra 1 (een) lille men ret vigtig detalje!!!!
9,3x62 er 0,2mm FOR LILLE til at være godkendt som kaliber til visse storvildtarter i Afrika.. derfor OG kun derfor kom 376Steyr til verden!
Jeff Cooper (opfinderen af konceptet "scout rifle") VILLE MEGET GERNE have en .375'er klemt ned i en Steyr Scout...
At der så kom en meget effektiv .375 kaliber ud af det er jo bare dejligt for os "autister" der er vilde med mærkværdige kalibre.
Og jeg skal lige hilse og sige at der her er tale om en særdeles praktisk anvendelig kombination!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Ja ja i to,inden i går helt i selvsving over jeres "steger" rifler......Har i tænkt over at der ikke rigtig er nogen der gider at lave hylstre til dem....[?][Big Grin][Big Grin][Big Grin] (Og dette indlæg skal kun læses som et udslag af ren og skær misundelse...)[:o)]
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej Tikka93x62!

Netop!

Hvad alle rigtige riffelautister elsker!

376Steyr: Den perfekte løsning på et ikke eksisterende problem!!

9,3x62 = gammel og kedelig, ultralmindelig, og særdeles velfungerende løsning på et lige så "ikke eksisternede problem"![Big Grin]

Forskellen på de to er vel noget i retning af 0,2 mm i kuglediameter, og stort set intet andet[Big Grin]

Jeg lod lige mit "ladeprogram" regne lidt på det

.376Steyr 250 grains Barnes-X kugle med 2400 fps fra en 20" pibe (nogenlunde M@X-ballistik for begge kalibre)
9,3x62 250 grains kugle med 2400 fps fra en 20" pibe
[Big Grin] De to kalibres kuglebaner følges ad indenfor mindre end 1 cm ud til 300 m

og så er den ged nok barberet[Wink]

Lige bortset fra 1 (een) lille men ret vigtig detalje!!!!
9,3x62 er 0,2mm FOR LILLE til at være godkendt som kaliber til visse storvildtarter i Afrika.. derfor OG kun derfor kom 376Steyr til verden!
Jeff Cooper (opfinderen af konceptet "scout rifle") VILLE MEGET GERNE have en .375'er klemt ned i en Steyr Scout...
At der så kom en meget effektiv .375 kaliber ud af det er jo bare dejligt for os "autister" der er vilde med mærkværdige kalibre.
Og jeg skal lige hilse og sige at der her er tale om en særdeles praktisk anvendelig kombination!!
Hilsner Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr



Dear Mr Dravis!

Jeg må indrømme at jeg skyder med en steyr i 9.3x64
[Image: P0001365.jpg]
Jeg har såmænd ikke noget imod .376 Steyr...det var bare en sætning jeg fandt på accurate Reloading[Big Grin]

Gode gamle Jeff sagde jo om .375 H&H: Too much for 75% of the african game...and NOT enough for the last 25%[:X]

Om han har ret ved jeg dog ikke?

9.3x62 er jo en fin kaliber til vores nordiske(europæiske) vildtarter. Gammel? JO!
kedlig? tjo...!
ultra admindelig? efterhånden!
velfungerende? det må man sige!

Barbering af en geden jeff Cooper? Kunne være sjovt[:p]

Jeg tror dog at 9.3x62 vil være her længe efter J.Cooper er kommet i en "etværsels"[:o)](efter barberingen)

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#8
Jaaaamen !

Hornady ER skam begyndt at lave hylstre igen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nu mangler vi bare at hornady sætter prisen lidt ned på 270 Graineren, så vi kan få ladet op til den kommende "DRALF-shootout!

ellers må vi jo lave "plutte-ladninger" med 225 Grains Spirepoint[xx(]

og så røg DEN tråd helt af sporet...[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Ja-Dravis tråden røg af sporet,men sådan er det jo.Nogle mænd mister fuldstændig fornuften og koncentrationen når de ser en lækker sild-vi gør det når vi tænker på lækre RIFLER......hmmm vi er sgu da lidt mærkelige....[B)][:0][:0]
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)