Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor valgte jeg den riffel?
#5
Har nu en helt klar forventning om at der ikke skal skydes ind ved kikkertskifte når det er på en ordentlig Picatinny skinne og ringe Cool .
Som stor tilhænger af RN/FN/HP kugler til driv/trykjagter, hænger der en forestilling om sådanne kugler, eksempelvis Hornady ETX eller Nosler E-tip RN (nu vi skal til blyfri), indskudt med drivjagtskikkert træfpunkt 75-100 meter, og eventuel kommende natkikkert.
Delta kikkerten skal så have træfpunkt på 175-200 meter med en mere spids kugle, der egner sig til de længere skudhold.
Ved næste besøg på skydebanen skal det da lige prøves af af/påmontere kikkerten et par gange, bare lige for at prøve om træfpunktet ændre sig med Picatinny skinnen.  

Har stadig Sauer da jeg ikke tør sende mit våbenpas ind for at få den ny skrævet ind. Der kan jo nogle gange gå flere uger inden man får det igen, og det skal bruges.
På den "gamle" Sauer 202, sidder der Weaver baser og kikkerterne er med de dertil hørende weaver ringe. Jeg skyder ikke ind ved pibe/kikkertskift på den, skruerne har en slids, og de bliver spændt med en mønt så slidserne står lodret.
De første år blev der testskudt, men da der aldrig skulle klikkes stoppede det.
Har lige sat 9,3 løbet og Smidt & Bender 1,5-6x42 på igen til kommende Tysklands tur, skal dog lige ind og have skydebevis, så denne gang ser man jo om der imod forventning skal stilles på den.

Sonny
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvorfor valgte jeg den riffel? - af bobo - 10-10-2021, 03:23 PM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af klokker - 11-10-2021, 01:04 AM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af Pingvinen - 11-10-2021, 12:21 PM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af klokker - 11-10-2021, 09:05 PM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af bobo - 12-10-2021, 08:06 PM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af bobo - 23-10-2021, 02:58 PM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af klokker - 23-10-2021, 10:49 PM
RE: Hvorfor valgte jeg den riffel? - af bobo - 24-10-2021, 12:40 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)