Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte skift imellem bane og jagtskæfte
#6
Kontrolskud mellem skift af diverse
Det er en evig tilbagevendende debat. Undertegnede har selv vendt emnet især i forhold til kikkertskifte. De nye montager, vanvittigt præcis forarbejdning af materialerne gør, at hvis man køber kvalitetsmontager og isætter dem i f.eks en kvalitets-rail, så er jeg der hvor jeg godt turde skifte uden kontrolskud. (en påstand med forbehold, for min autistiske tilgang til visse emner ville tvinge mig udi kontrolskud alligevel) men alt efter hvad riflen skal anvendes til. Tjaaeh.
I dette tilfælde skal man man nok være lidt varsom med at drage direkte sammenligninger til kikkertskifte. Som der nævnes længere oppe i tråden, så er der mange faktorer, der spiller ind, men hvis nu riflen er beddet, så ville jeg gerne være med til at lave forsøgene for at se hvor meget der i virkeligheden flytter sig ved at skifte imellem korrekt beddede skæfter. 
Jeg har personligt ingen erfaring med Chassis-skæfter, så jeg vil undlade at kloge i om hvorvidt man skal bedde dem. Formand @CP har lavet lidt forespørgsler om skin-bedding, jeg ved ikke om jeg husker helt forkert, hvis der var tale om bedding af et chassis. 

Måske der er formænd, der har reelle praktiske erfaringer man kan drage nytte af i denne forbindelse
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Skæfte skift imellem bane og jagtskæfte - af klokker - 24-12-2021, 10:43 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)