Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scout-montage
#1
Hej alle..

Jeg er rendt i en lille knibe, som jeg håber en eller anden af jer kan hjælpe mig ud af:

Til min Scout har jeg bestilt en Leupold 3-9x40 m. 1" rør. Jeg har også bestilt en Leupold PRW montage i medium højde.. Nu er jeg så kommet i tvivl om jeg rent faktisk skal have en "High-montage" istedet for.

En medium er 0,85 tomme fra bund til center i "ringen" = 21,59 mm som så giver en max "objektiv-diameter" på: 43,18 mm.

En high er 0,95 tomme fra bund til center i "ringen" = 24,13 mm som giver en max "objektiv-diameter" på: 48,26 mm

Er der nogen der kan fortæller mig, hvilken montage jeg skal bruge. Kan ikke finde nogen dimensioner på objektivets ydre ring nogen steder.
Kikkerten skulle helst sidde så lavt som muligt, men også helst uden at jeg skal i gang med filen [Wink]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
Hej Takleberry

Ifølge Leupolds katalog skulle diameteren på Leupold VX-II 3-9x40 være 1.8" x 25.4mm = 45.72 mm.

Hvis du alligevel skal til at ændre din bestilling ville jeg ændre montagen til QRW istedet. Det giver mulighed for at tage kikkerten af uden brug af værktøj. Har selv en på min Kongsberg baneskyder og der er ingen træfpunktsændring ved af/på montering..Bare et forslag.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#3
Aaarrrhhh mand... tænkte det sgu nok...
Jeg har straks ændret min bestilling hos Rex til et par "High" ringe. Holder stadig fast i PRW'en. Skal godtnok bruge værktøj til at afmontere, men jeg kan godt lide at der er tale om en montage uden nogen former for dikkedarer. Bare godt solidt og enkelt stål [:p]
Skulle jeg få behov for at afmontere den kan jeg godt komme over at bruge værktøj - og skulle det utænkelige ske at den ændrer træfpunkt, så ofrer jeg også gerne en ekstra indskydning..

Stor tak til Sako og Dravis [8D][Smile]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#4
ehhh "Tackle"!

Eneste forskel på en QRW og en PRW er at der er en flytbar "vinge" på tværbolten til at spænde ringen fast på basen....

Valget står altså mellem "vingemøtrik" eller Torx-nøgle i lommen[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dravis

ehhh "Tackle"!

Eneste forskel på en QRW og en PRW er at der er en flytbar "vinge" på tværbolten til at spænde ringen fast på basen....

Valget står altså mellem "vingemøtrik" eller Torx-nøgle i lommen[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr



He he he... jamen det ved jeg skam godt [Big Grin] Synes bare PRW'en i bund og grund er pænere at se på [:p][:0][8D] (enkel og "renere" i linierne og alt det der [Wink] )
Og hos Rex er der jo kun en "hund" til forskel, så prisen har ikke spillet ind [:o)]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#6
Hej Tackleberry..

Jeg er faktisk ret sikker på, at min ex - Leupold 3.5-10x40 sad på riflen, med medium QRW ringe.. Jeg undersøger det lige, når jeg kommer hjem i morgen..[Big Grin]

.....QRW QRW QRW QRW QRW.....

Mvh .376steyr
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by .376 Steyr

Hej Tackleberry..

Jeg er faktisk ret sikker på, at min ex - Leupold 3.5-10x40 sad på riflen, med medium QRW ringe.. Jeg undersøger det lige, når jeg kommer hjem i morgen..[Big Grin]

.....QRW QRW QRW QRW QRW.....

Mvh .376steyr



Meget gerne - vil helst ha' kikkerten så lav som muligt... Venter i spænding ( he he he Rex bliver da godt træt af mig inden alt det her er færdigt [Big Grin])

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#8
Hej Takleberry

Torx nøglen kommer jo sammen med montagen, og gad vist om der ikke er plads til den i det lille rum i pistolgrebet, evt. pakket ind i en olievædet klud så det ikke rasler. Så har du den altid med.

Jeg er nu alligevel glad for QRW-en, men min riffel risikerer også nogle gevaldige bump i båden før vi ankommer til jagtpladserne, så jeg afmonterer som regel før jeg tager afsted.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Jamen det var jo også sådan noget i den stil jeg regnede med...
MEN MEN MEN... Rex har jo bestilt kikkert osv. hos sin forhandler "Overthere" men nu er hele skidtet blevet væk i lufthavnen i Paris [xx(][Sad!][B)][}Smile] Og kender jeg de frøædende franskmænd ret, så er de hamrende ligeglade med en lille kasse fra Danmark... de æder bare lidt flere snegle, frøer og drikker lidt mere rødvin...[xx(]

Så lige pt. er der hverken kikkert eller montage til min lille pussenusse...hmmmmm nå har fået fingrene i en Aimpoint til en fornuftig penge - så skal jeg bare lige ha' hittet ud af hvordan jeg får den monteret ( der er fulgte nemlig kun Weaver-montage med til den - og det ødelægger jeg altså ikke min fine riffel med [:0])

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)