Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Data til 222'er
#1
Er der nogle der kender nogle data til kal.222,hvor følgende kan indgå: Fiocchi SR.hætter-N140 eller N110 krudt-Sierra blitzking 50grs.-Norma hylstre? Grunden til de manglene data er at hætter og kugler blev købt som "impulskøb" igår,da min far pludselig skulle til djævleøen og ind til HH.Måske krudtet ikke er egnet,men det er lige hvad jeg har(+N340,men det går nok SLET ikke) Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
de to krudttyper du nævner er begge en tand for hurtig og for langsomtbrændende...

problemet med 110 er, at du hurtigt kommer op på maksimum tryk men uden at hastigheden følger med...

140 vil fylde rigtigt meget i hylsteret og sandsynligvis ikke forbrænde rent...

du er nødt til at bruge det rigtige krudt til den rette opgave...

til 222 med 50 grains kugler er det norma 200 og v130 jeg ville anbefale...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Ok doc.-tak for rådet....
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Desværre er dine kugler nok lige lidt for tunge[Big Grin] til N110

Jeg har haft rigtigt gode erfaringer med ca 14 - 16 grains N110 til 35 og 40 grains V-max ... Kragerne var IKKE begejstrede[Big Grin]

N140 er ALT for langsomt til 50 grainere. Faktisk tror jeg ikke at du kan få tunge nok "bønner" til at gå bare rimeligt i en .222 med almindelig stigning (1-14") Det er ikke effektivt med selv Normas 62 grains.

Den mest universale krudt til .222 og 223 er N133
(Den er sjovt nok også med i 8 ud af Benchrest top 10 skytternes 6PPC)

Skal man RIGTIGT have fart på en 50-55 grainer i .222, så skal man købe N530.... Bare spørg "Hatting"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Nye spørgsmål i en gammel tråd..... Jeg har søgt højt og lavt,men kan ikke finde data hvor følgende kan indgå: Norma hylstre,fiocchi hætter,202 krudt,Nosler match 52 grains HPBT-Hornady 55 grains SXSP-Sierra 50 grains Blitzking.Og så lige et andet spørgsmål-ifølge Vihtavuori's brændhastigheds-oversigt er N133 og 202 krudt lige hurtigt,men kan man bruge de to typer i flæng? Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Nu skal alt bygges op nedefra, når man ruller patroner. Ladedata er med min og max, for at ingen skal komme galt afsted.

Man kan som regel ændre en parameter ad gangen, hvis man blot følger de gængse retningslinier med at reducere krudtladningen med 10%

Så bygger man op derfra.

To krudttyper kan IKKE bruges i flæng.

Jeg ville prøve med at finde en data med 202 der svarer til den kuglevægt du vil prøve. Reducere og så gå videre derfra med hver enkelt. Men helst ville jeg finde én kugle der virker til mit kaliber og så lade en ordentlig r**fuld af den type. Så skal man kun koncentrere sig om at skyde.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Hej Claxel-tak for dine indputs,jeg har også lige fået en besked med data,så nu er jeg igang med håndtaget-og med forsigtighed! Iøvrigt så fylder 202 meget i det lille hylster.Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Hej Uffe

Jeg har fået gode hastighedsresultater med N133 og Normas 201 i kal .222 ved 55 grains kugler.

Selv 201 fylder godt, så 202 skal vel lades med langt faldrør eller barbermaskinevibration, hvis der skal hvæs på de lettere kugler.

Normas hylstre er heldigvis blandt dem med større indre volumen.

God fornøjelse og skriv gerne om dine erfaringer her ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)