Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka T3
#1
Hej

Har kigget en masse steder nu og kan ikk finde mit svar.
Laves nogen af tikka T3 riflerne med mat "sort" bundstykke eller er det kun Tactical der laves med dette. Eller kan Varmint eller super varmint også fås med dette, da det jo ligesom giver en anden helhed i riflen..

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#2
Sidste år kunne super varmint udgaven fås med Mangan belægning lige som Tactical udgaven. Jeg kan se i Normarks katalog at super varminten nu er med rustfri lås og pibe, men om den stadig fås i matsort ved jeg ikke, spørg hos østjysk.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#3
Tak, det vil jeg gøre..

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#4
Oki..

Passer et bundstykke fra en Tatical i farven til løbet og lås på en T3 Lite??

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#5
Jeg ved ikke om bundstykket passer. men du skal være opmærksom på at i nogle rifler bliver bundstykket tilpasset riflen (Sako) derfor er bundstykket nummereret med de sidst tre cifre af nummeret på låsen. Så tjek lige det inden du bytter.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#6
Jeg har nu sammenlignet bundstykkerne fra en en Tikka tactical og en T3 laminated stainless og der er ikke umiddelbar nogen forskel. Man kan bytte rundt på dem uden mærkbar forskel.
De er dog mærket med våbnets sidste 3 cifre under hævearmen.
Der er en afvigelse på diameteren på 0,02mm men det ligger sandsynligvis inden for normal pruduktionstolerance for Tikka.

[Image: AUT_0019.jpg]

NAAAAAAJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Jeg tror nu nok Christian, at jeg ville få fat i nogle Headspace Gauges (Go og No Go) før jeg ville affyre den første patron.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#8
Yeah..... Better safe than sorry [Smile]

NAAAAAAJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Nu har jeg målt begge bundstykker og afstanden fra bæresiden på lukkeknasterne til stødbunden ligger på 10,00mm og 9,98mm.
Målet er taget i en prismeklods og et måleur på stander med inddeling på 0,01mm.
Cipnormen for de fleste gængse jagtkalibre opgiver tolerancen til 0,1mm, så jeg vil kalde det "godkendt".
I dette tilfælde kan de godt byttes rundt uden problemer.[Smile]

Jeg har været ude for afvigelser fra standarden på ½ milimetre uden at skytten havde bemærket noget. Det blev først opdaget da han begyndte at genlade selv. Hylstrene var svære at fuldkalibrere fordi skuldrene var blevet flyttet over ½mm frem.
Det er dog ikke noget man skal anbefale eller ignorere, så få det tjekket så du undgår problemer.

NAAAAAAJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)