Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tørtræning
#1
Hej jeg er nu blevet enig med mig selv om at jeg vil tørtræne lidt med min nye Riffel. men jeg mangler gode råd til hvordan jeg gør dette så jeg for mest ud af det. hvordan gør i hvis i overhovedet tørtræner, men her har skydebanen kun åbent om Lørdagen og ugen skal jo bruges til noget?
Jeg regner med at bruge klikpatroner bare for at være på den sikre side, jeg ved godt at det ikke er alle der mener det er nødvendigt. meeen alligevel
Mvh
Sneppen
Svar
#2
En god film på "tossekassen" med nogen dyr der skal skydes.. altså jagtvideoer[Wink]

Så kan man øve sig med at sigte og trykke af, sådan med lidt "action"

En "formindsket" skive på væggen og kikkerten på laveste forstørrelse, det virker også..men det ER nu lidt kedeligt!

Ellers plejer jeg at "tørtræne" med min salonriffel i baghaven efter en stål-skive der er 8 cm i diameter... og 50 m væk Hver gang det siger "pinnnggg" så har jeg gjort det rigtigt[8D] (det er til stående og knælende) til liggende og med bipod har jeg en skive magen til ude på 130 m... Den er SVÆR at ramme hvis det blæser lidt[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Brug klikpatroner (som du også selv foreslår) og træn vejrtrækning (ottetaller). Du kan også træne repetering - holde målet i kikkerten mens du repeterer og samtidig holde trykket mod bi-poden (det er slet ikke så let som det lyder).


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#4
Ok mange tak for de Hurtige svar Nu ved jeg hvad jeg skal i eftermiddag[Big Grin]
Mvh
Sneppen
Svar
#5
He igen Dravis HVor langt sidder du fra dit Fjersyn når du træner. 3 gangeforstørrelse er lige rigeligt hvis man skal kunne se bambierne.
Mvh
Sneppen
Svar
#6
Jeg boede en gang et stykke fra en landevej, hvor jeg kunne se bilerne passere. ( De kunne ikke se mig ). Jeg holdt på en hjulkapsel og "tørtrykkede", - de første par gange er man altså ikke i tvivl om, foranholdet. Jeg ved godt det er lidt suspekt, men det var nu sjovt:
Svar
#7
Sådan noget må du ikke skrive Hog.......det løber mig koldt ned af ryggen.
SIGT ALDRIG PÅ NOGET DU IKKE VIL SKYDE PÅ!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#8
Mark Twain sagde så meget....og på et tidspunkt sagde han, at det farligste våben er det der ikke ladt, forstået på den måde at ejeren föler sig sikker på, at det ikke er ladt. En dag svigter en af rutinerne og et skud befinder sig i kammeret, selv om man er "sikker".

99% af alle ulykker kunne undgås, hvis alle betragtede ethvert våben som et ladt våben og derfor aldrig pegede på noget de ikke ville skyde (med eller uden bundstykke) - min egen femåringe peger ikke på sine kammerater med sine legetöjspistoler - i hvert fald ikke mens jeg ser på det.

Så tag lige og hold op med det! (Jeg körer i en blå Volvo og har lige ofret helt nye vinterdäk på den [B)])

Og for lige at vende tilbage til tråden, så er törträning mod et hvilket som helst brugbart mål guld värd - selv synes jeg dog at billedet flimrer for meget på fjernsynet (jo, jeg vil gerne skyde mit fjernsyn). En plet på käldervägen fungerer fint for mig.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Jeg mindes en "tørtræning" med klikpatroner....[xx(][xx(][xx(][}Smile]

Tørtræning uden klikpatroner tak....

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Det lyder ellers spändende....[Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Ja, de fleste vådeskud sker med uladte våben...
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Jeg mindes en "tørtræning" med klikpatroner....[xx(][xx(][xx(][}Smile]


Jeps....jeg har stadig hul i soveværelsesgulvet efter et "clear"/"hammer down" med en Colt 45 [xx(]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#13
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Og derefter måtte du lokke med "rosen".....[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Høgh
En plet på käldervägen fungerer fint for mig.


Arghh for fanden Jens - ikke nu igen!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#15
Jeg tror ikke jeg vil træne på Filmene alligevel, jeg har ikke lyst til at skyde mit fjernsyn[Big Grin][Big Grin].
Men mange tak for jeres svar.

Jeg mindes en "tørtræning" med klikpatroner....

Tørtræning uden klikpatroner tak....

/Gammeltoft

Er det noget vi andre skal høre mere til eller hva[?][?]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#16
Prøv "search" på tørtræning......[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Det ændrer ikke på en oplevelse jeg havde for en del år tilbage.
Et kvaj sad i klublokalet og "tørtrænede" med sine nyligt indkøbte røde klikpatroner.
Han havde af flere fået at vide at hvis han absolut skulle bruge klikpatroner så kunne han gøre det hjemme.
Senere på aftenen brillierede han ved at "tørtræne" et hul i det ene af klubbens vinduer.....
Idioten havde taget en af de skarpe bønner da han greb efter klikpatronerne i sin taske og ikke kigget på "farven"......

Derfor har jeg et lidt køligt forhold til klikpatroner[xx(][xx(]

HVis det er denne oplevelse du hentyder til forstår jeg godt du har et køligt forhold til Tørtræning/klikpatroner[Sad!]
Men jeg tror nu jeg vil prøve mig ad alligevel.

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#18
Hvis man tørtræner, uden klikpatroner, er det vigtigt først at undersøge om våbnet har en sådan konstruktion, at slagstiften kan holde til det.
Det er sjældent et problem ved traditionelle boltlåsrifler med udelt slagstift.
Størst er problemet ved løse og delte slagstifter.

Men ellers er min personlige opfattelse, at 90% af skydetræning, bør foregå som tørtræning.

Man er selv i stand til at opfatte sine fejl, da man ikke er både blind, døv og forskrækket af braget[8D][Big Grin][Wink], samtidigt har man ingen mundingshop, så man kan se om man stadig holder sigtepunktet efter det har sagt klik.
Man har også en enestående chance til at øve sig i brug af forhåndenværende realistiske faste anlæg

jbn
Svar
#19
OK min riffel er en Carl Gustaf så jeg regner med at det er det i regner for en alimindelig boltlås riffel. men jeg vil alligevel gerne have fat på nogle klik patroner til den.

Nu du nævner fasteanlæg, jeg regner med at jeg skal have mig en skyde stok. jeg regner egentlig med at finde en pind der er todelt i en passende størelse. da jeg mener det er de nemmeste med et ben i stedet for to. JEg ved Nemlig at hvis jeg for chance for at skyde råvildt vil det bliver relativt hurtige skud da mit revir ikke er som skabt til at lege skjul i [V] derfor gider jeg ikke bøvle med at folde ben ud med mere. men er det en dårlig ide

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#20
halløj Sneppen
Det er ikke bare en dårlig ide. Det er en rigtig dårlig ide!
Der er da folk der kan skyde fra etbenet skydestok men jeg kender næsten ingen. Til gengæld er det en anderledes stabil forestilling at bruge en krydsstok både fra stående og knælende/siddende.

Så medmindre du er rigtig go så glem de flotte billeder af højlandsjægere med den etbenede stok
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)