Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har brug for lidt hjælp til .22 Husqvarna 1622
#1
Historien kort...Riflen er endelig blevet registreret efter at have boet på bunden af skabet siden købet på grønland i 1962. Som beskrevet i "subject" er den en Husqvarna cal.22 model 1622 100% "out of the box" på nær et par skrammer mm.
Jeg ville svært gerne forsyne den med en aftagelig kikkert (montage a'la QR), men ved ikke hvad der skal bruges, samt om det overhovedet er muligt uden "prof" assistance. Riflen er ikke forsynet med skruehuller til noget som helst. Kikkerten bliver sikkert en Optronics.
Svar
#2
Er der fraeste spor til kiggert montage paa toppen af laasestolen, hvis der er, kan du noejes med at koebe et saet Varne ringe til Kal. .22 saa koerer det uden problemer, der findes andre fabrikater ogsaa.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Ja, der er fræset spor til kikkertmontage.
Svar
#4
De fleste fabrikanter af kikkertringe har "11 mm" salon riffel-ringe på programmet.. Køb KUN stål-ringe-- Alu-ringene kan ikke holde. (ihvertfald ikke dem jeg har prøvet[xx(])

Warnes ringe har den fordel at de laver nogen der har "vingemøtrik" så de kan afmonteres og påmonteres uden værktøj.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Tak for info - men vil en sådanne montage overhovedet praktisk kunne fungere uden præcisionen ændres markant, når kikkerten af- og påmonteres - dvs. ny indskydning påkrævet. ?
Svar
#6
M.h.t præcision ved af og påmontering på de små 11 mm skinner så er mine erfaringer ikke så gode.. men den kunne dog holde skuddene indenfor ca 5-10 cm på 50 m, alt efter selve riflens præcision kan man jo så afgøre om det er brugbart (uden af/på montering holdt min skuddene indenfor 5 cm, alt efter ammo-fabrikat.)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)