Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronvildtmøder i Vestjylland (ny dato)
#1
Kronvildtmøder i Vestjylland

I de følgende 14 dage vil der blive afholdt hele tre møder om kronvildt og kronvildtforvaltning i Vestjylland.

Formålet er at debattere den danske naturs største pattedyr, som samtidigt er vor største, jagtbare vildtart.

Regionsformand Knud Pedersen, region 3, er ikke i tvivl om, hvem målgruppen for de tre møder primært er.

- Vi håber meget på at se mange jægere, idet der er tale om en slags ”arbejdsmøder”, men alle andre med interesse i kronvildt er også velkomne. Personligt har jeg den store forhåbning, at der kommer mange gode ideer med hensyn til, hvordan vi kan få rettet op på den skæve køns- og aldersfordeling for kronvildtet, siger Knud Pedersen.

Han lægger vægt på, at vi som jægere ikke er alene om at have fokus på krondyr.

- På et møde i Holstebro i november 2005, som var baggrund for de kommende tre møder, var blandt andre repræsentanterne for både Danmarks Naturfredningsforening og Friluftsrådet ikke tilfredse med den nuværende forvaltning. At der generelt skydes for mange hjorte, og at ikke ret mange af hjortene når en moden alder, var det alvorligste kritikpunkt.

Kronvildtgruppe Vestjylland, Klosterheden Statsskovdistrikt og Feldborg Statsskovdistrikt står i fællesskab bag de tre lokale kronvildtmøder, som foregår på følgende datoer og lokaliteter, alle med start kl. 19.30:

Tirsdag den 14. marts i Rofi-Centret, Kirkevej 26, Ringkøbing.

Mandag den 20. marts i Tangsø Idrætscenter, Solvangen 15, Bækmarksbro.

tirsdag d. 28 marts i Aulum Fritidscenter, Markedspladsen 10, Aulum.

- Som udgangspunkt er rammerne og oplægget til møderne ens, så jeg vil blot anbefale, at man vælger det møde, som passer en bedst, slutter Knud Pedersen.
-Steinar

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)