Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cal 35 Whelen
#1
Att. alle:
Er der andre her i forummet der har eller har haft en riffel i denne kaliber?
Jeg er bare lidt nysgerrig efter hvor udbredt den er her i Danmark og findes den, så findes den nok her blandt Jens's drenge[Wink]

mvh M@X nu med S&L

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
hej M@X,
den eneste af slagsen jeg har hørt om i DK, stod i Thisted og var til salg, så vidt jeg husker til en lidt skrap pris, så derfor holdt jeg snitterne ved mig selv[:p]
35 Whelen og så 350 Rem. Mag. kunne være absolut interessante bekendtskaber ift. fremtidige projekter.
Aner ikke om der stadig kan fåes hylstre til sidstnævnte, men det er der måske en eller anden på forumet der ved???
med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#3
Hej Neuhoff

Den omtalte riffel der var til salg, var det den der var annonceret for nyligt og bygget af N.P.Nielsen???
Hylstre til begge omtalte kalibre fås her http://www.buffaloarms.com/browse.cfm?vi...=35&step=2

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Hej Lars,
det er jeg ikke helt klar over, jeg kan bare huske jeg fandt den på nettet, og at jeg blev lidt forbavset, da det jo ikke ligefrem "hverdagskost" på de her kanter.
Ja det er vel en tre måneder siden jeg så den.
Med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#5
Hylstre til 35 Whelen

er ikke noget problem. Tag et 30.06 hylster og opkalibrer det meste af halsen med et 9,3 dieset, nedkalibrer med et 35 whelen dieset så meget at man får en falsk skulder der kan holde hylsteret nede mod bundstykket under den første affyring. Vupti så har man et fint fireformet hylster.
PS: Normas 30.06 er ikke så gode da der er forskellig godstykkelse mellem skulder og hals. Derimod fungerer det med Lapua.
Jeg er lidt vild[}Smile] med kaliberen, det er derfor jeg spørger og så kan jeg jo bruge ventetiden inden elgjagten til at lade ammoen.

mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)