Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladedata til 6,5x55
#1
Jeg efterlyser ladedata til 6,5x55 ladet med Swift Scirocco II 130 grains.
Jeg har Norma 204 og MRP på "lager".

Kuglen skal lades med så høj udgangshastighed som muligt, selvfølgelig med god præcision, da den skal bruges til bukkejagt i Skotland.

Er der nogen der har erfaringer med Scirocco kuglen ? præcision ? effekt i vildtet ?

Mvh
Thomas
Svar
#2
Er der nogen der har erfaringer med Scirocco kuglen ? præcision ? effekt i vildtet ?

Kun i 308 og 7 mm rem mag

god præcis kugle der ikke laver for store huller og med meget fin restvægt(spinkelt grundlag da jeg kun har fundet en kugle, resten var gennemskud, men gennemskud er vel bedste bevis for rigelig restvægt).

Den jeg fandt var skudt på langs af dyret og lignede en reklame for fabrikken.

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Har prøvet Scirocco kuglen i 30.06 (180g). Egenspredning var håbløst stor så jeg opgav at benytte den til jagt.
Svar
#4
Jeg har også større egenspredning med den end med norma jagtmatch. Men ikke værre end at jeg vil være bekendt at jage med dem (ca. 10 cm på 200 meter). Jeg håber at det kan forbedres når jeg selv kommer til at rulle. Det er kun blevet til et enkelt dyr med kuglen i 7mm rem mag. Et bukkelam der fik en kugle lige bag boven på 100 meter. Den faldt i knaldet, og det kostede kun lidt spareribs og en smule bov. Jeg kunne ikke stikke hånden ind i udgangshullet.

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)