Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad består drømmene af?
#1
For mit vedkommende består den ideelle riffelkombination af flg. kalibre: 222Rem til træning og råvildt
243Win til råvildt og jagt i "højlandet"
6,5*55 Sådan en skal man bare ha`[^]
270Win til bjergjagt
30.06 til det meste[Big Grin]
8*68S til grissebasserne
375 Dakota til drømmen om realiseringen af storvildtsjagt

mangler pt. "kun" 222`eren, 8*68S og 375`eren, men engang...

Hvad med jer, det kunne være lidt sjovt at høre om jeres ønsker til en større våbengarderobe..

Mvh
Erik
Svar
#2
Jeg har en 6,5x55(x2) bare for at have dem.
Jeg har 30-06'eren til det meste.
Jeg har salonriflerne til småkravlet og for skægs skydningerne
Jeg har 7mm Rem magnummen til de lange skud. (Ok, den skyder længere end jeg er tryk ved at ramme... [:p])

Men jeg mangler en eller flere Lever Action rifler, helst en Winchester 1886 Take Down i 45-70.
Med rette ladning, så kan den bruges til storvildtet.....
En 1892 Take Down Replica i 44 Rem Magnum kan også bruges, selvom den mangler lidt OOMPH.
Og faldt jeg over en Marlin 1895 Cowboy eller 1895 Guide Gun, i stedet for Winchesterne så blev jeg også glad.

En Browning BLR i .243 eller evt. .308 står også højt på ønskelisten.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Jeg har en 6.5x55
på ønskelisten står følgende:
.22 mag til småvildt + aflivning at får, geder og hvad der ellers skal i fryseren[:p]
243 til råvildt og ræv[Big Grin]
30.06 eller noget lidt kraftigere hvis jeg for mulighed for noget Elg på et tidspunkt.[Big Grin]
OG hvis jeg går hen og for alt for mange penge vil jeg også gerne have mig en drilling engang, hvis det bliver til noget bliver det en kaliber 12 med en rimelig kraftig rand kaliber i riffelløbet[:p]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Min våbengaderobe består pt. af;

22lr - Til duepursen, samt lidt sjov og ballade...
243 - Til råvildt og ræv
6,5x55 - Til råvildt og dåvildt
300wm - Til dåvildt, kronvildt, grissebasser og elg

Så det er tydeligt at se, at der mangler lidt i den sjove ende... Det ville klæde gaderoben at finde en 375 til Elg og den forhådentlig kommende tur til Afrika, samt en leveraction i 45/70 til trykjagten...

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#5
Jeg kunne godt gå og drømme lidt om en Springfield M1A
[Image: MA9106Large.jpg]
Måske i en lidt modificeret version [:p]
[Image: jae100g2032ks.jpg]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#6
Hej

Har en 223 til alt fra buk og ned.
en 308 til alt der skal rammes præcist.
en 7mm rem mag hvis der er længere end jeg alligevel skyder.

Drømmer om enten 300 rum eller 338 rum ikke så meget for kuglebane
mere for energien. Indenfor den afstand jeg kan tillade mig at skyde
har 308 iøvrigt rigeligt energi til både gris og kronvildt.

måske en 375 rum

Alle selvfølgelig i en rem 700 med hængslet magasin bund.

Af rent legetøj kunne jeg tænke mig en halvautomat i 308, men pga
magasinkapacitet bliver de uinteressante.
Når vi er igang så er AR-15 i 223 eller den nye 6,8 SPC.

ja listen kan blive lang.

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
tjaaa!

Drømmene[Big Grin]

1:

en .222, 223, eller 6mm BR til råvildt og det der er mindre... helst en rigtig Benchrest-klasse, men i en superlight udgave.. Det skal være noget specialbygget, m. lille sako lås og den rigtige stigning i piben så den kan skyde med de tungeste kugler.

2: en WildWest Guns Alaskan Co-pilot i 45-70[Big Grin][Big Grin] http://www.wildwestguns.com

3: en rigtig "long gun" f.eks. en 6,5xSTOR "wildcat" med 70cm pibe fra "møllen" og bygget på en Sako L691 lås....
Eller en 30-338lapua magnum med lang pibe og 1:9 stigning... eller en hjemmerullet wildcat i .338 eller .416 -- 338-416Lapua mag[Big Grin]

4.
en hjemmebygget/A.H.Larsen dobbeltriffel i "Wildcatten" 6,5x70R[Big Grin] bygget som en mini-safari-dobbeltriffel...komplet med express-skinne og QR-montage til kikkerten[Big Grin]

5. en bockbüsch i 12/75+8x57JRS

og...
og.......

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Mine drømme består blot af at man kunne få alle våben i links udgave. Udvalget er godt nok noget begrænset når man er southpaw.[Sad!]

NEJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Seriøst (og jeg mener seriøst)Max - hvis det er så stort et problem, må det da være muligt at træne sig op til at blive "Recht-skytte" - jeg har da læst om folk der har trænet sig op til at skrive lige godt med venstre og højre hånd.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#10
jeps!!

Hvis man så også kan få styr på sit dominante øje, så kan det lade sig gøre!

Jeg er selv venstrehåndet, men mit dominante øje er højre!

Tilstanden kaldes "krydskoordinering" og betyder at jeg har svært ved at huske højre fra venstre og at min højre hånd næsten kan det samme som venstre.
Nogen gange tager jeg gaflen i den "forkerte hånd" og sidder og fumler lidt indtil jeg får byttet om[:I]
Er man tillige født med en god rytmesans og musikalitet, så kan man lave forrygende ting på et trommesæt (desværre kneb det med musikaliteten, så det blev kun til et hygge blues-band)

Det betyder at jeg fra starten bøvlede med om jeg skulle det ene eller det andet... skulle øjet og udvalget af skydevåben bestemme?eller hånden??

Det blev øjet der vandt... [Big Grin] Så nu skriver og tegner jeg med venstre hånd, og skal jeg fremstille noget "mit fingerspitsgefühl" så foregår det med venstre hånd..
aftræk og repeter-bevægelser kræver slet ikke så meget "gefühl" at det ikke kan læres med højre hånd..

Det gør livet meget lettere!

Hvis man både er "southpaw OG har et dominant venstre øje, så tror jeg det er svært at "gøre sig omvendt"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Jeg er 66% venstreorienteret, forstået sådan at jeg er venstrehåndet, venstreøjet har dominansen og så er jeg politisk højreorienteret for resten.....[Wink]

@ I.D. man kan da osse sagtens køre rundt i en højrestyret Land Rover her i Danmark, men det er unægteligt nemmere i en venstrestyret [8)]

NEJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by M@X


@ I.D. man kan da osse sagtens køre rundt i en højrestyret Land Rover her i Danmark, men det er unægteligt nemmere i en venstrestyret [8)]



Det kan du sgu' da ikke bruge som sammenligning!

Jeg skrev udtrykkeligt "hvis det er så stort et problem for dig", men det har tilsyneladende li'så meget med vilje at gøre og så må du holde op med at brokke dig!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Tilstanden kaldes "krydskoordinering"...


TAK - jeg er altid blevet kaldt forvirret af ufölsomme mennesker, der ikke kendte til "krydskoordinering" (som jeg ud fra beskrivelsen må konkludere også at väre velsignet med [Big Grin])

Jeg vil engang eje en klassisk mauser magnum i kaliber .416 Rigby - venstrehånden skal bare samle sig mod til at skrive under på det nödvendige kreditforeningslån. [Big Grin]

Derudover vil jeg gerne eje en revolverkarabin i .500 S&W med bajonetstolpe til tysk m1905 bajonet(anti leopard karabin) [Big Grin][Big Grin]

Jeg vil gerne have en kortlöbet dobbeltriffel i .45-70 [Smile]

Jeg vil gerne have en rollingblock i .500 BPE [B)]

Jeg vil gerne have en fuldskäftet Sako Vixen med åndenödsskäfte, bayerische backe og egelöv.....[:p]

Jeg vil ha' en Mauser i 8x68S....

Og så gläder jeg mig mere og mere til de fantastiske rifler fra Göinge Arms Co. [^]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Hvis jeg skal på den store safarijagt, så er drømmen en Royal De Luxe i en af større kalibre.
Prisen på over 100.000 af de engelske superkroner(GB£) gør desværre drømmen ret besværlig (Lejlighed eller Riffel... Lejlighed eller Riffel)
[Image: 35757a.jpg]
[Image: 35757b.jpg]
[Image: 35757c.jpg]
[Image: 35757d.jpg]
[Image: 35757e.jpg]
[Image: 35757f.jpg]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#15
[Image: stag_arms_4lcover.gif]

NEJ - blev der sagt!!!
(citat:Borgmesteren over hele verden undtagen Roskilde - opfinder af turbo til vandreklitter og gensplejsede åkander der kan tage 65 passagerer)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Mine drømme består blot af at man kunne få alle våben i links udgave. Udvalget er godt nok noget begrænset når man er southpaw.[Sad!]
--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]


[:X]
Hej højtærede M@X
Engang for mange år siden så jeg en film med Annie get your gun. Hun kunne noget med spejle [Wink]. Var det ikke værd at øve sig på? Er spejlet stort nok, kan du jo også beundre skyderen mens du fyrer kanonen af...

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#17
Hvad drømmene består af? Tja den er svær. Egentligt kunne jeg godt tænke mig at riffelskydning og jagt med riffel "tændte" mig. Det har det ikke rigtigt formået endnu trods nogen stykker nedlagt vildt med riffel. Rent faktisk har jeg lige solgt min Carl Gustav af samme årsag. [8)] Det startede ellers meget godt med bukkejagten og en lille men flot buk i maj 2003 men lysten har fortaget sig ret hurtigt synes jeg. Uden at vide hvorfor[8)]
Skulle det ske jeg får lysten igen, så står en Sako 75 Deluxe i cal. 6,5x55, med noget Zeiss eller Swarowski af en eller anden art, højt på ønskelisten. Det er bare et lækkert våben synes jeg. Da jeg købte min første riffel, en sauer 202 cal. 30-06, i 2003 ærgrede jeg mig sådan da jeg kom ud af butikken, at jeg ikke havde købt en sådan i stedet. Jeg havde pengene og Saueren og mig blev aldrig gode venner så den blev solgt igen i 2004. Weird eh?
En S&L M97 DL med samme slags kikkert og samme kaliber kunne også være en mulighed måske krydret med en pibe i 9,3x62 (hedder den sådan?) til det lidt større. Sådan en har en af kammeraterne og den er bare lækker og godt skydende.
Egentligt vil jeg, på nuværende tidspunkt, hellere drømme om haglgeværer og en Beretta A391-Extreme2 Synthetic, da strand- og havjagt optager mig meget. Jeg drømmer om det mest fantastiske gåsetræk nogensinde og der sidder jeg i min pram midt i det hele[:p]
Det kunne dog også gå an på land i januar måned efter Canadagæs i snedækket landskab[:p]
Det var så lidt om mine drømme! Må de gå i opfyldelse her i weekenden når jeg vinder Jokeren!! [Big Grin]

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#18
Jeg har en

Armalite AR15 Match cal. 223 til skiverne -
Den måtte godt byttes ud med en Steyr SSG eller en Blaser Varmint.

En Anschütz 22 Hornet til de små
Den skal ikke byttes

En Blaser 99 Duo 20-7x57-7x57 til pürsch og drivjagt
Den skal ikke byttes

En CZ 602 cal. 375 H&H til at friske rekylskrækken op
Den måtte godt blive til en klassisk lux mauser i samme kaliber

En Beretta DT-10 til alt hvad der flyver
Den skal ikke byttes
Svar
#19
Jeg har en Anschütz 22LR til det mindste.
den skal ikke byttes

En Tikka 22-250 m. 6,5-20x40 leupold
Den skal byttes med en bla*** offroad i 243Win, med en Fontainekikkert i 4x32

En Sako i .375 H&H med en Swarovski 3-12 x 50 m. lys.
Den skal byttes med en Bla*** R93 i 416Dralf.dk, med en tascokikkert i 4x40

jeg har en ....zzz

Z

ZZ

ZZZ

ZZZZ

ZZZZZ

ZZZZZZZZ

z.....[?][?][?][?]

[?]

[?][?]

[?] ...


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH[xx(][xx(][Sad!]

Så vågnede jeg heldigvis af mareridtet, badet i koldsved ...


K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 3fcaefc9.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#20
Du Clax...

Jeg vil da godt komme med et bud på Sako´en...

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

____________________

Så, så... Det var bare en dårlig drøm. (gad vide hvad Freud kunne få ud af den)

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)