Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt fra RWS
#1
Evolution Geschoss
Nach intensiver Entwicklungsarbeit präsentiert RWS® mit dem Evolution®-Geschoss eine neue Generation von Deformationsgeschossen, ausgezeichnet durch viele konstruktive Merkmale. Die moderne Bonding-Technologie kombiniert mit einer ausgefeilten Mantelkonstruktion erlaubt eine überzeugende Performance auf allen jagdüblichen Schuss-Distanzen.
[Image: rws_geschosse_evo_zahlen.png]

Geschossheck mit ballistischer Kalotte.
Mit Mantel gebondeter Geschosskern.
Bleikern mit abgestimmter Härte.
Kneifrille
Scharfrand für sichere Pirschzeichen.
Zunehmende Mantelstärke für kontrollierte Geschossdeformation.

Verfügbare Kaliber:
7 x 64 EVO 10.3 g / 159 gr
7 x 65 R EVO 10.3 g / 159 gr
.308 Win. EVO 11.9 g / 184 gr
.30-06 EVO 11.9 g / 184 gr
.300 Win. Mag. EVO 11.9 g / 184 gr

Innovative Faltschachtel
RWS® Büchsenpatronen mit Evolution® Geschoss gibt es ab sofort in einer innovativen Faltschachtel mit aufklappbarer Infotafel. Diese enthält wichtige Informationen zu den Eigenschaften des Jagdgeschosses und den ballistischen Daten, die man häufig auf der Jagd benötigt.
Einfach abtrennen und mitnehmen!
[Image: faltschachtel_evolution.png]

BIONIC BLACK

Dank intelligenter Materialauswahl und zahlreicher konstruktiver Vorteile, bietet BIONIC BLACK, als bleifreies Deformationsgeschoss, sehr gute zielballistische Eigenschaften. Aufgrund seiner überzeugenden Tiefenwirkung im Wildkörper spielt es seine Vorteile insbesondere bei schwererem Wild aus.

Das BIONIC BLACK Geschoss basiert auf dem sog. Action-Prinzip, bei dem die Geschossspitze beim Auftreffen in den Wirkraum gedrückt wird. Auf diese Weise wird ein schnelles Ansprechen ermöglicht. Die Konstruktion stellt auch bei Knochentreffern nahezu 100% Restgewicht sicher und sorgt auch bei starkem Wild für den gewünschten Ausschuss.

Dank millionenfacher Erprobung von Material und Funktionsweise im polizeilichen Einsatz, verfügt BIONIC BLACK, ebenso wie BIONIC YELLOW über eine außergewöhnlich gute Präzision. Laufablagerungen werden durch die eingebundenen Entlastungsrillen im Heckbereich und die langjährig erprobten Materialeigenschaften auf ein Minimum reduziert.
[Image: bionic_black_cut.png]

Ballistische Kalotte
Performance grooves (Entlastungs- und Gleitrillen)
Scharfrand
Deformierendes Spezialmessing
Schockrille
Action Tip
2 Geschosse - eine Flugbahn
BIONIC YELLOW und BIONIC BLACK ergänzen sich optimal. Hier erfahren Sie mehr über das DUAL-Tec-Prinzip.

Innovative Faltschachtel
RWS® Büchsenpatronen mit BIONIC® Geschoss gibt es ab sofort in einer innovativen Faltschachtel mit aufklappbarer Infotafel. Diese enthält wichtige Informationen zu den Eigenschaften des Jagdgeschosses und den ballistischen Daten, die man häufig auf der Jagd benötigt.
Einfach abtrennen und mitnehmen!

BIONIC YELLOW
Dank intelligenter Materialauswahl und zahlreicher konstruktiver Vorteile, bietet BIONIC YELLOW, als bleifreies Teilzerlegungsgeschoss, sehr gute zielballistische Eigenschaften. Der früh einsetzende Schockeffekt zeigt vor allem bei leichteren Stücken sofortige Wirkung.

Das BIONIC YELLOW Geschoss basiert auf dem sog. Action-Prinzip, bei dem die Geschossspitze beim Auftreffen in den Wirkraum gedrückt wird. Auf diese Weise wird ein schnelles Ansprechen mit effektiver Zerlegung des vorderen Teils ermöglicht. Das kompakte Heckteil durchschlägt als Ganzes auch bei Knochentreffern und starkem Wild den Körper und liefert den gewünschten Ausschuss.

Dank millionenfacher Erprobung von Material und Funktionsweise im polizeilichen Einsatz, verfügt BIONIC YELLOW, ebenso wie BIONIC BLACK über eine außergewöhnlich gute Präzision. Laufablagerungen werden durch die eingebundenen Entlastungsrillen im Heckbereich und die langjährig erprobten Materialeigenschaften auf ein Minimum reduziert.
[Image: bionic_yellow_bullet_cut.png]

Ballistische Kalotte
Performance grooves (Entlastungs- und Gleitrillen)
Scharfrand
Framentierendes Spezialmessing
Schockrille
Triangularer (dreifach gewinkelter) Wirkraum
Action Tip
2 Geschosse - eine Flugbahn
BIONIC YELLOW und BIONIC BLACK ergänzen sich optimal. Hier erfahren Sie mehr über das DUAL-Tec-Prinzip.

Innovative Faltschachtel
RWS® Büchsenpatronen mit BIONIC® Geschoss gibt es ab sofort in einer innovativen Faltschachtel mit aufklappbarer Infotafel. Diese enthält wichtige Informationen zu den Eigenschaften des Jagdgeschosses und den ballistischen Daten, die man häufig auf der Jagd benötigt.
Einfach abtrennen und mitnehmen!

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Ok mit Tysk er pænt dåligt (det er det slet ikke) så bare for at være sikker, er dette endnu et blyfrit projektil
[Image: bionic_black_cut.png]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen
Ok mit Tysk er pænt dåligt (det er det slet ikke) så bare for at være sikker, er dette endnu et blyfrit projektil



Ja, de to sidste projektiler er blyfrie.

BIONIC YELLOW fungere tilsyneladende som RWS H-Mantel, dvs at spidsen splintres ved anslaget. http://www.rws-munition.de/de/jagd_geschoss/tmk_h_mantel_geschoss.htm?navid=20

Det er vist noget man sætter stor pris på i Tyskland. Det giver dog en meget lavere restvægt men man mener at stopvirkningen forbedres på lettere vildt, mens gennemslaget stadig sikres..

På den anden side fungere BIONIC BLACK som Angelsaksiske blyfrie projektiler.

Tilsyneladende har begge projektiler samme BC=0,309.
http://www.rws-munition.de/de/jagd_geschoss/geschoss_berater.htm
og det kan være interessant når der kommer praktiske erfaringer med de to projektiler på samme vildt.

osterwald
Svar
#4
OK tak for det.
Konstruktionen ser lidt avanceret ud (i forhold til min lille viden om kugler) men lad os håbe at det er bedre en andre Tyske Opfindelser med en ANDERLEDES Konstruktion en normalen, jeg tror i ved vad jeg mener

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#5
Håbet er lysegrönt - men ser det ikke netop ud til, at den nederste virker lidt på samme måde "som andre tyske opfindelser" ? - eksploderer ved affyring....[Big Grin]

Bortset fra det kunne jeg ikke tänke mig at sluge en af de skarpe splinter gemt af vejen i et farsbröd....[xx(]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Nej du har ret der er noget Tysk ved den[8D]
Og med det splinter du nævner, er jeg enig de smager med garanti ikke godt

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#7
Hmmmmm er der nogen der ved om metaldetektoren skal ligge ved gaflen, kniven eller skeen [8D] Emma Gad har ikke liiiiige taget den med [:0]

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#8
jeg tror heller ikke hun kendte noget til Tyskland eller tyske produkter[8D][8D][8D]

Jeg ville inbygge metaldetektoren i bunden af tallerknen og så skal den være så kraftig at metallet bliver revet ud af kødet. men så for vi måske et problem med at få gaflen til munden[Sad!]
Så hvorfor ikke bare købe en anden Kugle[^]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#9
det der med "metalsplinter i vildt-stegen" det har jeg lidt erfaring med... jeg var dog så heldig at finde "splinten" inden nogen bed i den!
"Splinten" var hele den ca 3 mm tykke "bund" fra et 55 grains Nosler Ballistic Tip i .224
resten af projektilet var "pssst væk"

Et bukkelam på ca. 15 kg brækket, blev skudt på ca 160 m 's afstand med en 22-250. Skuddet traf en anelse tilbage på bladet og klippede et ribben i indgangssiden. Bukkelammet stod lidt skråt for (meget lidt), alligevel var der intet udgangshul, mellemgulvet og lunger var "blæver" og maven var godt hullet[xx(]
Flugtstrækningen var ca. 30 m

"splinten" blev senere fundet i toppen af den ene kølle!!! heldigvis ved den indledende tilberedning...

Såee... nej tak til "spittergeschoss" af sprødt messing[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
RWS EVO kuglen har faktisk været på markedet siden efteråret, dog ikke i Danmark hvor jeg flere gange har forespurgt på den. Det skulle dog være her i foråret den ankommer....
I et tysk våbenblad var der i November en test af en række forskellige patroner i .308w 30-06 og 300W. Der blev skudt på telefonbøger på 100, 200 og 300 meter og præcision, restvægt mm. blev målt. Her blev RWS EVO nævnt som en af de bedste all-round kugler.
Lapua Naturalis var højt rangeret også. Har dog ikke selv erfaringer med de to kugler. [8D]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis
[brEt bukkelam på ca. 15 kg brækket, blev skudt på ca 160 m 's afstand med en 22-250. Skuddet traf en anelse tilbage på bladet og klippede et ribben i indgangssiden. Bukkelammet stod lidt skråt for (meget lidt), alligevel var der intet udgangshul, mellemgulvet og lunger var blæver og maven var godt hullet[xx(]
Flugtstrækningen var ca. 30 m


Det lyder ikke sjovt[xx(][xx(]
Det lyder som om du kunne lukke op og helde ud da du skulle brække den [xx(]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#12
jeps... "hælde det ud" er desværre meget beskrivende[xx(]

Min bror var ikke meget for at jeg skulle køre med i bilen bagefter... sådan en gang håndvask med vådt græs har svært ved at fjerne lugten ordentligt[xx(][Big Grin]

Denne oplevelse + en jagtmakkers næsten tilsvarende oplevelse med en rå i sverige, var åragen til at jeg opgav Ballistic-Tip 55 grains som rådyr-kugle i 22-250.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by gafka

RWS EVO kuglen har faktisk været på markedet siden efteråret, dog ikke i Danmark hvor jeg flere gange har forespurgt på den. Det skulle dog være her i foråret den ankommer....
I et tysk våbenblad var der i November en test af en række forskellige patroner i .308w 30-06 og 300W. Der blev skudt på telefonbøger på 100, 200 og 300 meter og præcision, restvægt mm. blev målt. Her blev RWS EVO nævnt som en af de bedste all-round kugler.
Lapua Naturalis var højt rangeret også. Har dog ikke selv erfaringer med de to kugler. [8D]



Er der forøvrigt nogen der har prøvet RWS Evolution[?][?][?]
eller for den sagsskyld UNI Classic [?][?][?]

mvh Thomas

Sauer 202 Classic, 308W, Zeiss Victory 3-12x56
Sauer Custom
Svar
#14
UNI Classic er jo bare TUG. Det er der helt sikkert mange som har erfaringer med. Mine erfaringer er, at det giver voldsom kødødelæggelse i .300 win mag og god knald og fald effekt i 9,3x62.

Tyskere er jo verdensberømt for at bruge offentsivt ekspanderende kugler.

EVO kunne være spændede at prøve i .300 win mag.

D93
Svar
#15
Her er noget på et forståligt sprog om Evolution

Evolution

Following intensive development, RWS presents a new generation of deformation bullets. They have brought together the best of the latest technologies to produce their new Evolution bullet. Using the most up to date bonding techniques, combined with a brilliant jacket design, the Evolutin will give impressive performance at all usual hunting distances.

Bullet tail with ballistic calotte for excellent precision and flexibility in the barrel.
Bullet core bonded with jacket for almost 100% residual weight.
Lead core with precise hardness supports fragment-free deformation.
Crimp groove for a defined fit of the bullet.
Circular sharp edge for sufficient hair at point of impact.
Increasing jacket wall thickness for controlled bullet deformation.

Available calibers:
7 mm Rem. Mag. EVO 10.3 g / 159 gr
7 x 64 EVO 10.3 g / 159 gr
7 x 65 R EVO 10.3 g / 159 gr
.308 Win. EVO 11.9 g / 184 gr
.30-06 EVO 11.9 g / 184 gr
.30 R Blaser EVO 11.9 g / 184 gr
.300 WSM EVO 11.9 g / 184 gr
.300 Win. Mag. EVO 11.9 g / 184 gr
8 x 57 JS EVO 13.0 g / 201 gr
8 x 57 JRS EVO 13.0 g / 201 gr
8 x 68 S EVO 13.0 g / 201 gr
9,3 x 62 EVO 18.8 g / 291 gr
9,3 x 74 R EVO 18.8 g / 291 gr

For what types of game is the Evolution bullet suitable?

The constructive advantages (Rapid-X-Tip, Power Bonding, progressing wall thickness etc.) of the Evolution bullet especially consider the unexpected events of hunting. Thus irrespective of the range distance and the size of the game the bullet always assures reliable deformation with a residual weight of nearly 100 %. With heavier game the extraordinary penetration effect develops especially well. Thus depending on the caliber it is suitable for all European types of game, but demonstrates its dominance especially with heavier game (from 30 – 40 kg, depending on the caliber).

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Her er noget på et forståligt sprog om Evolution

Evolution

Following intensive development, RWS presents a new generation of deformation bullets. They have brought together the best of the latest technologies to produce their new Evolution bullet. Using the most up to date bonding techniques, combined with a brilliant jacket design, the Evolutin will give impressive performance at all usual hunting distances.

Bullet tail with ballistic calotte for excellent precision and flexibility in the barrel.
Bullet core bonded with jacket for almost 100% residual weight.
Lead core with precise hardness supports fragment-free deformation.
Crimp groove for a defined fit of the bullet.
Circular sharp edge for sufficient hair at point of impact.
Increasing jacket wall thickness for controlled bullet deformation.

Available calibers:
7 mm Rem. Mag. EVO 10.3 g / 159 gr
7 x 64 EVO 10.3 g / 159 gr
7 x 65 R EVO 10.3 g / 159 gr
.308 Win. EVO 11.9 g / 184 gr
.30-06 EVO 11.9 g / 184 gr
.30 R Blaser EVO 11.9 g / 184 gr
.300 WSM EVO 11.9 g / 184 gr
.300 Win. Mag. EVO 11.9 g / 184 gr
8 x 57 JS EVO 13.0 g / 201 gr
8 x 57 JRS EVO 13.0 g / 201 gr
8 x 68 S EVO 13.0 g / 201 gr
9,3 x 62 EVO 18.8 g / 291 gr
9,3 x 74 R EVO 18.8 g / 291 gr

For what types of game is the Evolution bullet suitable?

The constructive advantages (Rapid-X-Tip, Power Bonding, progressing wall thickness etc.) of the Evolution bullet especially consider the unexpected events of hunting. Thus irrespective of the range distance and the size of the game the bullet always assures reliable deformation with a residual weight of nearly 100 %. With heavier game the extraordinary penetration effect develops especially well. Thus depending on the caliber it is suitable for all European types of game, but demonstrates its dominance especially with heavier game (from 30 – 40 kg, depending on the caliber).

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



HMMMM
Her gik jeg og troede at en evo er en Harleymotor [^][^][^]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)