Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pip influenza
#1
Jeg sad og læste lidt om pip influenza på jægerforbundets hjemmeside, og blev lidt nervøs.
Eftersom det er fundet H5N1 på sydsjælland er der jo lavet den hersens sikkerhedssone på 10 km. hvor det er forbudt at transportere fugle, gå på jagt og regulere samt andre ting[Sad]
Nu er det så jeg bliver lidt nevøs for om hvis smitten spreder sig til resten at landet (Den er formentlig i hele landet vi har bare ikke fundet den) Men hvis jagt bliver forbudt mange steder, hvad så med Bukke jagten. jeg har meget svært ved at se hvad det skulle ske ved at vi gik Lidt på bukkejagt, men vi ved jo også alle at det ikke sltid er hovederne på Christianborg der tænker mest klart[Sad] Tror i man kunne finde på at aflyse bukkejagten, og hvis hvad kan vi gøre for at blæse fornuft in i folks hoveder.
Jeg har det lidt med influenzaen som med terror vi skal passe på og være opmærksomme men vi skal ikke gå i panik for det gør det hele meget værre.
Har i gjordt jer nogle tanker om dette emne eller er det bare mig.

Hvis jeg ikke kan komme på bukkejagt i år så begunder jeg altså at se rødt hvis i forstår[Sad!][V][Sad!][V][Sad!][xx(][xx(]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Tror du ikke kun at det er jagt på fugle - eller jagt, hvor man anvender hund (der jo kan komme slæbende med sevdøde fugle)??

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
DEt kan godt ske du har ret i det jeg forstod det bare som om al jagt og regulering var forbudt i sikkerhedszonerne. men det kan godt være det bare er mig.

Det kan godt være mit indlæg lyder meget pissimistisk. men jeg syntes bare det kunne være træls hvis vi ikke kunne komme på jagt. og så ville jeg gerne høre om i havde gjordt jer lignende tanker, eller om det bare var mig der så lidt sort på tingene

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Såvidt jeg kan læse mig frem til, vedrører jagtforbuddet kun fuglvildt.

http://publicering.schultz-information.d...ek20060095

mvh.
Steen
Svar
#5
Hej steen jeg kan min computer vil ikke samarbejde med dít link men du har sikkert ret og så kan vi jo bare se bort fra mit indlæg[8D]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#6
Hmm..nej jeg kan da godt se at det link ikke lige fungerer efter hensigten. Prøv evt. dette link:
http://www.jaegerforbundet.dk/499

Der ligger de forskellige bekendtgørelser som vedrører fugleinfluenza.

mvh.
Steen
Svar
#7
Tak for det

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)