Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regler med kniv i tyskland
#1
Jeg står og skal til Studie tur til Berlin[xx(] i næste uge jeg ville lige høre hvor dan reglerne er for at gå med kniv, jeg har en mindre Sweizer som jeg altid har på mig men jeg vil ikke Møde en sur tysk betjent og få en hulens masse bøvl ud af det, er der nogen der kender reglerne[?]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Så lad den blive hjemme for en sikkerheds skyld.[Smile]
Det er måske et noget ufuldstændigt svar, men netop for ikke at komme ud i de problemer du selv nævner, er det så ikke noget nemmere bare at lade den blive hjemme for den ene gangs skyld?
Jeg personligt er af den opfattelse at jeg ikke helt forstår hvorfor man går med kniv som privatperson måske fordi jeg aldrig selv har gjort det. Jeg er helt med på at den er rar at have til små opgaver her og nu men som regel kan man altid finde et eller andet et sted og helt ærligt.. Hvor tit har man virkelig brug for den? Sådan rigtigt brug for den?
Noget andet er straks håndværkere, jægere, lystfiskere og andet hvor kniven indgår som et uundværligt værktøj.
Jeg vil lige slå fast at det er ikke fordi jeg ikke synes det er OK du har den da det er en del af de ting man bare altid har på sig og heller ikke fordi jeg skal spille hellig på nogen måde. Nogen gange er der bare en nem vej ud. Hvis du forstår [Smile]

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#3
Citat:quote:

Jeg personligt er af den opfattelse at jeg ikke helt forstår hvorfor man går med kniv som privatperson måske fordi jeg aldrig selv har gjort det. Jeg er helt med på at den er rar at have til små opgaver her og nu men som regel kan man altid finde et eller andet et sted og helt ærligt.. Hvor tit har man virkelig brug for den? Sådan rigtigt brug for den?


Du har ret det er sjældent man har rigtigt brug for den, men det er jo bare en vane at man har den på sig, det er ikke fordi jeg ikke kan undværre den men som du selv siger er den rar at have til forskellige småting.
Den bliver nok liggende derhjemme alligevel jeg ville bare høre om der var nogle der kendte reglerne.

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Hej Sneppen

Hvis du er skrap til tysk (det er jeg ikke[xx(])så er jeg sikker på at du kan finde den tyske våbenlov på nettet.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#5
Tak for din positive tilbagemelding. Jeg frygtede lidt jeg måske havde trådt dig eller andre over tæerne her.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Lani
Hvis du er skrap til tysk (det er jeg ikke[xx(])så er jeg sikker på at du kan finde den tyske våbenlov på nettet.!



Her er våbenloven, men den siger ikke meget om knive:
http://www.gesetze-im-internet.de/waffg_2002/

Men denne artikel er brugbar:
http://www.boker.de/images/ratgeber_messerrecht.pdf

En kniv der ikke er dobbelægget eller (f.eks) en springkniv er åbenbart ikke et våben og kan bæres.

osterwald

Gibt es eine Einschränkung der Klingenlänge?
Eine Begrenzung der zulässigen Klingenlänge gibt es nur bei
Springmessern (dazu später mehr). Bei allen anderen Messern
(auch solchen, die als Waffe eingestuft sind, weil sie zum Beispiel
eine beidseitig scharfe Klinge haben) existiert keine Beschränkung!
Die Einstufung eines Messers als Waffe ist
ebenfalls unabhängig von der Klingenlänge.
An dem hartnäckigen Gerücht, jedes Messer ab
einer Klingenlänge von 25 Zentimetern sei eine Waffe
(oder jedes Taschenmesser ab zehn Zentimetern),
ist nichts dran. Auch ein Bowie-Messer (und sei es
noch so groß) ist keine Waffe – es sei denn, die
Klinge ist beidseitig scharf. Das bedeutet, dass es
auch bei Klappmessern keine Begrenzung der
Klingenlänge gibt.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Osterwald
En kniv der ikke er dobbelægget...



"dobbelægget"? Var der ikke engang en konge der hed Svend Dobbelskæg? Han levede vist nok i fornøjelige tider.

anonym
Svar
#8
Jeg er ikke stærk i tysk, men jeg prøver at stave mig igennem den tyske våbenlov. ellers må den bare blive hjemme.

Citat:quote:

Tak for din positive tilbagemelding. Jeg frygtede lidt jeg måske havde trådt dig eller andre over tæerne her.

p.s Der skal mere til før jeg føler mig trådt på. Jeg kan godt se at det kan virke mærkeligt at gå med kniv, Det syntes de andre PÅ HF. også men de vil alligevel gerne låne den til forskellige småting[8D]

Mvh.
Lars Nielsen

Rigtige Jægere har en Ruhåret Hønsehund
Mvh
Sneppen
Svar
#9
Kun 1 kommentar:

Knivløs mand er Livløs mand[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)