Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Presning af 243 hylstre til Mannlicher
#1
Hej

Jeg har et problem med at kalibrere hylstre til min Steyr Mannlicher model L. 243 win. Hylstrene klemmer selvom hylstreholder rører dien når jeg kalibrerer. Gør jeg noget forkert eller har kammeret bare andre mål end diesettet som er fra RCBS??

På forhånd tak for hjælpen!!

Mvh
Tanner
Svar
#2
prøv at dreje sizerdien ned med 1/8 del omgang og kalibrer et par hylstre igen... hvis det ikke virker, så prøv igen med 1/8 længere ned... og så fremdeles...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Er det hylstre som er affyret i din egen riffel?

Swift
Svar
#4
Hej,

hvilket fabrikat hylstre er der tale om?

Har tidligere haft problemer med RWS hylstre i en Mannlicher i 243win.

Som der skrives er løsningen at kalibrere sig ud af problemet, hvilket dog generelt er lidt noget skidt da du i denne forbindelse også sætter skulderen tilbage og hylstret derved ikke holder ret længe.
Jeg løste problemet ved at bruge Winchesterhylstre i stedet.

Hmmm, ikke rigtigt noget konstruktivt forslaag hvis du nu allerede bruger det fabrikat[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Har du målt hvor tyk materialet er i hylsterhalsen. Der er nemlig nogen forskel fra de forskellige hylstre. Er det 308w hylstre der er necked down er den helt gal, da de kan blive op til 8-9/100 dele tykkere. Så er der først ballade. Så skal hylsterhalsen afdrejes og det er vel ikke døjet værd.
______________

Zubra
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Tanner

Hej

Jeg har et problem med at kalibrere hylstre til min Steyr Mannlicher model L. 243 win. Hylstrene klemmer selvom hylstreholder rører dien når jeg kalibrerer. Gør jeg noget forkert eller har kammeret bare andre mål end diesettet som er fra RCBS??

På forhånd tak for hjælpen!!

Mvh
Tanner



Hej Tanner.

Når din hylsterholder rører kalibreringsdien, kan du ikke umiddelbart gøre mere, med mindre selvfølgelig du vil slibe af enten hylsterholder eller kalibreingsdie. Ingen af delene er anbefalelsesværdig.

Jeg tror jeg kender problemet fra en anden Steyr Mannlicher. Det er ganske vist en 7x64 men det har ikke nogen betydning i denne sammenhæng.

Det der er galt er sikkert, at dit kammer ligger på minimumstolerencen, hvilket du skal være glad for, for så holder dine hylstre længe.

Problemet ligger sikkert i, at de hylstre du har er afskudt i et kammer der er større end dit, og der hvor det er større er i bagenden. På mange billige riffelpiber bruges rivalerne alt for længe, og når der opstår en grat, bliver man blot ved med at polere kammeret indtil graten er væk. Derfor får hylstret mulighed for at udvidde sig langt ned mod bunden, og der kan du ikke kalibrere det.
Hvis du ser godt efter kan du sikkert se, at der er en tydelig krave på dit hylster 5 -10 mm fra bunden, og det er den krave der skraber imod kammervæggen, og dermed giver dig problemer ved genladning.
Tag et kalibreret hylster og mal det med en sort tuspen. Sæt det farvede hylster i kammeret og luk så godt du kan, og så tror jeg du ser blanke flader lidt over den ring jeg beskrev før.

Dette kan du ikke gøre noget ved, med mindre du selvfølgelig vil lade dit kammer polere op, hvilket du ikke må.

Du bliver sikkert nødt til at købe nye hylstre til at starte med, og så holde dem adskildt fra alt andet.

God fornøjelse

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#7
a trower at det er bejere o kyw en ny kalibreringsdie.
Den do hår er fo stuer i diameter.

Hvis den ikke er i stand til at presse hylsterdiametren tilbage til patronmax mål. Det er faktisk ikke et ukendt fenomen (udenfor hjemmeladerkredse) at producenterne af diesæt af og til får fejltolerencer.

Nu det helt onde spørgsmål: har du nogensinde problemer med god fabriksladdet ammo[?][?]

jbn
Svar
#8
Har også haft det problem med hylstre til min Sauer 202 308 win med matchpibe, har været nødt til at slibe lidt af die'en for at kunne kalibrere dem, så jeg kan lukke låsen, har også en kammarat som har samme problem, bare med en 6,5x55 også i en 202'er med matchpibe.

Mvh.
Carsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)