Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SAUER 202 CAL. 22-250
#1
I 2005 KØBTE JEG EN SAUER 202 CAL. 22-250 TIL REGULERING AF ROVVILDT
MED I KØBET FIK JEG 100 STK REMINGTON SP 55 GRAINS. DISSE PATRONER
HAR JEG EFTERHÅNDEN SKUDT AF. JEG MÅ SIGE AT JEG IKKE ER SÆRLIG
IMPONERET AT PRÆCISIONEN MED DISSE PATRONER.
ER DER NOGEN SOM HAR ERFARING MED ANDRE FABRIKSFREMSTILLET PATRON MÆRKER I OVERNÆVNTE RIFFEL MODEL.
JEG ER IKKE "HJEMMERULLER" OG KAN DERFOR IKKE PRØVE MIG FREM DEN VEJ.
Svar
#2
Har også lige købt en Sauer 202. Har du vænnet dig til den lidt specielle sikring?

Har også en steyer mannlicher kal 22-250
Til den brugte jeg i starten NORMA 3,4 gram blyspets/halvspets
forøvrigt den eneste jagtpatron som Norma laver til denne kaliber.
Denne patron skyder særdeles præcist.Spredning max. 2 cm/100m
Problemet var, at kuglen ekspanderede for voldsomt, når jeg brugte den til råvildt, med store blodudtrækninger til følge. Jeg har senere fået en hjemmeruller til at lave nogle patroner med speer kugler. de er til gengæld ikke helt så præcise som Norma patronen.
Alt i alt,- til regulering af rovvildt tror jeg, at Normas patron er perfekt, ihvertfald i min 22-250 .
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#3
Tak for tippet.
Jeg må se at finde en hjemmeruller el købe de dyre norma Patroner.
ang. sikringen har jeg efterhånden vænnet mig til den. jeg må sige
at den er lidt svær at få en på rygraden men systemet virker ubeklageligt og lydløst
Svar
#4
Ja udvalget begrænser sig jo selvfølgelig hvis man ikke selv hjemmelader.

Skal du skal have den ultimative fabriksfremstillede patron til ”Rovtøj” er mit bud:

Vare nr. 83363.
Hornady Varmint Express, - ladet med en 50 gr. V-Max Moly med en mundingshastighed på 1158 m/sek.[Wink]

Swift
Svar
#5
Hej Swift

Du skriver vare nr 83363 ?

Jeg er ganske nye i dette forum så forklar lige hvad/hvor jeg skal
bruge dette nummer for at erhverve patronerne
Svar
#6
Vare nr. 83363 er fra Hornady´s Katalog.

Du kan også prøve at følge linket nedenfor:

https://www.hornady.com/shop/

Jeg ved ikke om importøren af Hornady produkter i Danmark har varen på hylden, men ellers kan han vel skaffe den!

Jeg har utrolige gode erfaringer med 50 gr. V-Max Moly kuglen, som jeg selv lader til min .220 Swift, både hvad angår virkning, men ligeså vigtigt en god præcision.

Den samme kugle i kal. 22-250 findes jo som fabriksladning, med omtrent den samme mundingshastighed, så derfor mit forslag!

Swift
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Vare nr. 83363 er fra Hornady´s Katalog.

Jeg ved ikke om importøren af Hornady produkter i Danmark har varen på hylden, men ellers kan han vel skaffe den!

Jeg har utrolige gode erfaringer med 50 gr. V-Max Moly kuglen, som jeg selv lader til min .220 Swift, både hvad angår virkning, men ligeså vigtigt en god præcision.

Den samme kugle i kal. 22-250 findes jo som fabriksladning, med omtrent den samme mundingshastighed, så derfor mit forslag!

Swift


Svar
#8
HEJ SWIFT

JEG HAR LIGE BESTILT 200 STK HOS LOCK,STOCK & BARREL
TAK FOR HJÆLPEN
Svar
#9
Hej SAJ
Kr. O Skov i Bording har hornady 22-250 50grains Vmax på lager som fabriksladdet, til omkring 6-7kr stk ved 100stk. Jeg har anvendt en del af dem med super resultat, til aflivning, og krager og skader. Virkningen er nærmest eksplosiv, precicion i testriffel mellem 8 og 12mm
Vedr køb af ammo udenlands eller hvor det skal sendes kan give ret interesante problemer

jbn
Svar
#10
Undskyld SAJ men er lige nød til at spørge lidt OFF topic[:I]

Hvordan har i oplevet det med kødødelæggelse og blodudtrækninger med jeres 22-250.![B)]

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#11
Som jeg før har skrevet, gav Normas patron rigelig med blodudtrækninger og nogle gange ekspanderede kuglen på skudsiden af dyret, ok effektiv, men voldsom.
Efterfølgende har jeg brugt speer 4,5 gram med et godt resultat sikkert pga den relative langsomme udgangshastighed (990 m/sek.).
Men mit statiske materiåle med disse patroner er ret begrænset (2 stk råvildt).
Men jeg er ret sikker på at der også findes fabrikspatroner der gør det bedre end Normas 3,4 grams.
Nu er 22-250 et meget spændende kaliber og kan være meget præcis,men det forudsætter hyppig rensning af piben, da dette kaliber også er kendt for at være sart vedr. valg af patron.
De patroner der skyder godt i din 22-250èr er ikke nødvendigvis gode i min.
Specielt skift fra coatede kugler til alm. kugler giver ofte problemer, medmindre man er meget omhyggelig med rensning af piben.
Med 22-250èren er det næsten som det kan være i andre sammenhænge:" De lidt vanskelige er ofte de sjoveste"
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)